Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych wypala się średnio co 600 do 800 kilometrów przy sprawnym pojeździe i przy normalnej jeździe. Jeżeli jednak zaobserwujesz gwałtownie zwiększoną częstotliwość wypalania, to prawdopodobnie szykują się problemy, których nie możesz zignorować. Może się okazać, że wystąpi problem albo przez nagromadzone zanieczyszczenia wewnątrz filtra DPF (łącznie z sadzą), albo usterkę pojazdu. Najbardziej odpowiedzialny za zużycie podzespołu jest popiół, który powstaje przez dopalenie sadzy i nie można go usunąć domowymi sposobami ani preparatami, które są przeznaczone do oczyszczania filtrów cząstek stałych. Złogi popiołu zostaną usunięte za pomocą regeneracji hydrodynamicznej. Jeżeli jednak problem stanowi uszkodzenie wtrysków, nieszczelność układu dolotowego powietrza, czy też niesprawna turbosprężarka / EGR oraz czujnik różnicy ciśnień, to należy jak najszybciej naprawić usterkę, aby skończył się kłopot z częstym wypalaniem filtra DPF w Twoim aucie.
1. Po czym poznać, że DPF jest zapchany i jak go udrożnić?
Odpowiadając już teraz na drugie pytanie, to metodą na odblokowanie zatkanych kanalików filtrujących podzespołu jest dokładne czyszczenie w serwisie i to najlepiej wodą pod ciśnieniem, ponieważ tylko taki rodzaj oczyszczania da Ci 100% gwarancję usunięcia wszelkiego typu osadów. Podczas podróżowania zauważysz, że komfort jazdy nie jest tak przyjemny, jak wcześniej, mogą niepokoić Cię kontrolki DPF i check engine, ponieważ zaburzona jest wtedy praca silnika, kłęby ciemnego dymu wydobywające się z układu wydechowego, a także zwiększone zużycie paliwa. Znając potencjalnie występujące objawy, które świadczą o nieprawidłowym działaniu filtra cząstek stałych, należy się ich jak najszybciej pozbyć, więc warto oddać niesprawny podzespół w ręce fachowców.
Podpowiadamy, jak wypalić DPF na postoju (skutecznie)
Od kierowcy wymaga się, aby zaparkował pojazd jak najdalej od ludzi, żeby nie musieli wdychać spalin, które będą wydobywać się z układu wydechowego podczas wypalania. Następnie musisz włączyć silnik i podnieść obroty, aby sterownik silnika miał możliwość podania nowej dawki oleju napędowego, który ma zwiększyć temperaturę spalin w układzie wydechowym. Cały ten proces wypalania DPF na postoju może trwać od 15 do 30 minut, więc zaleca się, aby użytkownik auta, wykonujący tę procedurę uzbroił się w cierpliwość.
Wypalanie na postoju to jedna z trzech metod regeneracji filtra cząstek stałych, która z jednej strony może pomóc w usunięciu sadzy, a z drugiej strony może przysporzyć kłopotów praktykowana na dłuższą metę (zatarcie silnika spowodowane rozcieńczeniem oleju silnikowego przez dodatkową porcję paliwa).
Komentarze