Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Kubota

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Pomysł na wprowadzenie norm emisji spalin poskutkował tym, że tak jak pojazdy osobowe, maszyny muszą mieć wmontowane dwa bardzo istotne podzespoły, które odpowiadają za zredukowanie wydostawania się szkodliwych substancji do atmosfery, dlatego też raz na jakiś czas posiadacze wszystkich pojazdów z silnikami wysokoprężnymi będą musieli pamiętać o regeneracji DPF i katalizatorów w zamiatarkach Kubota.
Japońska marka Kubota specjalizuje się w produkcji sprzętu rolniczego oraz budowlanego. Wykonanie usługi regeneracji w serwisie pozwoli naszej maszynie odzyskać swoje pierwotne parametry, a stan filtra cząstek stałych i katalizatora będzie porównywalny z fabrycznie nowymi. Pisząc o regeneracji powyższych podzespołów, mamy na myśli najbardziej skuteczną i w pełni bezpieczną metodę, jaką jest mycie hydrodynamiczne. Powłoka katalizatora i filtra cząstek stałych jest bardzo delikatna, więc łatwo ją uszkodzić, jeśli czyszczenie tych podzespołów przebiegło niezbyt uważnie. Mowa na przykład o regeneracji w postaci wypalania w piecu indukcyjnym. Nie dość, że ta metoda nie usunie wszystkich zanieczyszczeń, to jeszcze temperatura w piecu wynosi około 700 stopni Celsjusza. Co może spowodować tak wysoka temperatura? Nic innego jak przypalenie DPF i katalizatora.
A czym się charakteryzuje mycie wodne pod wysokim ciśnieniem? Otóż ten rodzaj czyszczenia DPF zachodzi w specjalnej myjce służącej właśnie do mycia filtrów DPF. Dzięki zastosowaniu odpowiednich preparatów, w których namoczony jest w pierwszej fazie regeneracji filtr DPF, zostaje opóźniona przyczepność wszelkich zanieczyszczeń do kanalików filtra DPF. Następnie po upływie odpowiedniego czasu filtr cząstek stałych umieszcza się do maszyny, w której dochodzi do dokładnego mycia z nagromadzonej sadzy, popiołu, nagaru. Z pewnością będziecie Państwo zadowoleni z efektów wykonanej usługi. Przede wszystkim od razu zauważycie poprawę pracy swojej maszyny. Sam koszt nie jest bardzo duży, jak w przypadku wymiany katalizatora i DPF na zupełnie nowe podzespoły, z czego warto pamiętać, iż ich wartość liczy się w kilku tysiącach złotych.
Inną metodą na zregenerowanie naszego filtra DPF jest tak zwane wypalanie. Zazwyczaj w opisywanych maszynach wyświetla się kontrolka Kubota, która informuje o stanie napełnienia filtra sadzą i maszyna tym samym domaga się przeprowadzenia wypalania DPF.
Ogólnie wypalanie filtra cząstek stałych można przeprowadzić:
• podczas jazdy/pracy;
• na postoju.
Maszyna nie jest w stanie tak, jak samochody osobowe osiągnąć wysokiej temperatury poprzez jazdę na krótkich trasach. Kierowca pojazdów osobowych może udać się w dłuższą podróż, wjechać na autostradę i przez około 20 min jechać z podwyższoną prędkością, utrzymując stałe i zwiększone obroty (od około 2500 obr./min do 3000 obr./min). Dzięki temu temperatura spalin będzie tak duża, że pozwoli wypalić zalegającą sadzę. Jak to jest w przypadku zamiatarek Kubota?
W maszynach, z reguły występuje wypalanie na postoju. Taka metoda regeneracji aktywnej trwa około 40 min i również polega ona na podwyższeniu obrotów silnika, aby odpowiednio wysoka temperatura spalin mogła dopalić zanieczyszczenia filtra DPF. Charakterystyczne przy wypalaniu postojowym jest pobieranie przez silnik dodatkowej dawki paliwa, co w efekcie może spowodować rozrzedzenie oleju silnikowego przez dodane paliwo, które nie spaliło się do końca.

