Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Chcąc sprostać restrykcjom dyrektywy Euro, bardzo ważną dla pracowników drogowych czynnością jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN.

Pod akronimem DPF kryje się anglojęzyczna nazwa filtra cząstek stałych – Diesel Particulate Filter. Jest to część układu wydechowego, odpowiedzialna za ograniczenie emisji toksycznych substancji, wydobywających się z naszego pojazdu.
Powstawanie trujących cząstek jest nieuchronne, ponieważ wytwarzają się one podczas spalania paliwa.

Nieprawidłowo działający filtr wiąże się z kilkoma niedogodnościami, a mianowicie:

• zaniedbanie tematu czyszczenia filtra „odbija” się na kondycji pozostałych podzespołów układu wydechowego,
• niedrożny filtr DPF często unieruchamia maszynę i opóźnia prace z nią związane,
• zapchany filtr nie oczyszcza spalin z toksyn, co związane jest z przekroczeniem standardu wydobywania się spalin,
• natomiast przekroczenie normy Euro, może skutkować nałożeniem mandatu karnego na właściciela maszyny.

O zapychającym się filtrze poinformuje nas kontrolka DPF, co zrobić w takiej sytuacji?
Świecąca kontrolka oznacza przeważnie zbyt dużą różnicę ciśnień wewnątrz filtra. Niestety „diesel particulate kontrolka” uruchamia się, dopiero gdy filtr jest zapchany już w ok. 95%. Pierwsze, o czym musimy wtedy pamiętać, to o tym, żeby nie wyłączać silnika. W ten sposób temperatura w filtrze będzie na tyle odpowiednia, by sadze wypaliły się same.
W nowoczesnych maszynach drogowych procedura wypalania DPF jest automatycznie uruchamiana przez sterowniki silnika. Jeśli do wypalania DPF nie dochodzi samoczynnie, warto przyjrzeć się tematowi i skorzystać z jednej z metod wymuszania wypalania DPF.

Następstwem wypalania filtra jest powstanie popiołu, który z czasem niestety zapycha kanaliki DPF, powodując jego niedrożność. Filtr nie jest w stanie wtedy poprawnie spełniać swojej funkcji.
Gdy całkowicie zapchany filtr staje się problemem w zamiatarkach MAN, regeneracja DPF jest najlepszym sposobem na przywrócenie mu odpowiednich parametrów.

Na etapie wyboru warsztatu bardzo ważne jest, by skorzystać z oferty sprawdzonej pracowni lub autoryzowanego serwisu obsługi.

Najskuteczniejszym naszym zdaniem sposobem regeneracji DPF MAN jest hydrodynamiczne czyszczenie DPF i katalizatora. Wiemy, jakie efekty można uzyskać dzięki tej metodzie, dlatego sami ją stosujemy. Sprawność, jaką przywracamy zanieczyszczonym filtrom, utrzymuje się na poziomie 99% i to bez naruszania obudowy i co ważne – struktury monolitu.
W naszej pracowni regeneracji DPF korzystamy z nowoczesnej, oznaczonej certyfikatem maszyny hydrodynamicznej. Do procesu czyszczenia używamy także sprawdzonego i przebadanego detergentu. Dzięki niemu do filtra przywiera zdecydowanie mniej osadów.
Wiele osób próbuje samodzielnie zabrać się za wyczyszczenie filtra różnymi domowymi sposobami. Jednak nie wszystkie porady, które znajdziemy w internecie, są sprawdzone i bezpieczne. Na przykład czyszczenie DPF Kretem – środkiem o właściwościach żrących często kończy się zniszczeniem struktury filtra, a co gorsze pozbawieniem go właściwości katalitycznych.

