Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Chyba nikogo nie dziwi to, iż po wymianie lub też regeneracji naszego podzespołu wymagane jest aby zastosować program do adaptacji DPF.
1. Dlaczego ta adaptacja DPF jest taka ważna?
Adaptacja DPF po czyszczeniu VCDS stanowi niejako zwieńczenie prac przy filtrze cząstek stałych. Najdroższy i najlepiej wyczyszczony filtr nie będzie w stanie poprawnie funkcjonować, jeżeli nie usuniemy za pomocą tego programu starych ustawień, a następnie nie dokonamy ponownej aktualizacji i nie przystosujemy go do nowych warunków. Reset po czyszczeniu DPF najprościej rzecz ujmując, pozwala naszemu komputerowi zapomnieć o problemie z zapchanym, czy też uszkodzonym filtrem – bo przecież mamy już sprawnie działający i przystosowuje go na nowo do efektywnej współpracy z tą jednostką. W sytuacji, gdy komputer nie zostałby poinformowany o zmianach, mógłby nadal walczyć instynktownie z zapchanym DPF, uruchamiając proces wypalania, czy też pokazywać błąd, a z czasem wprowadzić nasz silnik w tryb pracy w systemie awaryjnym, a pamiętajmy, iż każda z tych opcji stanowi nie tylko zagrożenie dla komfortu naszej jazdy, ale również i realne niebezpieczeństwo dla pracy naszego silnika, który zaczyna być nadwyrężany! Należy pamiętać, iż program do adaptacji w naszym DPF da naszemu komputerowi niejako bodziec do ponownego dokonania rzeczywistego pomiaru, chociażby masy sadzy w naszym filtrze cząstek stałych. Oszacowana zostanie również na nowo masa popiołu DPF. Niezależnie czy wymieniamy filtr cząstek stałych, czy czujnik pomiaru różnicy ciśnień, czy też dokonujemy ponownego montażu naszego podzespołu po regeneracji, należy zawsze pamiętać, aby zaktualizować dane w celu adaptacji naszego podzespołu do sprawnej i niezawodnej pracy w nowych warunkach.
Czy po czyszczeniu DPF trzeba adaptować?
Biorąc pod uwagę rozważania z pierwszej części artykułu, już chyba nikt nie ma wątpliwości, iż adaptacja po każdej ingerencji w podzespół jest obowiązkowa. My ze swojej strony zachęcamy, aby zawsze proces regeneracji, czy też wymiany DPF pozostawiać w rękach specjalistów, którzy nie tylko mają wiedzę techniczną i w umiejętny sposób dokonają regeneracji, czy też wymiany podzespołu, ale również mają w małym palcu aspekt elektroniczny i program do adaptacji DPF. Pamiętajmy, iż od profesjonalizmu przeprowadzonych działań na tych dwóch, jakże uzupełniających się płaszczyznach, zależna jest efektywna praca naszego podzespołu, a także sprawne działanie naszej jednostki napędowej.
Komentarze