Jeżeli zauważycie jakiekolwiek problemy z pracą maszyny i w dalszym ciągu będą wyświetlać się kontrolki, to należy z tym jak najszybciej zwrócić się do serwisu, w którym pracownicy zdiagnozują potencjalną usterkę. Może być tak, że samooczyszczanie filtra DPF nie wystarczyło i będzie trzeba przeprowadzić taką regenerację w trybie serwisowym. A jeśli i to nic nie da, to pomoże już tylko albo fachowe oczyszczenie DPF, albo w najgorszym wypadku wymiana zużytego filtra cząstek stałych na nowy DPF.

Często też przewija się w Internecie temat związany z usunięciem filtra DPF. Co my o tym sądzimy?
• po pierwsze – pozbycie się podzespołu, którego zadaniem jest ograniczyć emisyjność trujących związków chemicznych do powietrza, jest skrajnie nieodpowiedzialne;
po drugie – w przypadku kontroli policji zarówno kierowcy, jak i firmy, które dopuszczają maszyny do pracy z usuniętym DPF, mogą otrzymać mandat;
• po trzecie – podczas przeglądu technicznego możemy stracić gwarancję na maszynę i nie otrzymać potwierdzenia o możliwym dopuszczeniu maszyny do pracy.

Czy zatem warto jest podjąć takie ryzyko? Raczej nie. Niewątpliwie lepszym pomysłem jest oddać filtr DPF na regenerację oraz zainteresować się usługą czyszczenia katalizatora.

Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach japońskiej marki Kubota
Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach Kubota


Awaria systemu AdBlue w zamiatarkach Kubota

Może na początek wyjaśnijmy sobie, co to jest płyn AdBlue? Płyn AdBlue, a właściwie płyn Def składa się z 32,5 procent mocznika oraz 67,5 procent wody demineralizowanej. Pod wpływem wysokiej temperatury wytwarza się amoniak, który w dalszym procesie reakcji chemicznej wytwarza nieszkodliwy dla atmosfery azot i parę wodną. W ten oto sposób zostaje zmniejszona emisja tlenków azotu, które są szkodliwe dla naszego zdrowia i powietrza, gdyż wpływają na silne zanieczyszczenie powietrza.
Obecność AdBlue jest obowiązkowa, aby cały układ SCR działał poprawnie. Jego zastosowanie ma oczywiście pozytywny wpływ na funkcjonalność SCR, ale niestety nie moglibyśmy też wspomnieć o jego wadach:
otóż pierwszą taką wadą jest krystalizacja AdBlue. Dochodzi do niej podczas dużych mrozów. Jeśli zaaplikujemy zbyt dużą ilość płynu AdBlue, może zamarznąć. Najlepiej byłoby unikać pozostawiania pojazdów i maszyn na otwartej przestrzeni;
• drugą istotną kwestią jest fakt, że po odmarznięciu płynu, zmienia on swoje stężenie. Ponadto zamrożone kryształki mogą uszkodzić wtrysk AdBlue oraz pompę;
• AdBlue ma właściwości korozyjne, więc lepiej nie doprowadzić do zetknięcia płynu z metalowymi częściami;
• należy pamiętać o corocznej wymianie filtra AdBlue;
• zwracać uwagę na terminowość płynu Def;
• pamiętajmy o bieżącym uzupełnianiu zbiornika AdBlue, gdyż jego brak może spowodować problem z uruchomieniem pojazdu lub maszyny.

A co się stanie, kiedy przez przypadek wlejemy płyn AdBlue do paliwa? Lepiej, żeby taka sytuacja się nie wydarzyła, natomiast jeśli już do tego dojdzie, to należy niezwłocznie zwrócić się do serwisu, w którym zostanie oczyszczony cały układ paliwowy. Podobnie byłoby w przypadku omyłkowego wlania paliwa do AdBlue, ponieważ taka pomyłka mogłaby zaowocować uszkodzeniem systemu AdBlue. W takiej sytuacji zostałby oczyszczony układ SCR.

Szanowni Państwo, chcemy wam tylko przypomnieć, żebyście dbali o podzespoły, o których była mowa w dzisiejszym artykule, aby nie przyczyniać się do zanieczyszczenia naszego środowiska, tylko wręcz przeciwnie – zatroszczmy się o naszą naturę.

