Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pamiętaj o uzupełnianiu zbiornika płynem AdBlue.
Wśród posiadaczy aut z systemem SCR, niejednokrotnie powtarza się pytanie dotyczące zagadnienia, jakim jest dozowanie AdBlue. Wlew tego płynu oznaczany jest kolorem niebieskim i najczęściej zlokalizowany jest w sąsiedztwie wlewu paliwa. Ze względu na to, że ciecz składa się z mocznika i wody, uzupełniając go, należy zachować ostrożność, gdyż ma on właściwości korozyjne i może poważnie uszkodzić zabrudzoną powierzchnię. Mając na uwadze, że występuje różnica w danych podawanych przez różne źródła, chcemy zaznaczyć, że zużycie tego płynu może wynosić 3-5% lub 4-8% zużycia paliwa, w zależności od marki, modelu i sposobu eksploatacji danego samochodu, dlatego najlepiej po prostu obserwować swój pojazd. Właśnie to jest przyczyną związaną z tym, że trudno jest ogólnie wyznaczyć zużycie AdBlue na 100 km, które może się zmieniać nawet dla tego samego pojazdu w zależności od aktualnej eksploatacji. Warto pamiętać, że jest to płyn wtryskiwany do katalizatora SCR w celu neutralizacji tlenków azotu w ilości zależnej od aktualnego spalania paliwa, a co za tym idzie ilości zanieczyszczeń. W tym kontekście może pojawić się pytanie, co się stanie gdy zabraknie AdBlue? Odpowiednio wcześniej powinna zaświecić się dedykowana temu układowi kontrolka, na którą należy możliwie jak najszybciej zareagować, gdyż to ile na rezerwie AdBlue kierowca będzie w stanie przejechać, zależy wyłącznie od jego własnego doświadczenia i po raz kolejny, trudno to jednoznacznie określić. Najpoważniejszym skutkiem braku tego płynu jest przejście auta w tryb awaryjny, a najczęstszym znaczny spadek komfortu jazdy do momentu dolania cieczy. W tym miejscu chcemy dodać, że żeby dodatkowe dozowanie AdBlue, w niektórych pojazdach po wyskoczeniu błędu, będzie potrzebne wlanie nawet 10 l cieczy, by system odczuł uzupełnienie płynu. Dodatkowo musimy podkreślić, że uzupełnienie zbiornika wodą zamiast AdBlue nie przyniesie żadnych efektów, gdyż ta nie będzie w stanie wypełnić zadania, jakim jest wpływ na poziom zanieczyszczeń spalin. Warto też wiedzieć, że gdy wystąpi krystalizacja AdBlue, by nie dopuścić do uszkodzenia tego systemu, trzeba możliwie najszybciej skontaktować się z ASO w celu fachowego pozbycia się niezdatnego już do użytku płynu.
AdBlue – cena
Nawiązując do poprzedniego akapitu tekstu, chcemy zaznaczyć, że AdBlue – cena, jaką ma, oraz fakt, że można kupić go niemal na każdej stacji paliw, sprawia, że doprowadzanie do jego braku w zbiorniku i uzupełnianie go zwykłą wodą jest zwyczajnie nieopłacalne, ze względu na szkody, które może wyrządzić nieodpowiednia ciecz w układzie. Nawet w kontekście AdBlue – ile wlać, bardziej sensowna jest inwestycja w większe opakowanie płynu, gdyż cena AdBlue za litr jest mniejsza niż cena oleju napędowego, a posiadanie większego zapasu jest szczególnie uzasadnione, gdy samochód zużywa zwyczajnie więcej płynu.
Komentarze