Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Kiedy trzeba wykonać czyszczenie filtra FAP?
Pomimo różnic, jakie da się zauważyć w pracy filtrów cząstek stałych w Dieslu, to jednym, co je łączy, oczywiście oprócz wspólnej misji, jaką jest oczyszczanie spalin, jest również to, iż czyszczenie mokrego filtra DPF jest tak samo konieczne, jak w przypadku filtra suchego.
Filtry cząstek stałych stanowią grupę szczególnie narażonych na awarię podzespołów, a wynika to z ich wytężonej pracy, a także skrajnie zanieczyszczonych warunków, w jakiej ją wykonują. Jeżeli chodzi o to, po czym poznać, że DPF jest zapchany, to nie będzie to szczególnie trudne. Zazwyczaj obserwuje się wówczas nieprawidłowości w pracy Diesla, takie jak:
- pojawienie się kontrolki DPF na desce rozdzielczej,
- spadek osiągów silnika,
- dyskomfort podczas jazdy,
- wzmożony pobór paliwa,
- przejście Diesla w tryb pracy awaryjnej.
Warto mieć na uwadze, iż już pierwsze objawy zapchanego DPF powinny nas zmusić do działania. Wykryta na czas usterka pozwoli w znacznym stopniu ograniczyć ryzyko destrukcji innych podzespołów, a także samego silnika. Jak więc możemy się domyśleć, im szybciej zareagujemy, tym mniej czasu zajmie eliminacja usterki, a i sam koszt takiej usługi będzie wówczas o wiele niższy.
W przypadku mokrego filtra DPF, czyli FAP należy pamiętać, iż już sam brak płynu Eolys będzie tak samo niebezpieczny, jak jazda na zapchanym podzespole. Odpowiedź na pytanie o płyn Eolys i na ile starcza, zazwyczaj będzie mówiła, iż na 100 000 kilometrów. Należy jednak pamiętać, że jest to wartość umowna, a na ostateczny limit przejechanych kilometrów znaczny wpływ będzie miał chociażby sposób eksploatacji takiego auta.
Zalecamy, aby nie dokonywać uzupełniania płynu Eolys na własną rękę i skorzystać w tym celu z usług ASO, ponieważ po całym zabiegu koniecznym jest również użycie profesjonalnego komputera diagnostycznego w celu aktualizacji poziomu płynu w pamięci sterownika naszego silnika, a jak możemy się domyśleć, wymaga to nie tylko posiadania specjalistycznego sprzętu, ale i również odpowiednich umiejętności.
Należy również pamiętać, iż zapewne zostanie sprawdzona wówczas kondycja naszego filtra cząstek stałych, który to przy długotrwałej jeździe przy niedostatecznym poziomie płynu mógł ulec zapchaniu. Pamiętajmy, iż nawet dolewka płynu nie pomoże, jeżeli FAP jest nadmiernie zapchany, tak więc specjaliści rozpoczną serwis od wykonania solidnego czyszczenia filtra, a uzupełnienie płynu Eolys i ponowne zaprogramowanie, będzie wówczas stanowiło niejako uwieńczenie tego procesu.
DPF – suchy czy mokry – odpowiadamy
To, jakiego Diesla wybrać, będzie w znacznej mierze uzależnione od jego przeznaczenia. To prawda, iż filtry FAP są droższe w eksploatacji z racji tego, iż konieczne jest co jakiś czas serwisowe uzupełnianie płynu Eolys, ale nie oszukujmy się… Charakterystyka ich pracy i wpływ tego płynu, na obniżenie się temperatury dopalania sadzy sprawia, iż stanowi doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy użytkują swoje auto przeważnie na krótkich trasach, w warunkach jazdy miejskiej. Filtr DPF zaś zalecany jest dla osób, które na co dzień użytkują swojego Diesla na dłuższych odcinkach, a tym samym taki filtr ma możliwość regularnie się regenerować. Jak wiemy bowiem, DPF nie znosi jazdy w warunkach miejskich, a ciągła jazda na krótkich odcinkach znacznie skraca jego żywotność.
Podsumowując, niezależnie z jakim filtrem cząstek stałych mamy do czynienia, to zarówno czyszczenie mokrego filtra DPF, jak i suchego z biegiem czasu jest nieuniknione i stanowi niejako obowiązek każdego kierowcy, który zdecydował się na zakup pojazdu z silnikiem wysokoprężnym Diesla.
Komentarze