 

Awaria systemu AdBlue w zamiatarkach Kubota
Awaria systemu AdBlue w zamiatarkach Kubota

Filtr zamiatarki Volvo

Awaria systemu AdBlue w zamiatarkach Kubota

Może na początek wyjaśnijmy sobie, co to jest płyn AdBlue? Płyn AdBlue, a właściwie płyn Def składa się z 32,5 procent mocznika oraz 67,5 procent wody demineralizowanej. Pod wpływem wysokiej temperatury wytwarza się amoniak, który w dalszym procesie reakcji chemicznej wytwarza nieszkodliwy dla atmosfery azot i parę wodną. W ten oto sposób zostaje zmniejszona emisja tlenków azotu, które są szkodliwe dla naszego zdrowia i powietrza, gdyż wpływają na silne zanieczyszczenie powietrza.
Obecność AdBlue jest obowiązkowa, aby cały układ SCR działał poprawnie. Jego zastosowanie ma oczywiście pozytywny wpływ na funkcjonalność SCR, ale niestety nie moglibyśmy też wspomnieć o jego wadach:
otóż pierwszą taką wadą jest krystalizacja AdBlue. Dochodzi do niej podczas dużych mrozów. Jeśli zaaplikujemy zbyt dużą ilość płynu AdBlue, może zamarznąć. Najlepiej byłoby unikać pozostawiania pojazdów i maszyn na otwartej przestrzeni;
• drugą istotną kwestią jest fakt, że po odmarznięciu płynu, zmienia on swoje stężenie. Ponadto zamrożone kryształki mogą uszkodzić wtrysk AdBlue oraz pompę;
• AdBlue ma właściwości korozyjne, więc lepiej nie doprowadzić do zetknięcia płynu z metalowymi częściami;
• należy pamiętać o corocznej wymianie filtra AdBlue;
• zwracać uwagę na terminowość płynu Def;
• pamiętajmy o bieżącym uzupełnianiu zbiornika AdBlue, gdyż jego brak może spowodować problem z uruchomieniem pojazdu lub maszyny.

A co się stanie, kiedy przez przypadek wlejemy płyn AdBlue do paliwa? Lepiej, żeby taka sytuacja się nie wydarzyła, natomiast jeśli już do tego dojdzie, to należy niezwłocznie zwrócić się do serwisu, w którym zostanie oczyszczony cały układ paliwowy. Podobnie byłoby w przypadku omyłkowego wlania paliwa do AdBlue, ponieważ taka pomyłka mogłaby zaowocować uszkodzeniem systemu AdBlue. W takiej sytuacji zostałby oczyszczony układ SCR.

Szanowni Państwo, chcemy wam tylko przypomnieć, żebyście dbali o podzespoły, o których była mowa w dzisiejszym artykule, aby nie przyczyniać się do zanieczyszczenia naszego środowiska, tylko wręcz przeciwnie – zatroszczmy się o naszą naturę.

System AdBlue

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces regeneracji filtrów DPF (Diesel Particulate Filter) i katalizatorów w zamiatarkach Kubota polega na usunięciu zanieczyszczeń, które zbierają się podczas jazdy. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania filtrów i uniknąć ich zatkania. Istnieje kilka sposobów na regenerację, takich jak regeneracja aktywna, pasywna i komputerowa, stosowanie specjalnych rozpuszczalników, czy też mechaniczne oczyszczanie. Celem jest zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
Marian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że piszecie o regeneracji DPF w zamiatarkach marki Kubota. Może komuś się to przyda w przyszłości
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto było wejść na tą stronę. Nie wiedziałem, że czyszczenie dpf-a w zamiatarce Kubot jest możliwe przy pomocy myjki.
babka-p
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo ciekawy temat o filtrach DPF w zamiatarkach. Super się czytało, dzięki!
Adam
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Naprawdę trudno znaleźć informacje o filtrach DPF w zamiatarkach Kubota. Chciałem dowiedzieć się więcej i proszę! w końcu trafiłem na waszą stronę :)

Popularne wpisy

27 lipca 2022

Jak usprawnić katalizator?

Aby wydłużyć sprawność konwertera katalitycznego, należy poddawać go skutecznej regeneracji i to najlepiej w serwisie. Katalizator może zostać wyczyszczony wodą pod ciśnieniem w celu dokładnego udrożnienia ...