Co ile wypala się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis DPF/FAP/KAT

Filtr cząstek stałych wypala się średnio co 600 do 800 kilometrów przy sprawnym pojeździe i przy normalnej jeździe. Jeżeli jednak zaobserwujesz gwałtownie zwiększoną częstotliwość wypalania, to prawdopodobnie szykują się problemy, których nie możesz zignorować. Może się okazać, że wystąpi problem albo przez nagromadzone zanieczyszczenia wewnątrz filtra DPF (łącznie z sadzą), albo usterkę pojazdu. Najbardziej odpowiedzialny za zużycie podzespołu jest popiół, który powstaje przez dopalenie sadzy i nie można go usunąć domowymi sposobami ani preparatami, które są przeznaczone do oczyszczania filtrów cząstek stałych. Złogi popiołu zostaną usunięte za pomocą regeneracji hydrodynamicznej. Jeżeli jednak problem stanowi uszkodzenie wtrysków, nieszczelność układu dolotowego powietrza, czy też niesprawna turbosprężarka / EGR oraz czujnik różnicy ciśnień, to należy jak najszybciej naprawić usterkę, aby skończył się kłopot z częstym wypalaniem filtra DPF w Twoim aucie.

Badanie spalin w samochodzie osobowym

1. Po czym poznać, że DPF jest zapchany i jak go udrożnić?

Odpowiadając już teraz na drugie pytanie, to metodą na odblokowanie zatkanych kanalików filtrujących podzespołu jest dokładne czyszczenie w serwisie i to najlepiej wodą pod ciśnieniem, ponieważ tylko taki rodzaj oczyszczania da Ci 100% gwarancję usunięcia wszelkiego typu osadów. Podczas podróżowania zauważysz, że komfort jazdy nie jest tak przyjemny, jak wcześniej, mogą niepokoić Cię kontrolki DPF i check engine, ponieważ zaburzona jest wtedy praca silnika, kłęby ciemnego dymu wydobywające się z układu wydechowego, a także zwiększone zużycie paliwa. Znając potencjalnie występujące objawy, które świadczą o nieprawidłowym działaniu filtra cząstek stałych, należy się ich jak najszybciej pozbyć, więc warto oddać niesprawny podzespół w ręce fachowców.

Podpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju (skutecznie)

Od kierowcy wymaga się, aby zaparkował pojazd jak najdalej od ludzi, żeby nie musieli wdychać spalin, które będą wydobywać się z układu wydechowego podczas wypalania. Następnie musisz włączyć silnik i podnieść obroty, aby sterownik silnika miał możliwość podania nowej dawki oleju napędowego, który ma zwiększyć temperaturę spalin w układzie wydechowym. Cały ten proces wypalania DPF na postoju może trwać od 15 do 30 minut, więc zaleca się, aby użytkownik auta, wykonujący tę procedurę uzbroił się w cierpliwość.

Wypalanie DPF pojazdu

Wypalanie na postoju to jedna z trzech metod regeneracji filtra cząstek stałych, która z jednej strony może pomóc w usunięciu sadzy, a z drugiej strony może przysporzyć kłopotów praktykowana na dłuższą metę (zatarcie silnika spowodowane rozcieńczeniem oleju silnikowego przez dodatkową porcję paliwa).

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi co do tego, ile trzeba czekać, zanim trzeba wypalić filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie. To zależy od kilku czynników, takich jak: model samochodu, styl jazdy, warunki drogowe, a także jakość paliwa. Producenci samochodów zwykle określają przybliżony interwał między koniecznością wypalenia DPF, ale zwykle jest to co 400-800 kilometrów. Komputer pokładowy pojazdu jest w stanie monitorować poziom zanieczyszczenia DPF i sygnalizować potrzebę jego regeneracji. Jednakże ważne jest by unikać jazdy na krótkich dystansach, ponieważ to sprawia, że filtr nie jest w stanie wypalić zgromadzonej sadzy i konieczna jest regeneracja.
alikwot97
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mojego DPF staram się nie wypalać zbyt często. Tak co minimum 600 km to czynię.
Ksawier
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem problem z wypalaniem DPF-a, na szczęście auto trafiło na serwis, który go porządnie wyczyścił i problem się rozwiązał po takim zabiegu.
Krystek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak jest sprawny to rzadko, gorzej jak sterownik wymusza wypalanie co chwilę, to znaczy, że coś nie tak. Warto wykonać diagnostykę w takim przypadku.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem raz problem z DPF-em, bo wypalał się co 200 kilometrów.. Zdiagnozowano go w serwisie, wyczyszczono wodą pod ciśnieniem i problem znikł :D

Popularne wpisy

22 lutego 2021

Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Case

Kombajny Case - regeneracja DPF i SCR. Układy odpowiedzialne za oczyszczanie spalin obecnie odnajdziemy również w maszynach rolniczych amerykańskiej firmy Case, a regeneracja filtrów DPF i katalizatorów SCR w kombajnach Case staje się zatem obligatoryjnie z czasem obowiązkiem właściciela takiej ma ...