Subpage photo

DPF - wymiana

Anna Skalna
Czas przeczytania tekstu: 11 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.75
Katalizator wymontowany z silnika diesla
DPF - Wymiana

 

Dokonaliśmy zgromadzenia i systematyzacji wiadomości na temat tego, na czym polega wymiana filtra cząstek stałych, kiedy powinniśmy ją wykonać oraz ile kosztują zamienniki DPF. Jeśli zastanawiasz się nad wymianą DPF/FAP, opracowanie to kierujemy właśnie do Ciebie. Dowiedz się, jakie objawy wskazują na to, że filtr DPF kwalifikuje się do wymiany, według jakich zasad przebiega demontaż filtra DPF, ponowny montaż DPF oraz adaptacja po wymianie DPF. Wiemy, że koszty napraw oraz wymian części w samochodzie to często jeden z kluczowych aspektów, dlatego też omawiając filtr cząstek stałych – cena Volkswagen oraz filtr DPF – cena Allegro, skoncentrowaliśmy się na możliwych przedziałach kosztów do poniesienia. Wstawienie DPF czy zamiennik DPF? Opinie na ten temat są skrajnie różne, jednakże postaramy się podpowiedzieć Ci, które rozwiązanie będzie najlepsze.

 

Filtr cząstek stałych po wymianie
Wymiana filtra cząstek stałych

 


Filtr DPF

Aby w pełni uświadomić sobie, dlaczego w niektórych przypadkach konieczna jest wymiana filtra cząstek stałych DPF, warto zapoznać się ze sposobem działania filtra oraz najistotniejszymi funkcjami, jakie pełni w samochodach napędzanych silnikiem wysokoprężnym. DPF – w jakich samochodach znajdziemy filtr cząstek stałych? Jest to charakterystyczny i od czasu wprowadzenia normy EURO IV obowiązkowy element wyposażenia diesli Jak wskazuje pełna polska nazwa – filtr cząstek stałych ma za zadanie odfiltrowanie ze spalin określonych substancji. Należą do nich produkowane podczas spalania z niedostateczną ilością tlenu cząsteczki sadzy, a ponadto węglowodory, azotany i tlenki metali. Spaliny z zawartością pyłów o takim składzie stają się w wysokim stopniu toksyczne, a po przedostaniu się do naszego organizmu mogą wywołać reakcje alergiczne, choroby układu oddechowego, skóry, układu krążenia oraz choroby nowotworowe. Realizowane przez DPF czyszczenie spalin przyczynia się w znacznym stopniu do ograniczenia zanieczyszczeń powodujących powstawanie dziury ozonowej. Warto również mieć na uwadze różnicę, jaka dzieli filtr DPF a katalizator. Filtr cząstek stałych usuwa zanieczyszczenia ze spalin w sposób mechaniczny, natomiast katalizatory są odpowiedzialne za przemiany o charakterze chemicznym. Filtracja DPF/FAP jest możliwa dzięki wyjątkowej strukturze filtra cząstek stałych utworzonej z wykorzystaniem tworzywa ceramicznego oraz cząsteczek metali szlachetnych, na przykład platyny. Umieszczony w metalowej obudowie wkład filtra to połączenie licznych kanalików, których przekrój przypomina strukturę plastra miodu. Kanaliki filtra cząstek stałych są zbudowane najczęściej z odpornego na wpływ wysokich temperatur węglika krzemu, a ich otwory mają średnice wyrażane w wielkościach rzędu nanometrów. Zastosowanie tego typu technologii umożliwia zatrzymywanie cząsteczek, które zgromadzone w nadmiernych ilościach, mogą doprowadzić do zatkania filtra DPF. Ile wytrzymuje filtr DPF? Kontrolka, która aktywuje się po osiągnięciu określonego poziomu zawartości zanieczyszczeń, z pewnością Cię o tym poinformuje. Użytkując samochód w rozsądny sposób, będziemy mogli cieszyć się optymalnie działającym filtrem DPF przez około 240 000 przejechanych kilometrów, natomiast w przypadku filtra FAP – przeciętnie przez 120 000 – 160 000 kilometrów przebiegu samochodu. Kolejne części artykułu zawierają inne, równie istotne wiadomości na temat DPF. Cena filtra DPF na Allegro oraz dostępność filtra DPF – benzyna zostaną Ci szczegółowo wyjaśnione.

