Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zanieczyszczony filtr DPF oraz SCR w równiarkach
Główny bohater poniższego artykułu - filtr cząstek stałych znajduje się w układzie wydechowym równiarki Case. Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów to temat ściśle związany z użytkowaniem urządzeń budowlanych. Postaramy się więc objaśnić, jak wygląda regeneracja filtrów DPF w równiarkach produkcji Case.
Od maszyn rolniczych i budowlanych wymaga się dużej mocy i wydajności. Niestety wiąże się to z wysokim spalaniem, a co za tym idzie - wydostawaniem się do powietrza toksycznych spalin. Dlatego filtr cząstek stałych w ciągnikach rolniczych, spycharkach, równiarkach, czy koparkach itp. odgrywa bardzo ważną rolę. Jego funkcją jest (jak sama nazwa wskazuje) oczyszczanie spalin z cząstek stałych tj. siarczanów, azotanów, tlenków metali, węglowodorów i innych związków chemicznych szkodliwych dla zdrowia człowieka i środowiska.
W nowoczesnych maszynach budowlanych układy oczyszczania spalin wykazują bardzo wysoki poziom. Ciągłe ulepszanie filtrów DPF i katalizatorów związane jest nie tylko ze spełnianiem norm emisji spalin, ale też świadczy o wzroście świadomości na temat ekologii.
Producent równiarek Case zastosował w konstrukcji tych maszyn system obróbki spalin bazujący na selektywnej redukcji katalitycznej SCR-only. Oznacza to, że konserwacja filtra DPF, jak i dostęp do niego jest zdecydowanie prostszy.
Silnik równiarek Case z technologią SCR-only zapewnia wiele korzyści, m.in.:
- Filtr cząstek stałych nie musi być wypalany podczas pracy:
• w związku z tym nie ma potrzeby zużywania paliwa,
• kierowca nie musi pamiętać o czynnościach związanych z wypalaniem DPF.
- Końcowy układ oczyszczania spalin jest tylko jeden (bez 2-stopniowej obróbki następczej DPF+SCR).
Ponadto, dzięki funkcji samoczyszczenia przy wyłączaniu pojazdu, nie dokonuje się krystalizacja AdBlue.
Skoro system oczyszczania spalin w równiarkach Case jest tak inteligentny, to w jaki sposób dbać o filtr DPF?
Co prawda stacjonarne wypalanie DPF, jak i wymuszanie wypalania DPF nie jest konieczne, ale filtr, jak każdy element pojazdu ulega eksploatacji. W takiej sytuacji nie tylko się zużywa, ale i zapycha. Cząstki sadzy i popiołu na filtrze DPF to widok normalny i naturalny. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym przywrócenie fabrycznych parametrów jest regeneracja DPF. Proces ten pozwoli na dokładne oczyszczenie filtra z wszelkich zanieczyszczeń.
Metoda regeneracji, która cieszy się największym powiedzeniem to metoda hydrodynamiczna. Na czym polega?
Filtr zostaje umiejscowiony w specjalistycznej maszynie, gdzie za pomocą dużego ciśnienia wypłukuje się z niego zalegające cząstki sadzy i popiołu. Woda w urządzeniu myjącym zawiera odpowiedni detergent, który ma za zadanie ograniczyć przywieranie osadów do filtra. Przepustowość DPF, jaką uzyskujemy w naszym serwisie dzięki procesowi regeneracji, wynosi 99% .
Jeśli chodzi o koszt czyszczenia DPF – cena za tę usługę wynosi od 400 zł netto. Kwota jest oczywiście uzależniona od cennika danego warsztatu, stanu technicznego filtra, ale i od metody czyszczenia, jaką stosuje się w warsztacie.
Z czym wiąże się wycięcie DPF? - konsekwencje w 2020 r.
Chcąc pozbyć się problemów związanych z zapychającym się filtrem, wielu kierowców decyduje się na usunięcie DPF. Bez trudu można znaleźć serwisy samochodowe, które posiadają w swojej ofercie taką usługę. Warto jednak wiedzieć o tym, że jest to czynność zabroniona i nielegalna. Wycięcie filtra jednoznacznie wiąże się z przekroczeniem normy emisji spalin, nietrudno wówczas o mandat karny.
Wiele osób twierdzi, że wycięcie filtra nie niesie za sobą żadnych konsekwencji dla pozostałych części układu wydechowego. Łatwo jednak wydedukować, że jeden nieprawidłowo funkcjonujący element (już nie mówiąc o jego braku) zdecydowanie obciąży pracę pozostałych podzespołów. Szybsza eksploatacja układu wydechowego nie powinna więc być zaskoczeniem. Wiąże się to oczywiście z wieloma usterkami, naprawami, a co za tym idzie - z pieniędzmi, które będziemy musieli pozostawić w warsztacie.
Co to jest płyn Adblue? - właściwości i funkcja
Zarówno filtry DPF, jak i płyn AdBlue stosowane są głównie w wysokoprężnych silnikach diesla. AdBlue jest to płyn mający wspomóc filtr DPF i katalizator w minimalizowaniu ilości toksycznych spalin wydostających się z rury wydechowej do atmosfery.
Mówiąc bardziej szczegółowo – AdBlue jest to substancja składająca się z roztworu mocznika (stężenie 32,5%) i zmineralizowanej wody (67,5%).
Wbrew powszechnemu przekonaniu płyn nie miesza się z zatankowanym paliwem, lecz posiada swój własny zbiornik. Stamtąd pod wpływem wysokiego ciśnienia trafia do katalizatora SCR.
Brak płynu często powoduje różnego typu awarie systemu Adblue, które w nowoczesnych maszynach mogą spowodować nawet jej unieruchomienie. Dlatego właśnie warto mieć przy sobie zapas płynu.
Z jakimi jeszcze oznakami braku płynu możemy się spotkać?
-Jedną z nich jest z pewnością spadek wydajności pojazdu.
-Emisja spalin się zwiększy, co również może skutkować mandatem.
-Maszyna może przełączyć się na awaryjny tryb pracy, co w praktyce oznacza obniżenie parametrów funkcjonowania pojazdu, by nie dopuścić do obciążenia silnika.
Kiedy kontrolka zasygnalizuje nam niski poziom AdBlue, możemy uzupełnić go samodzielnie. Wszystkich którzy zastanawiają się, jak dolać AdBlue informujemy – w zależności od pojazdu wlew do zbiornika znajduje się najczęściej obok wlewu paliwa, pod maską albo w bagażniku. AdBlue możemy zatankować na stacji paliw lub kupić w autoryzowanym serwisie obsługi.
Przy uzupełnianiu roztworu AdBlue należy zachować szczególną ostrożność ze względu na jego właściwości korodujące, przez które możemy uszkodzić karoserię naszego pojazdu.
Komentarze