Dozowanie AdBlue

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Pamiętaj o uzupełnianiu zbiornika płynem AdBlue.

Wśród posiadaczy aut z systemem SCR, niejednokrotnie powtarza się pytanie dotyczące zagadnienia, jakim jest dozowanie AdBlue. Wlew tego płynu oznaczany jest kolorem niebieskim i najczęściej zlokalizowany jest w sąsiedztwie wlewu paliwa. Ze względu na to, że ciecz składa się z mocznika i wody, uzupełniając go, należy zachować ostrożność, gdyż ma on właściwości korozyjne i może poważnie uszkodzić zabrudzoną powierzchnię. Mając na uwadze, że występuje różnica w danych podawanych przez różne źródła, chcemy zaznaczyć, że zużycie tego płynu może wynosić 3-5% lub 4-8% zużycia paliwa, w zależności od marki, modelu i sposobu eksploatacji danego samochodu, dlatego najlepiej po prostu obserwować swój pojazd. Właśnie to jest przyczyną związaną z tym, że trudno jest ogólnie wyznaczyć zużycie AdBlue na 100 km, które może się zmieniać nawet dla tego samego pojazdu w zależności od aktualnej eksploatacji. Warto pamiętać, że jest to płyn wtryskiwany do katalizatora SCR w celu neutralizacji tlenków azotu w ilości zależnej od aktualnego spalania paliwa, a co za tym idzie ilości zanieczyszczeń. W tym kontekście może pojawić się pytanie, co się stanie gdy zabraknie AdBlue? Odpowiednio wcześniej powinna zaświecić się dedykowana temu układowi kontrolka, na którą należy możliwie jak najszybciej zareagować, gdyż to ile na rezerwie AdBlue kierowca będzie w stanie przejechać, zależy wyłącznie od jego własnego doświadczenia i po raz kolejny, trudno to jednoznacznie określić. Najpoważniejszym skutkiem braku tego płynu jest przejście auta w tryb awaryjny, a najczęstszym znaczny spadek komfortu jazdy do momentu dolania cieczy. W tym miejscu chcemy dodać, że żeby dodatkowe dozowanie AdBlue, w niektórych pojazdach po wyskoczeniu błędu, będzie potrzebne wlanie nawet 10 l cieczy, by system odczuł uzupełnienie płynu. Dodatkowo musimy podkreślić, że uzupełnienie zbiornika wodą zamiast AdBlue nie przyniesie żadnych efektów, gdyż ta nie będzie w stanie wypełnić zadania, jakim jest wpływ na poziom zanieczyszczeń spalin. Warto też wiedzieć, że gdy wystąpi krystalizacja AdBlue, by nie dopuścić do uszkodzenia tego systemu, trzeba możliwie najszybciej skontaktować się z ASO w celu fachowego pozbycia się niezdatnego już do użytku płynu.

Demontaż DPF

AdBlue – cena

Nawiązując do poprzedniego akapitu tekstu, chcemy zaznaczyć, że AdBlue – cena, jaką ma, oraz fakt, że można kupić go niemal na każdej stacji paliw, sprawia, że doprowadzanie do jego braku w zbiorniku i uzupełnianie go zwykłą wodą jest zwyczajnie nieopłacalne, ze względu na szkody, które może wyrządzić nieodpowiednia ciecz w układzie. Nawet w kontekście AdBlue – ile wlać, bardziej sensowna jest inwestycja w większe opakowanie płynu, gdyż cena AdBlue za litr jest mniejsza niż cena oleju napędowego, a posiadanie większego zapasu jest szczególnie uzasadnione, gdy samochód zużywa zwyczajnie więcej płynu.

DPF przygotowany do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to mocznik i woda demineralizowana stosowana w systemach redukcji emisji spalin w samochodach ciężarowych i autobusach z silnikami Diesla spełniającymi normy emisji Euro 6. W wyniku reakcji chemicznej z tlenkiem azotu (NOx) powstaje azot i woda. Dozowanie AdBlue jest regulowane przez komputer pokładowy pojazdu i zależy od stylu jazdy, warunków drogowych oraz przebiegu pojazdu. Zaleca się regularne sprawdzanie poziomu AdBlue w zbiorniku oraz uzupełnianie go, gdy jest to konieczne. Należy pamiętać, że brak lub niedostateczna ilość AdBlue może prowadzić do nieprawidłowego działania SCR i spowodować konieczność wizyty w serwisie.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z AdBlue jest jak z paliwem, jak świeci się kontrolka to należy zatankować, bo inaczej nie pojedziesz. Trzeba tylko uważać, żeby nie nalać paliwa do Adblue, bo wlewy często znajdują się obok siebie.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak mam uzupełnić AdBlue, to przede wszystkim go nie przelewam... Jeśli się boisz też, że pomylisz zbiorniki i przypadkowo wlejesz płyn do ON, to lepiej zostaw to w rękach specjalistów :)
Vladzik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam pojazdu ze zbiornikiem na adblue, ale warto było poczytać o co w tym wszystkim chodzi. Świetny artykuł!
Bartek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue ile wlać to najlepiej wie serwis, samemu to nie ma co się pchać w naprawy, jak się na temacie człowiek nie zna niestety.

Popularne wpisy

14 Grudzień 2021

Jak sprawdzić poziom zapchania DPF?

Poziom zapchania filtra cząstek stałych najlepiej sprawdzić w serwisie przy pomocy testera diagnostycznego używanego przez fachowca i jeśli okaże się, że są w jego wnętrzu duże złogi osadów, to zostanie dobrana odpowiednia metoda regeneracji. ...