 

Typowy filtr cząstek stałych
Filtr DPF

 


Demontaż filtra DPF

Filtry cząstek stałych DPF niekiedy są tak zanieczyszczone, że ich regeneracja nie przyniosłaby żadnego efektu. Wówczas zalecany jest demontaż filtra cząstek stałych oraz montaż nowego bądź zregenerowanego elementu. Procedury te są możliwe dzięki obecności śrub montażowych, dzięki nim nie musimy przecinać żadnych elementów DPF. Inną okolicznością demontażu filtra cząstek stałych jest podjęcie przez użytkownika pojazdu nierozsądnej decyzji w zakresie wycięcia DPF. Konsekwencje 2018 bądź 2019 roku wiążą się z problemami podczas badań diagnostycznych oraz kontroli drogowych, gdyż obecnie za brak filtra cząstek stałych grożą nam kary finansowe, utrata dowodu rejestracyjnego bądź brak możliwości uzyskania pozytywnego rezultatu badania samochodu na stacji kontroli pojazdów. Mamy nadzieję, że w pełni ukazaliśmy, jakie konsekwencje niosło za sobą usunięcie DPF a przegląd 2018 oraz usunięcie DPF a przegląd 2019, podkreślając, że wraz z upływem czasu przepisy stają się coraz bardziej restrykcyjne. Samochód, w którym brakuje jednego z elementów, odbiera błędne sygnały z czujników DPF, a ponadto zmiana schematu układu wydechowego może charakteryzować układ nieszczelnościami. Po tym, jak wytnie się filtr cząstek stałych, kontrolka nadal może sygnalizować jego nieprawidłowości, co oznacza, że mylne komunikaty są wysyłane również do komputera ECU. Objawy zapchanego filtra DPF to nie powód, aby pozbywać się tej struktury, o wiele lepszymi rozwiązaniami, które przyniosą korzyści dla Twojego zdrowia, są działania takie jak wypalanie DPF bądź regeneracja, której filtr DPF może zostać poddany w specjalistycznym serwisie. Nie warto narażać się na awarie samochodu spowodowane usunięciem DPF/FAP. Najboleśniej przekonamy się o tym, gdy będziemy zmuszeni kupić zamiennik i zamontować go, aby odzyskać zatrzymany dowód rejestracyjny pojazdu. Wycinanie DPF to metoda, której nie polecamy, gdyż w przypadku skorzystania z niej, koszty użytkowania samochodu, napraw i kar szybko się nawarstwiają. Dymienie po usunięciu DPF to także problem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, wykazując troskę o czystość środowiska naturalnego.

 

Zdemontowany filtr DPF
Demontaż filtra DPF

 


Zamiennik DPF – opinie

Po diagnozie, która jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie bądź całkowite zapchanie filtra cząstek stałych DPF, kierowcy zaczynają poszukiwać najkorzystniejszych rozwiązań związanych z koniecznością zamontowania DPF w miejsce zużytego elementu. Wówczas pojawia się wiele pytań o to, gdzie jest dostępna sprzedaż DPF i jaki zamiennik DPF będzie najlepszy. Aktualnie na rynku możemy zakupić nowe filtry cząstek stałych, filtry po regeneracji oraz inne zamienniki produkowane przez różnych producentów. Zachęcamy do tego, aby dokonywać zakupu filtra cząstek stałych DPF/FAP ze sprawdzonych źródeł, gdyż wszelkie DPF wyprodukowane niezgodnie z obowiązującymi standardami mogą przysporzyć nam licznych problemów. Co interesujące, można zakupić zarówno filtr z obudową, jak i sam wkład ceramiczny DPF. Adaptacja DPF po czyszczeniu czy wymianie to inna istotna kwestia, którą omówimy nieco później. W świecie motoryzacji możemy spotkać wiele części określanych mianem DPF uniwersalny bądź DPF NTY, opinie na ich temat są podzielone, przekonujemy zatem do zakupu jedynie oryginalnych części. Zbliżonym działaniem do nowych filtrów cząstek stałych będą się także charakteryzować DPFy po regeneracji, których sprawność jest potwierdzana raportem. Warto mieć na uwadze stan naszego zdrowia, naszego samochodu oraz środowiska, w którym żyjemy, dlatego też poszukiwanie optymalnych rozwiązań powinno bazować na wiedzy w zakresie działania poszczególnych elementów samochodu. Demontaż filtra DPF oraz ponowny montaż DPF powinny być zrealizowane w cieszącym się dobrymi opiniami serwisie, gdzie specjaliści umiejętnie usuną zatkany filtr oraz zamontują prawidłowo działający zamiennik o maksymalnie wysokich parametrach.

