Czy można samodzielnie regenerować DPF - lepiej zaufaj profesjonalistom

Można samodzielnie regenerować filtr cząstek stałych, natomiast nie przyniesie to takich korzyści co mechaniczna regeneracja w serwisie. Po dłuższym okresie eksploatacji pojazdu DPF będzie wymagał dokładnego oczyszczania z sadzy, popiołu i nagaru. Aby przywrócić go do pełnej sprawności, należy wykonać mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie. Oczywiście po ukończonym procesie czyszczenia podzespół zostanie przetestowany. Jeśli parametry będą się zgadzały, to specjalista ponownie wmontuje filtr cząstek stałych do pojazdu. Pamiętaj, że prawidłowo przeprowadzona regeneracja filtra DPF pozwoli popracować podzespołowi przez około 200 tysięcy kilometrów przebiegu.

Filtr cząstek stałych DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Podpisywanie umowy między serwisem a klientem

Jakie są sposoby na samodzielną regenerację DPF?

Użytkownik samochodu może doprowadzić do udrożnienia filtra cząstek stałych poprzez wypalanie DPF na postoju lub w trasie oraz przez aplikację specjalnego preparatu chemicznego. Jeśli chodzi o samoregenerację filtra DPF, to polega ona na podniesieniu temperatury spalin do 600 stopni C. Dzięki temu zalegająca sadza bez problemu wydostanie się z układu wydechowego. Czyszczenie DPF środkiem chemicznym bez demontażu DPF nie sprawdzi się w każdym przypadku, ponieważ w filtrze cząstek stałych oprócz sadzy gromadzi się również popiół, który jest skutkiem ubocznym dopalania sadzy.

Jak rozpoznać, że DPF wymaga regeneracji?

Check engine na desce rozdzielczej pojazdu

Istnieje kilka objawów, które mogą świadczyć o tym, że filtr cząstek stałych wymaga regeneracji, a są to:

1. Spadek mocy i osiągów silnika - w miarę zapełniania się filtra DPF jego moc spada, co może pogorszyć komfort jazdy.
2. Zwiększone obroty jednostki napędowej - aby silnik mógł osiągnąć odpowiednią moc, musi pracować na wyższych obrotach.
3. Większe zapotrzebowanie na paliwo - zapchany filtr DPF powoduje, że silnik musi zużywać więcej paliwa, aby osiągnąć odpowiednią moc.
4. Problemy z rozruchem pojazdu – w przypadku bardzo zapchanego filtra cząstek stałych silnik może mieć problemy ze swobodnym uruchomieniem.
5. Problemy z turbosprężarką – niesprawny DPF może przyczynić się również do uszkodzenia turbiny.

Jak zapobiec zapchaniu DPF?

Aby zapobiec zapchaniu DPF, należy przestrzegać następujących zasad:

• Unikaj jazdy tylko na krótkich dystansach, ponieważ DPF nie będzie mógł się wypalić.
• Używaj dodatków do paliwa, które wspomagają wypalanie sadzy. Dodatki takie jak K2 DPF zawierają specjalne składniki, które pomagają rozbić sadzę i ułatwiają jej wypalanie.
• Jeśli masz mokry filtr FAP, dbaj o uzupełnianie płynu, aby nie uszkodzić silnika.
• Regularnie sprawdzaj stan filtra DPF, ponieważ w ten sposób uchronisz się przed większymi wydatkami związanymi z innymi awariami.
• Jeśli zauważysz objawy zapchania DPF, jak np. spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa lub sygnały ostrzegawcze na desce rozdzielczej, jak najszybciej udaj się do serwisu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy