Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Chcąc sprostać restrykcjom dyrektywy Euro, bardzo ważną dla pracowników drogowych czynnością jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN.
Pod akronimem DPF kryje się anglojęzyczna nazwa filtra cząstek stałych – Diesel Particulate Filter. Jest to część układu wydechowego, odpowiedzialna za ograniczenie emisji toksycznych substancji, wydobywających się z naszego pojazdu.
Powstawanie trujących cząstek jest nieuchronne, ponieważ wytwarzają się one podczas spalania paliwa.
Nieprawidłowo działający filtr wiąże się z kilkoma niedogodnościami, a mianowicie:
• zaniedbanie tematu czyszczenia filtra „odbija” się na kondycji pozostałych podzespołów układu wydechowego,
• niedrożny filtr DPF często unieruchamia maszynę i opóźnia prace z nią związane,
• zapchany filtr nie oczyszcza spalin z toksyn, co związane jest z przekroczeniem standardu wydobywania się spalin,
• natomiast przekroczenie normy Euro, może skutkować nałożeniem mandatu karnego na właściciela maszyny.
O zapychającym się filtrze poinformuje nas kontrolka DPF, co zrobić w takiej sytuacji?
Świecąca kontrolka oznacza przeważnie zbyt dużą różnicę ciśnień wewnątrz filtra. Niestety „diesel particulate kontrolka” uruchamia się, dopiero gdy filtr jest zapchany już w ok. 95%. Pierwsze, o czym musimy wtedy pamiętać, to o tym, żeby nie wyłączać silnika. W ten sposób temperatura w filtrze będzie na tyle odpowiednia, by sadze wypaliły się same.
W nowoczesnych maszynach drogowych procedura wypalania DPF jest automatycznie uruchamiana przez sterowniki silnika. Jeśli do wypalania DPF nie dochodzi samoczynnie, warto przyjrzeć się tematowi i skorzystać z jednej z metod wymuszania wypalania DPF.
Następstwem wypalania filtra jest powstanie popiołu, który z czasem niestety zapycha kanaliki DPF, powodując jego niedrożność. Filtr nie jest w stanie wtedy poprawnie spełniać swojej funkcji.
Gdy całkowicie zapchany filtr staje się problemem w zamiatarkach MAN, regeneracja DPF jest najlepszym sposobem na przywrócenie mu odpowiednich parametrów.
Na etapie wyboru warsztatu bardzo ważne jest, by skorzystać z oferty sprawdzonej pracowni lub autoryzowanego serwisu obsługi.
Najskuteczniejszym naszym zdaniem sposobem regeneracji DPF MAN jest hydrodynamiczne czyszczenie DPF i katalizatora. Wiemy, jakie efekty można uzyskać dzięki tej metodzie, dlatego sami ją stosujemy. Sprawność, jaką przywracamy zanieczyszczonym filtrom, utrzymuje się na poziomie 99% i to bez naruszania obudowy i co ważne – struktury monolitu.
W naszej pracowni regeneracji DPF korzystamy z nowoczesnej, oznaczonej certyfikatem maszyny hydrodynamicznej. Do procesu czyszczenia używamy także sprawdzonego i przebadanego detergentu. Dzięki niemu do filtra przywiera zdecydowanie mniej osadów.
Wiele osób próbuje samodzielnie zabrać się za wyczyszczenie filtra różnymi domowymi sposobami. Jednak nie wszystkie porady, które znajdziemy w internecie, są sprawdzone i bezpieczne. Na przykład czyszczenie DPF Kretem – środkiem o właściwościach żrących często kończy się zniszczeniem struktury filtra, a co gorsze pozbawieniem go właściwości katalitycznych.
Uszkodzony system AdBlue w zamiatarkach MAN
W 2014 roku wprowadzono tzw. normę Euro 6 i od tego momentu wszystkie pojazdy z wysokoprężnym silnikiem diesla zaczęto wyposażać w system redukcji tlenków azotu przy użyciu właśnie AdBlue.
Na forach internetowych często można znaleźć pytania o to, do czego służy w ogóle AdBlue, zasada działania płynu i co to znaczy SCR.
W tym artykule mamy okazje wytłumaczyć te pojęcia – AdBlue jest składową układu SCR, który ma na celu ograniczenie ilości toksycznych tlenków azotu w wydalanych przez silnik diesla spalinach.
AdBlue to właściwie handlowa nazwa wodnego roztworu mocznika. W jego skład wchodzi w 32,5% mocznik i w 67,5% zdemineralizowana woda. W rolnictwie wykorzystuje się go jako nawóz w postaci granulek. Natomiast w postaci płynnej stosowany jest w pojazdach.
Zarówno filtry cząstek stałych, jak i system AdBlue potrafią spowodować u kierowców ból głowy.
Awaria AdBlue potrafi być niekiedy na tyle problematyczna, że wiele osób chce na stałe pozbyć się tego elementu ze swojego pojazdu. Jednak trzeba wiedzieć, że usunięcie AdBlue i filtra DPF jest nielegalne. Jednak mimo to, wiele warsztatów oferuje usuwanie AdBlue – opinie i zdania na ten temat są więc mocno podzielone. Jedni ryzykują, chcąc pozbyć się problemu, drudzy pozostają zachowawczy i przezorni.
Wspominaliśmy, że system Adblue jest problematyczny, wymienimy zatem najczęstsze usterki, z jakimi mogą się spotkać kierowcy.
1. Awaria systemu AdBlue może być spowodowana przez częste zamarzanie tego płynu (-11o C).
2. Krystalizacja AdBlue często przyczynia się do zatkania zaworów dozujących.
3. Niski poziom roztworu lub jego brak może spowodować awarie SCR i problemy z zachowaniem norm emisji tlenków azotu.
Nowoczesne silniki są zaprogramowane w taki sposób, że mogą nawet uniemożliwić odpalenie pojazdu. Dlatego zawsze warto pamiętać, by mieć ze sobą jakiś zapas AdBlue.
Mylnie uważa się, że płyn dolewa się do baku razem z paliwem, jednak AdBlue posiada swój własny zbiornik. Zależnie od typu pojazdu można go znaleźć: obok wlewu paliwa, pod maską pojazdu lub w bagażniku.
Komentarze