Hydrodynamiczne czyszczenie DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Na czym polega hydrodynamiczne czyszczenie DPF i czy jest to bezpieczna i skuteczna metoda usuwania zanieczyszczeń z wnętrza filtra cząstek stałych? W opracowanym przez nas artykule podpowiadamy, co zrobić, gdy DPF przepuszcza sadzę lub gdy dopuszczalna zawartość sadzy w DPF została przekroczona, o czym mówi kontrolka filtra cząstek stałych i odczyt błędu DPF. Podpowiemy, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych, a także wypowiemy się na temat metod dotyczących tego, jak wyczyścić DPF domowym sposobem. Mamy nadzieję, że dzięki opracowaniu dotyczącemu filtrów cząstek stałych DPF/FAP w Dieslach, czytelnicy naszej strony uzyskają wiedzę, jak postąpić, gdy okaże się, że mają w samochodzie uszkodzony lub zapchany filtr cząsteczek stałych.

Czyszczenie filtra DPF

 1. DPF – sadza na wydechu – o czym może świadczyć?

Czyszczenie DPF metodą hydrodynamiczną należy przeprowadzić, gdy wnętrze filtra cząstek stałych jest wypełnione sadzą i popiołem. Filtr z zablokowanymi kanalikami nie spełnia swoich podstawowych właściwości, zatem nie może oczyszczać spalin ze szkodliwych cząsteczek wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych czy innych cząstek w postaci ciał stałych. Specjaliści w zakresie regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP są w stanie wymienić szereg objawów świadczących o awarii DPF. Wśród nich charakterystycznym objawem jest okopcona końcówka rury wydechowej. Na podstawie tego symptomu można przyjąć dwie wersje wydarzeń – filtr cząstek stałych został usunięty z samochodu lub jest w nim cały czas zamontowany, jednakże nie działa prawidłowo. Jeśli jesteśmy pewni, że posiadamy DPF/FAP, sadza w wydechu świadczy o jego obciążonej usterką pracy. Jeżeli mamy czysty wydech, z filtrem najprawdopodobniej wszystko jest w porządku, a przyczyn występowania innych objawów należy doszukiwać się w pozostałych podzespołach pojazdu. Zapchany DPF to temat często poruszany przez użytkowników Diesli spełniających obowiązujące normy czystości spalin. W kolejnej części artykułu odniesiemy się do tego, co zrobić, gdy nasycenie filtra cząstek stałych przekracza przyjęte normy.

Awaria wtrysku DPF

2. Diagnozowanie filtra cząstek stałych i czyszczenie DPF – czy warto?

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w skutecznej regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP oraz katalizatorów jesteśmy w stanie wymienić wiele niefachowych sposobów na czyszczenie DPF stosowanych przez naszych późniejszych klientów. Wśród nich znajdują się działania takie jak czyszczenie DPF Kretem czy też czyszczenie DPF płynem do kominków. Gdyby regeneracja DPF była tak prosta, z pewnością nie istniałyby specjalistyczne serwisy zajmujące się demontażem, czyszczeniem, montażem i adaptacją filtrów cząstek stałych zarówno w silnikach Diesla, jak i w benzynowych jednostkach napędowych. W celu przeprowadzenia regeneracji DPF w sposób właściwy, który nie zaszkodzi delikatnej strukturze DPF, niezbędne jest zastosowanie urządzenia, jakim jest maszyna do czyszczenia DPF. Opinie oraz wiedza sprawiają, że nie mamy tu na myśli pieca, w którym niektórzy wyżarzają filtry cząstek stałych. Chodzi nam o urządzenie do profesjonalnej regeneracji DPF/FAP. Jeśli szukasz najlepszego i najbardziej bezpiecznego sposobu na to, jak usunąć popiół z DPF, polecana jest właśnie metoda hydrodynamiczna. Przeprowadzane w ten sposób czyszczenie DPF (YouTube to miejsce, gdzie znajdziesz filmy prosto z naszej pracowni) bazuje na odpowiednich dawkach środka myjącego oraz wody podawanej pod ciśnieniem w odpowiedniej temperaturze. Jeżeli przeprowadzone zostały diagnostyka DPF bądź sprawdzenie stopnia zużycia filtra cząstek stałych FAP i ich wyniki wskazują na konieczność czyszczenia, zalecamy regenerację DPF/FAP przeprowadzoną właśnie w taki sposób, określany inaczej jako wodne czyszczenie DPF.

Czyszczenie DPF po diagnostyce DPF

Zapchany DPF – spadek mocy to nie jedyny problem

Istnieje wiele kryteriów, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Regeneracja filtra cząstek stałych lub ponowne założenie DPF czekają nas, gdy we wnętrzu filtra wykryta zostanie nie tylko duża zawartość sadzy, ale także popiołu. W podjęciu decyzji w zakresie tego, jaki kupić DPF (nowy czy regenerowany) najczęściej pomaga naszym Klientom przyjęcie za kryterium skuteczność oraz cenę danej usługi. W przypadku zakupu nowego filtra lub zamiennika dopełniona musi zostać w całości procedura po wymianie DPF. Zbyt wysoka zawartość i masa popiołu DPF przekładają się na ograniczenie mocy pojazdu, wysokie zadymienie, problemy z przyspieszaniem oraz przechodzenie jednostki napędowej w tryb awaryjny. Użytkowników pojazdów wyposażonych w filtry cząstek stałych zachęcamy do poszukiwania informacji na temat tego, jak wymusić wypalanie DPF w postaci aktywnej lub pasywnej, co może być kołem ratunkowym w przypadku lekko zablokowanego filtra. Czy warto czyścić DPF z zastosowaniem metody, jaką jest wodne czyszczenie? DPF/FAP po prawidłowo wykonanej regeneracji będzie działał, jak nowy, co gwarantujemy i potwierdzamy wydrukami stosownych parametrów.

DPF wymagający czyszczenia
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hydrodynamiczne czyszczenie DPF (Diesel Particulate Filter) to metoda polegająca na użyciu wody pod wysokim ciśnieniem do usunięcia zanieczyszczeń z filtra. Jest to jedna z metod regeneracji filtra, która jest uważana za skuteczną i bezpieczną. Proces hydrodynamicznego czyszczenia DPF polega na wprowadzeniu wody pod wysokim ciśnieniem przez porowatą ceramikę filtra, co pozwala na usunięcie zanieczyszczeń z jego powierzchni. Woda jest podgrzewana do wysokiej temperatury, co ułatwia rozpuszczanie zanieczyszczeń. Hydrodynamiczne czyszczenie DPF jest skuteczne w usuwaniu zarówno sadzy, jak i innych zanieczyszczeń, takich jak olej czy pył. Jest to metoda, która nie uszkadza filtra i pozwala na jego dalsze użytkowanie. Należy jednak pamiętać, że hydrodynamiczne czyszczenie DPF powinno być przeprowadzane przez specjalistów posiadających odpowiednie umiejętności i sprzęt.
xyz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam eksperymentowałem z różnymi środkami do czyszczenia DPF, ale nie przyniosło to oczekiwanych dla mnie efektów. Od kiedy zdecyodowałem się na czyszczenie hydrodynamiczne w serwisie, polecam wykonanie takiej usługi wszystkim, którzy mają problem z zapchanym dpf.
Leszek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja DPF na jak długo? Według mnie wszystko zależy od tego, jak się użytkuje auto, bo jednak jak się jeździ tylko parę km dziennie, to nie ma co liczyć, że pomoże to na dłuższy czas.

Popularne wpisy