 

Zastosowany w samochodzie zamiennik jest drogi, ale tańszy niż oryginał
Caption

 


Adaptacja po wymianie filtra

Nadszedł najwyższy czas na podkreślenie, że ponowny montaż DPF nie oznacza końca działań mechaników w tym zakresie. Adaptacja DPF po czyszczeniu bądź po wymianie na nowy czy zregenerowany to równie istotne zadanie wykonywane przez specjalistów w zakresie montażu i wymian filtrów cząstek stałych. Dlaczego należy przeprowadzić adaptację DPF oraz FAP? Komputer pojazdu bazuje na odczycie starych danych, czyli najczęściej informacji dotyczących zapchanego bądź uszkodzonego filtra nawet w sytuacji, gdy został zamontowany zamiennik. Adaptacja nowego DPF VCDS polega na usunięciu nieaktualnych informacji, aby mogły być prowadzone odczyty dotyczące funkcjonowania nowego DPF/FAP. W ten sposób przebiega na przykład adaptacja DPF Audi A6 C6, natomiast sam moduł programu VCDS DPF można wykorzystać jeszcze do uzyskania informacji na temat tego, jaka jest aktualna masa popiołu DPF bądź jego zawartość procentowa. Dzięki możliwościom VCDS wyłączenie DPF także jest możliwe. Mechanicy zajmujący się usuwaniem filtrów twierdzą, że jest to rozwiązanie na wszelkie problemy z filtrami cząstek stałych, udowodniliśmy jednak, że ich podejście do kwestii DPF nie jest właściwe. Właściwa adaptacja filtra cząstek stałych to warunek konieczny, aby zamontowany nowy DPF/FAP lub filtr po regeneracji mógł działać w niezawodny sposób.

 

Filtr cząstek stałych po wymianie musi być poddany adaptacji
Adaptacja po wymianie filtra

 


Wstawianie DPF

Czy w obliczu obowiązujących norm emisji spalin właściciele samochodów, w których fabrycznie nie były zamieszczane filtry DPF, są zobowiązani do montowania filtrów DPF? Aktualizacje norm EURO budzą niepokój licznych kierowców, jednakże ponowny montaż DPF nie jest koniecznością w przypadku, gdy samochód nigdy nie był wyposażony w ten filtr. Silniki bez fabrycznego wyposażenia w FAP/DPF nie są przystosowane do pracy z filtrem cząstek stałych, dlatego realizacja tego wymogu byłaby wręcz niemożliwa. Na montaż DPF wpłynąć może jedynie wcześniejszy demontaż filtra DPF w pojeździe, w którym przewidziano to rozwiązanie chroniące środowisko i zdrowie człowieka przed działaniem cząsteczek sadzy i innych substancji o szkodliwym działaniu. Zatem, jeśli producent nie przewidział dla określonego modelu obecności DPF/FAP, nie musisz sięgać po cennik DPF, gdyż struktury tej nie da się zainstalować w pojeździe.