 

Wymontowany filtr DPF

Uszkodzony system AdBlue w zamiatarkach MAN

W 2014 roku wprowadzono tzw. normę Euro 6 i od tego momentu wszystkie pojazdy z wysokoprężnym silnikiem diesla zaczęto wyposażać w system redukcji tlenków azotu przy użyciu właśnie AdBlue.
Na forach internetowych często można znaleźć pytania o to, do czego służy w ogóle AdBlue, zasada działania płynu i co to znaczy SCR.
W tym artykule mamy okazje wytłumaczyć te pojęcia – AdBlue jest składową układu SCR, który ma na celu ograniczenie ilości toksycznych tlenków azotu w wydalanych przez silnik diesla spalinach.

AdBlue to właściwie handlowa nazwa wodnego roztworu mocznika. W jego skład wchodzi w 32,5% mocznik i w 67,5% zdemineralizowana woda. W rolnictwie wykorzystuje się go jako nawóz w postaci granulek. Natomiast w postaci płynnej stosowany jest w pojazdach.

Zarówno filtry cząstek stałych, jak i system AdBlue potrafią spowodować u kierowców ból głowy.
Awaria AdBlue potrafi być niekiedy na tyle problematyczna, że wiele osób chce na stałe pozbyć się tego elementu ze swojego pojazdu. Jednak trzeba wiedzieć, że usunięcie AdBlue i filtra DPF jest nielegalne. Jednak mimo to, wiele warsztatów oferuje usuwanie AdBlue – opinie i zdania na ten temat są więc mocno podzielone. Jedni ryzykują, chcąc pozbyć się problemu, drudzy pozostają zachowawczy i przezorni.

Wspominaliśmy, że system Adblue jest problematyczny, wymienimy zatem najczęstsze usterki, z jakimi mogą się spotkać kierowcy.
1. Awaria systemu AdBlue może być spowodowana przez częste zamarzanie tego płynu (-11o C).
2. Krystalizacja AdBlue często przyczynia się do zatkania zaworów dozujących.
3. Niski poziom roztworu lub jego brak może spowodować awarie SCR i problemy z zachowaniem norm emisji tlenków azotu.

Uszkodzony element wtrysku AdBlue

Nowoczesne silniki są zaprogramowane w taki sposób, że mogą nawet uniemożliwić odpalenie pojazdu. Dlatego zawsze warto pamiętać, by mieć ze sobą jakiś zapas AdBlue.
Mylnie uważa się, że płyn dolewa się do baku razem z paliwem, jednak AdBlue posiada swój własny zbiornik. Zależnie od typu pojazdu można go znaleźć: obok wlewu paliwa, pod maską pojazdu lub w bagażniku.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN polega na usuwaniu zanieczyszczeń, które gromadzą się podczas jazdy. Jest to konieczne, aby zachować skuteczność działania tych filtrów oraz uniknąć ich zatkania. Istnieje kilka metod regeneracji, takich jak wypalanie w trasie, na postoju lub w serwisie, stosowanie specjalnych preparatów usuwających sadzę, czy też mechaniczne oczyszczanie. Celem jest zawsze zapewnienie skuteczności i sprawności filtrów.
kostek_2356
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spodziewałem się, że mogę wyczyścić również filtr cząstek stałych, który umieszczony jest w zamiatarkach! Bardzo cenna informacja
budzinski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja to zawsze najlepsze rozwiązanie. Jeśli tylko jest ona możliwa, to jak najbardziej polecam regenerować!
Bob-578
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nareszcie trafiłem na stronę gdzie mogę poczytać o temacie katalizatorów w zamiatarkach. Świetny artykuł!
Daniel
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje o DPF w zamiatarkach. Dobrze, że trafiłem na waszą stronę! Pozdrawiam

Popularne wpisy

3 września 2019

Wypalanie DPF Toyota – część 13

W popularnych w Polsce samochodach japońskiej marki Toyota często spotkamy silnik wysokoprężny Diesla oraz filtr cząstek stałych DPF. Połączenie to wpływa korzystnie na doskonałą dynamikę jazdy, dopóki DPF nie ulegnie zapchaniu. Wówczas sympatycy Toyoty c ...