W przypadku wyboru między wymianą a regeneracją filtru cząstek stałych (DPF), wiele zależy od stanu i wieku samego filtra oraz preferencji finansowych właściciela pojazdu.
Wymiana:
• Polega na wymianie zużytego filtra DPF na nowy.
• Jest to najdroższa opcja, ale zapewnia całkowite oczyszczenie filtra i przywraca jego pełną sprawność.
• Zaleca się wymianę DPF-a co 150-200 tys. km.
Regeneracja:
• Polega na wypaleniu nagromadzonych w filtrze DPF cząstek stałych.
• Istnieje kilka metod regeneracji DPF-a:
◦ Regeneracja pasywna – odbywa się automatycznie podczas jazdy w trasie z dużą prędkością.
◦ Regeneracja aktywna – inicjowana jest przez sterownik silnika.
◦ Regeneracja serwisowa – wykonywana jest w serwisie samochodowym przy użyciu specjalistycznego sprzętu.
• Regeneracja jest tańszą opcją niż wymiana, i zazwyczaj przywraca pełną sprawność filtra DPF, ale można ją wykonywać tylko określoną ilość, w zależności od stopia zużycia i eksploracji.
Wybór między wymianą a regeneracją DPF-a zależy od kilku czynników: stopnia zapełnienia filtra DPF, stanu filtra DPF, przebiegu samochodu i budżetu.
Jeśli filtr DPF jest mocno zapełniony lub uszkodzony, konieczna będzie jego wymiana. W przypadku, gdy filtr DPF jest tylko częściowo zapełniony i nie jest uszkodzony, można rozważyć jego regenerację. Regeneracja DPF-a jest bardziej przyjazna dla środowiska niż jego wymiana. Proces regeneracji zużywa mniej energii i surowców niż produkcja nowego filtra DPF.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od czego zapycha się filtr cząstek stałych?
Filtr cząstek stałych (DPF) zapycha się głównie ze względu na gromadzenie się cząstek sadzy (często pochodzącej z niepełnego spalania paliwa), które osadzają się na powierzchni filtru. Ten proces jest naturalną konsekwencją działania silnika spalinowego, zwłaszcza w warunkach miejskich lub krótkich trasach, gdzie silnik często pracuje w warunkach niskiej temperatury lub w niskim obciążeniu, co sprzyja tworzeniu się większej ilości sadzy. W efekcie, filtry DPF muszą być regularnie regenerowane lub czyszczone, aby utrzymać ich skuteczność. Dodatkowo, nieprawidłowa praca silnika lub problemy z układem wtryskowym mogą przyspieszyć proces zapychania się filtra.
Czy zapchany DPF może pobierać olej?
Tak, zapchany filtr DPF może spowodować, że silnik będzie pobierał olej. Gdy DPF jest zapchany, ogranicza to przepływ spalin, co może zwiększyć ciśnienie w układzie dolotowym. W skrajnych przypadkach, gdy ciśnienie jest wystarczająco wysokie, może to powodować wyciek oleju z uszczelki zaworu dolotowego lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą, co prowadzi do pobierania oleju przez silnik.
Po czym poznać że DPF się wypalił?
Objawy wypalania DPF-a:
• Wzrost zużycia paliwa: Podczas wypalania DPF-a zużycie paliwa może wzrosnąć o około 0,5-1 litra na 100 km.
• Wzrost temperatury spalin: Temperatura spalin może wzrosnąć o kilkadziesiąt stopni Celsjusza.
• Dymienie z rury wydechowej: Z rury wydechowej może wydobywać się biały lub siwy dym.
• Zapach spalin: Podczas wypalania DPF-a może być wyczuwalny intensywny zapach spalin.
• Spadek mocy silnika: W niektórych przypadkach może dojść do spadku mocy silnika.
• Włączenie się kontrolki DPF: W niektórych samochodach może włączyć się kontrolka DPF, która informuje o rozpoczęciu procesu wypalania.
Komentarze