 

Wstawiony filtr musiał zostać poddany regeneracji ponieważ był zatkany
Wstawianie DPF

 


Ponowny montaż DPF

Wyobraźmy sobie, że z naszego pojazdu wymontowano filtr cząstek stałych, a z racji tego, że jazda bez DPF jest niezgodna z prawem, konieczny jest montaż DPF. Cena za całość tej usługi to suma zakupu nowego bądź regenerowanego elementu, a także koszt samego zamontowania go. Zakup DPF ze źródła innego, niż serwis bądź sklep producenta powinien zostać skonsultowany ze specjalistami w dziedzinie filtrów cząstek stałych, ponieważ w przypadku tak kosztownej i istotnej struktury nie ma miejsca na produkty złej jakości, których działanie nie będzie ani długotrwałe, ani skuteczne. Możemy spotkać wiele ofert sprzedaży DPF, koszt DPF może natomiast przyjmować różne wartości. Niskie ceny powinny wzbudzić nasze podejrzenia, gdyż najprawdopodobniej we wnętrzu filtra nie znajdują się materiały wysokiej jakości. Jeśli chcemy zakupić zamiennik DPF, opinie na jego temat mogą być kolejnym kryterium wyboru. Wstawienie DPF, czyli fabrycznie nowej części bądź filtra po regeneracji to kosztowna metoda, jest jednakże niezbędna, gdy poprzedni filtr nie nadaje się do regeneracji na przykład wskutek znacznych uszkodzeń mechanicznych.

 

Po regeneracji ponownie trzeba zamontować DPF
Ponowny montaż DPF

 


Filtr cząstek stałych – cena – Volkswagen

Po zgromadzeniu wiadomości na temat tego, jak działa filtr cząstek stałych oraz w jaki sposób powinno się przeprowadzać demontaż uszkodzonego elementu, warto przejść do przybliżenia cen, które przyjdzie nam zapłacić za nowy albo zregenerowany filtr DPF w pojazdach popularnej w Polsce marki Volkswagen. Właściciele pojazdów tej znanej na całym świecie niemieckiej marki często poszukują jak najbardziej ekonomicznych oraz trwałych rozwiązań. Z tego powodu poszukiwane są porady na temat tego, jak wyjąć DPF Passat B6, gdzie przeprowadzić regenerację DPF w modelach z rodziny Volkswagena oraz jaki zamiennik filtra cząstek stałych warto kupić. Jeśli wraz z upływem czasu oraz przejechanych kilometrów dojdzie do zatkania bądź uszkodzeń filtra o charakterze mechanicznym, konieczna będzie konsultacja z mechanikiem. W sytuacji, gdy w pojeździe odmawia współpracy niedziałający filtr cząstek stałych Passat B6, kontrolka od razu powinna to zasygnalizować. Objawy zatkanego filtra oraz aktywowanie diody to wyraźny sygnał, że należy udać się do warsztatu. Wybór serwisu powinien być przemyślany, gdyż tylko nieliczne pracownie w kraju oferują wysoki poziom usług związanych z czyszczeniem, regeneracją oraz wymianą DPF. VW Passat B6 2.0 TDI to jeden z samochodów, które są powszechnie użytkowane, dlatego też odnotowujemy liczne zapytania w sprawie filtrów DPF dla dokładnie tego modelu. Uznaje się, że fabrycznie nowe filtry cząstek stałych dla pojazdów VW to koszt około 3000 złotych, natomiast regeneracja to koszt około 400-500 złotych. Na rynku dostępne są także zamienniki w niskich cenach, lecz nie ręczymy za ich skuteczne działanie.

 

Filtr DPF z Volkswagena - jego cena jest wysoka - taniej było go zregenerować
Filtr cząstek stałych - cena - Volkswagen

 


Filtr DPF – cena – Allegro

Na jednej z najpopularniejszych platform dokonywania transakcji, Allegro, także znajdziemy liczne oferty sprzedaży filtrów cząstek stałych DPF, dostępne są także ogłoszenia regeneracji DPF. Zastanawiasz się, ile może kosztować filtr cząstek stałych Peugeot? Cena z pewnością będzie się różnić nawet w przypadku jednego modelu pojazdu. Na wspomnianej platformie znajdziemy filtry cząstek stałych będące oryginałem z logo producenta pojazdu bądź oryginały z logo producenta samych części. