Zima to okres, który stwarza szczególne wyzwania dla filtrów DPF. Niskie temperatury i krótkie dystanse mogą utrudniać naturalną regenerację filtra, prowadząc do jego zapchania.
Skuteczne strategie konserwacji DPF w zimie:
1. Regularne pokonywanie znacznych odległości:
• Pozwala to na osiągnięcie temperatury niezbędnej do regeneracji DPF.
• Zaleca się co najmniej raz w tygodniu jazdę powyżej 60 km/h przez minimum 30 minut.
2. Unikanie krótkich przejażdżek:
• Silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury, co utrudnia regenerację DPF.
• W miarę możliwości łącz krótkie dystanse w jedną dłuższą trasę.
3. Używanie dodatku do paliwa do DPF:
• Pomaga obniżyć temperaturę zapłonu sadzy, ułatwiając regenerację.
• Stosuj preparaty zgodnie z instrukcją producenta.
4. Kontrola stanu filtra DPF:
• Regularnie sprawdzaj poziom oleju silnikowego - sadza z DPF może przedostawać się do oleju.
• Monitoruj kontrolkę DPF na desce rozdzielczej.
• W razie podejrzenia zapchania filtra DPF udaj się do serwisu.
Dodatkowe porady: Używaj paliwa dobrej jakości i nie przeciążaj silnika.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy auto przejdzie przegląd bez DPF?
Auto, które nie posiada filtra DPF, nie przejdzie pomyślnie przeglądu technicznego. Badanie spalin podczas przeglądu wykaże brak filtra, co skutkuje negatywnym wynikiem.
Obecność DPF jest wymagana ze względu na normy emisji spalin. Jazda bez DPF jest nielegalna i może skutkować mandatem. Istnieje kilka wyjątków od tej reguły, np. auta zabytkowe, ale w większości przypadków brak DPF oznacza brak możliwości przejścia przeglądu.
Po czym poznać, że DPF się wypala?
Istnieje kilka objawów, które mogą świadczyć o tym, że DPF się wypala:
1. Zwiększone spalanie paliwa: W trakcie wypalania DPF zużycie paliwa może wzrosnąć o 20-30%.
2. Gęsty dym z wydechu: Z rury wydechowej może wydobywać się gęsty, biały lub siwoszary dym.
3. Silny zapach spalin: Podczas wypalania DPF można wyczuć intensywny zapach spalin.
4. Temperatura spalin może wzrosnąć, co może powodować włączenie się wentylatorów chłodzenia silnika.
5. W niektórych okolicznościach można zaobserwować spadek mocy silnika.
6. W niektórych typach pojazdów może zaświecić się lampka kontrolna DPF.
Co ile kilometrów wypala się DPF?
Cykliczność procesu odnawiania filtra cząstek stałych (DPF) zależy od różnych czynników, takich jak marka i model pojazdu, sposób jazdy, rodzaj trasy oraz jakość paliwa. Zazwyczaj filtry DPF podlegają regeneracji średnio co 300-600 km. Warto jednak zaznaczyć, że nowoczesne pojazdy zazwyczaj wyposażone są w systemy automatycznej regeneracji, które monitorują stopień zanieczyszczenia filtra i uruchamiają proces regeneracji w odpowiednim momencie.
Komentarze