DPF – sadza w wydechu

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Co może oznaczać w przypadku filtra cząstek stałych DPF sadza w wydechu?

Warto to sprawdzić, ponieważ w każdym samochodzie, a zwłaszcza w Dieslu brudna rura wydechowa powinna stać się bodźcem do podjęcia natychmiastowej i stanowczej reakcji w postaci kontaktu z serwisem. Posłużymy się tutaj przykładem bazującym na zasadzie kontrastu, gdyż czysty wydech naszego samochodu to oznaka, że zarówno układ wydechowy, jak i wtryskowy, pozostają w dobrej kondycji. Relacja typu DPF a czarna rura to objaw licznych nieprawidłowości, które w kolejnych częściach niniejszego artykułu pokrótce omówimy, a także podzielimy się praktycznymi wskazówkami w zakresie tego, jak zachować filtr cząstek stałych w znakomitej formie przy naprawdę niewielkim wysiłku.

Filtr Cząstek Stałych DPF

Co w kontekście filtra cząstek stałych oznacza sadza na wydechu?

Dostrzegana przez licznych zmotoryzowanych okopcona rura wydechowa – benzyna lub też okopcona rura wydechowa – Diesel to niezaprzeczalny symptom uszkodzeń, które należy zlokalizować, zdiagnozować i zażegnać, najlepiej z pomocą autoryzowanego serwisu. Zgodnie z tym, co już wspomnieliśmy, tym razem całą naszą uwagę skoncentrujemy na tym, dlaczego w samochodach spełniających normy czystości spalin, czyli wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF/FAP, widoczny jest czarny osad z rury wydechowej – Diesel to jednostka napędowa, która nas w tej kwestii najbardziej interesuje. Pył o czarnym zabarwieniu, który można dostrzec w wydechu, to dowód na występowanie problemów zwłaszcza w obrębie układu wydechowego. Jeżeli czarna sadza z rury wydechowej Diesel wydostaje się w zaskakująco dużych ilościach, to po pierwsze należy sprawdzić, czy w układzie w ogóle znajduje się filtr cząstek stałych. Mamy pełną świadomość tego, że teoretycznie powinien się tam znajdować, jednakże rzeczywistość nie zawsze pokrywa się z niekiedy dość idealistycznymi założeniami teoretycznymi. Kradzież katalizatora czy filtra cząstek stałych DPF/FAP to proceder, z którym możemy mieć do czynienia zarówno na niestrzeżonym parkingu, jak i w warsztacie samochodowym o wątpliwej reputacji. Niestety obecność filtra cząstek stałych niełatwo jest zweryfikować na własną rękę, ponieważ złodzieje lub nie do końca uczciwi sprzedawcy samochodów sprytnie ukrywają ów proceder, wyciągając z metalowej obudowy filtra cząstek stałych jego wkład. W takiej sytuacji na pierwszy rzut oka widać metalową puszkę, czyli obudowę DPF/FAP, a do jej wnętrza nie sposób zajrzeć bez dedykowanych, specjalistycznych narzędzi. To właśnie zabrudzona sadzą, często silnie okopcona końcówka rury wydechowej, którą możemy sprawdzić palcami, powinna wzbudzić w nas czujność, gdyż filtra cząstek stałych prawdopodobnie nie ma w pojeździe lub jego funkcje są mocno zachwiane wskutek postępującej awarii. Obecność warstwy sadzy w rurze wydechowej samochodu napędzanym wysokoprężnym silnikiem Diesla może wskazywać także na znaczny poziom zapchania DPF/FAP sadzą lub popiołem. Być może w celu zażegnania problemu filtr cząstek stałych należy po prostu kolejny raz wypalić podczas jazdy lub na postoju – tę ewentualność warto sprawdzić. Za obecność czarnych osadów w wydechu mogą także odpowiadać niesprawne wtryskiwacze lub pompowtryskiwacze. Problem objawiający się obecnością sadzy w rurze wydechowej warto zatem diagnozować w serwisie wyspecjalizowanym w diagnostyce i regeneracji podzespołów samochodowych, ponieważ oprócz filtra cząstek stałych warto sprawdzić także komponenty układu wtryskowego. Nie zawsze wypalanie sadzy z wydechu okaże się skuteczne – w znakomitej większości przypadków filtr DPF/FAP należy solidnie wyczyścić, najlepiej z zastosowaniem metody hydrodynamicznej, dzięki której z wnętrza filtra cząstek stałych pozbywamy się nie tylko dużych zawartości sadzy, ale także niepalnego popiołu.

Regeneracja DPF

Jak pozbyć się sadzy z filtra DPF i z wydechu?

