Nie można jeździć bez filtra DPF, ponieważ filtr cząstek stałych jest elementem, który jest niezbędny do oczyszczania spalin z zanieczyszczeń, które powstają podczas spalania paliwa w silniku. Usunięcie filtra DPF z samochodu nie jest zgodne z przepisami i może skutkować konsekwencjami prawnymi, takimi jak mandat w wysokości nawet 1500 zł.
Ponadto brak filtra DPF może prowadzić do zanieczyszczenia środowiska naturalnego, co jest niezgodne z zasadami ochrony środowiska. Dodatkowo jazda bez filtra DPF może skutkować zwiększonym obciążeniem silnika, utratą mocy, a nawet uszkodzeniem silnika w dłuższej perspektywie czasowej W przypadku problemów z filtrem DPF, można skorzystać z profesjonalnych usług serwisowych, które oferują różne metody czyszczenia, takie jak regeneracja hydrodynamiczna, czyszczenie chemiczne, ultradźwiękowe lub termiczne.
Jeśli masz samochód z filtrem DPF, należy dbać o jego prawidłową eksploatację. Aby zapobiec zapychaniu się filtra, należy regularnie jeździć na dłuższe trasy, co pozwoli na wypalenie sadzy z filtra.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ile razy można regenerować DPF?
Ilość regeneracji filtrów cząstek stałych (DPF) zazwyczaj nie jest ściśle określona i zależy od różnych czynników, takich jak rodzaj i marka pojazdu, warunki jazdy, styl prowadzenia, jakość paliwa i ogólny stan techniczny filtra. W nowoczesnych pojazdach często stosuje się systemy automatycznej regeneracji, które monitorują stopień zanieczyszczenia filtra i uruchamiają proces regeneracji, gdy jest to konieczne.
Dzięki właściwej eksploatacji oraz regularnym zabiegom czyszczącym filtra DPF, istnieje możliwość przeprowadzenia wielu cykli regeneracyjnych, co przyczynia się do utrzymania efektywnego działania filtra.
Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?
Tak, zapchany filtr DPF może spowodować spadek mocy silnika. Zapchany filtr DPF wpływa negatywnie na wydajność i właściwą pracę jednostki napędowej, co może prowadzić do spadku mocy silnika. Jest to spowodowane zatkanym DPF, który może uniemożliwić korzystanie z pełnej mocy silnika. Warto zauważyć, że zapchany filtr DPF może grozić nawet zatarciem silnika, co sprawia, że jest to problem wymagający natychmiastowej uwagi i naprawy.
Czy po wypalaniu DPF trzeba wymieniać olej?
Tak, po przeprowadzeniu regeneracji DPF konieczna jest wymiana oleju silnikowego. To konieczność wynika z faktu, że w trakcie procesu regeneracji, podczas którego następuje spalanie zgromadzonej sadzy z filtra DPF, może dojść do przedostawania się niespalonego oleju napędowego do oleju silnikowego. Niespalony olej napędowy mieszając się z olejem silnikowym, prowadzi do rozcieńczenia tego oleju, co może skutkować utratą jego właściwości smarnych. W efekcie może to prowadzić do zatarcia silnika. Dlatego zaleca się wymianę oleju silnikowego po regeneracji DPF w celu zachowania optymalnej wydajności silnika i przedłużenia jego żywotności.
Komentarze