Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne



Nic się nie dzieje bez przyczyny...
Uszkodzony system AdBlue niewątpliwie stanowi częsty problem dla właścicieli nowszych Diesli z układem SCR. System SCR i problemy z nim związane wynikają prawdopodobnie z częstych awarii podzespołów wchodzących w jego skład. Uszkodzenia AdBlue pojawiają się bardzo często na przykład w przypadku, gdy na skutek pomyłki, niechcący nalejemy we wlot AdBlue zamiast do zbiornika paliwa, olej napędowy. Wówczas to ratuje nas tylko czyszczenie serwisowe takiego zbiornika. Bardzo duży wpływ na pracę całego układu ma także jakość i termin użyteczności płynu, jaki stosujemy. Przyjmuje się, iż czas, w jakim płyn może pozostawać w zbiorniku, nie powinien przekraczać roku. Należy pamiętać więc, mając powyższe na uwadze, iż winno się regularnie dolewać płynu dobrej jakości, a także obserwować stan naszego układu wydechowego. Pamiętajmy, iż umiejętnie obsługiwany system AdBlue, a co za tym idzie, cały układ SCR, odwdzięczy się wówczas nienaganną pracą i eliminowaniem szkodliwych substancji takich jak tlenek azotu z naszych spalin, nawet w 90%!

Awaria systemu AdBlue – przyczyny
Jak już wspomnieliśmy, awaria systemu AdBlue i przyczyny z tym związane są głównie związane z nieumiejętną eksploatacją takiego samochodu. Należy pamiętać, iż jak to bywa przy każdym innowacyjnym rozwiązaniu, eliminowanie awarii jest bardzo kosztowne. AdBlue i problemy z nim związane, przenoszą się bowiem na pracę całego układu SCR. Bardzo często dochodzi do destrukcji czujników azotu, uszkodzeń pompy wywołanych krystalizacją płynu, uszkodzeń wtryskiwaczy, które wówczas mają problem z odpowiednią podażą AdBlue, charakterystyczne i często spotykane są też problemy z wyciekami z modułu tłoczącego. Wszystkie te uszkodzenia wymagają wówczas pomocy serwisowej, a koszt takich napraw i ewentualnych wymian części, jak się możemy domyśleć, nie należy do najtańszych. Pamiętajmy, iż większość tych uszkodzeń wynika, z nieumiejętnego obchodzenia się z autem wyposażonym w ten system, nie warto więc, aby wyłączenie AdBlue i opinie na ten temat zaprzątały nam głowę.

Komentarze