Zgodnie z tym, co ujęliśmy w poprzednim akapicie niniejszego artykułu, okopcona końcówka wydechu oznacza występowanie problemów zlokalizowanych zazwyczaj na jego wcześniejszych odcinkach. Za obecność cząsteczek sadzy w rurze wydechowej zazwyczaj odpowiada zapchany, zniszczony lub zużyty eksploatacyjnie filtr cząstek stałych, chociaż zdarzają się także sytuacje, w których pośrednią przyczynę stanowią obciążone awarią pompowtryskiwacze lub wtryskiwacze Common Rail. Po zdiagnozowaniu przyczyn usterki należy skorzystać z nieco bardziej zaawansowanych usług serwisu, a mianowicie przeprowadzić regenerację lub wymianę DPF czy też niesprawnych komponentów wtryskowych. Pamiętajmy, że filtr cząstek stałych ma za zadanie eliminację czynników generujących czarne zabarwienie dymu, nie dopuszczajmy więc do sytuacji, w której to właśnie z niego leci sadza do wydechu. Po sprawdzeniu filtra FAP/DPF dedykowaną aparaturą będziesz miał pełen ogląd sytuacji, a kwestia tego, co będzie lepsze – regeneracja czy wymiana filtra cząstek stałych – stanie się dla Ciebie z pewnością o wiele bardziej klarowna. Wielu ekspertów opowiada się za zaletami regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów samochodowych, gdyż właściwe zastosowanie tej metody pozwala na przywrócenie niemalże stuprocentowej przepustowości filtra w ciągu jednego dnia i w niskiej cenie. Gdy zarówno filtr cząstek stałych, jak i wydech zostaną oczyszczone z sadzy, warto zainteresować się wcieleniem w życie prostych wskazówek, dzięki którym zregenerowany lub wymieniony DPF/FAP będzie przez maksymalnie długi czas wykazywał znakomitą kondycję. Aby uchronić filtr cząstek stałych przed ponowną przedwczesną destrukcją, należy regularnie wymieniać olej silnikowy, najlepiej jeszcze częściej, aniżeli zaleca to producent. Oczywiście dostarczany do jednostki napędowej olej powinien być wysokiej jakości; dobrze też, aby był to olej o właściwościach niskopopiołowych, tzw. low saps. W celu zachowania żywotności DPF warto także dawać pojazdowi częste okazje do dynamicznych przejażdżek na trasie – wówczas filtr cząstek stałych ma okazję do wygenerowania optymalnej temperatury, w której może dochodzić do wypalania sadzy, a mówiąc nieco bardziej precyzyjnie – do rozpadu jej cząsteczek na dwutlenek węgla i wodę. Do podtrzymania pełnej sprawności układu wydechowego wraz z filtrem cząstek stałych niezbędne jest także niezachwiane i w pełni prawidłowe funkcjonowanie pozostałych podzespołów i układów, tak więc zadbajmy o ich regularną diagnostykę przeprowadzaną w razie potrzeb. Zastosowanie tych jakże prostych wskazówek uchroni nas nie tylko przed obecnością dużych zawartości sadzy w rurze wydechowej Diesla, ale także przed innymi objawami usterki filtra cząstek stałych DPF/FAP.

DPF do naprawy

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotrek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest elementem wyposażenia w silnikach diesla, którego celem jest oczyszczanie spalin z szkodliwych cząstek stałych, zwanych sadzą. Sadza jest produktem spalania paliwowo-powietrznego i składa się z cząstek stałych, takich jak węgiel, tlenek węgla i inne substancje pochodzenia organicznego. DPF skutecznie pochłania te cząstki i zatrzymuje je wewnątrz filtra, zmniejszając emisję sadzy do atmosfery. Jeśli filtr jest zabrudzony, jego skuteczność maleje, co prowadzi do wzrostu emisji sadzy i innych zanieczyszczeń. Regularna konserwacja filtra, w tym jego regeneracja, jest konieczna, aby utrzymać jego skuteczność i zapobiegać problemom związanym z emisją.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sadza w wydechu sugeruje konieczność sprawdzenia filtra, bo zapewne on sam wymaga czyszczenia. Im szybciej to zrobimy, tym lepsze efekty uzyskamy.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Rada na sadzę w wydechu jest jedna - porządne wyczyszczenie filtra cząstek stałych, aby przywrócić jego drożność i nie utrudniać jego pracy..
REczek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sadzę w wydechu to jeszcze raczej można wyczyścić środkami chemicznymi, ale popiołu już nie bardzo. Ja tam nie bawię się z czyszczeniem sam, tylko wiozę auto do ASO i z głowy.
Filip
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie w wyniku nagromadzenia się dużej ilości sadzy w dpf-ie pojawiły się problemy z jazdą samochodem. Po gruntownym czyszczeniu w serwisie, wszystko wróciło do normy.
Antek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Okopcony wydech diesla BMW tu trzeba już się liczyć z wymianą filtra cząstek stałych... Koszt nawet zamiennika to przynajmniej 1500 zł, a potem do tego trzeba doliczyć, demontaż, montaż, adaptacje itp, w BMW montaż nie jest taki łatwy, więc w przypadku tej marki taka wymiana to spory wydatek niestety.

Popularne wpisy

26 października 2020

Profesjonalna regeneracja DPF – opinie

Usługą, którą bardzo często realizujemy dla Klientów z całego kraju, jest regeneracja DPF. Opinie na temat specjalistycznego czyszczenia filtra cząstek stałych metodą hydrodynamiczną są bardzo pochlebne. W sytuacji, gdy aplikacja do wypalania DPF już nie daje rady, bo mocno zanieczyszczonego filtra nie s ...