Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zarówno w silniku 1.9 TDI, jak i pozostałych przy zapchanym katalizatorze można zaobserwować kilka charakterystycznych objawów, które poniżej wymienimy:
• zdecydowanie odczujesz spadek mocy silnika podczas jazdy;
• wystąpi nagły zwiększony pobór paliwa;
• na biegu jałowym możesz odczuć problem z nierównomierną pracą silnika;
• istnieje możliwość wystąpienia kontrolki z informacją „check engine”.
Także, jak można zauważyć, zaburzona praca katalizatora wpływa na jednostkę napędową, dlatego posiadając niesprawny podzespół, musisz jak najszybciej udać się do serwisu na regenerację katalizatora, o ile będzie ona możliwa.
Warto wspomnieć, czym się zajmuje katalizator i za co jest odpowiedzialny, dlatego też pamiętaj, że katalizator oczyszcza spaliny ze szkodliwych tlenków azotu, węgli, węglowodorów itd., aby nie wydostawały się do atmosfery i nie przyczyniały się do zatruwania środowiska. Co więcej – katalizator, odkąd tylko został wyprodukowany i umieszczony w układzie wydechowym, nie może zostać z niego usunięty.
1. Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem – zalecenia
Oczywiście najbardziej skuteczną metodą oczyszczania katalizatora byłoby mycie wodne, które wypłukałoby wszystkie nagromadzone do tej pory zanieczyszczenia, co też pozwala w 100% udrożnić zatkany katalizator i przywrócić jego właściwości. Natomiast, jeżeli w tym momencie zależy ci na powierzchownym wyczyszczeniu katalizatora, możesz bez problemu użyć preparatu Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931 w celu odetkania, a następnie dolać do zbiornika dodatek Liqui Moly Catalic System Clean nr 711, który zabezpieczy katalizator przed przedwczesnym zapchaniem.
2. Zapchany katalizator a turbina – jaki mają na siebie wpływ?
Zapchany katalizator obniża wydolność pracy silnika, tak więc traci on odpowiednie smarowanie, czego turbosprężarka właśnie nie lubi, ponieważ jej praca zaczyna być wolniejsza. Nieodpowiednie smarowanie turbo może doprowadzić do jej uszkodzenia, a dokładnie chodzi o tarcie między wirnikiem a łożyskiem turbiny spowodowane zbyt niskim poziomem ciśnienia oleju. Tak więc zapchany katalizator a praca turbiny ma ze sobą duży związek.
Uszkodzony katalizator - dźwięk
Jeśli katalizator został uszkodzony mechanicznie, można usłyszeć nieprzyjemne tłuczenie przez pokruszone kawałki uderzające o puszkę.
Pamiętaj, że katalizator nie lubi gwałtownych zmian temperatur, zwłaszcza gdy jego praca zależy od naprawdę wysokiej temperatury, a nagły kontakt z zimnem właśnie może spowodować kruszenie i pęknięcie.
Komentarze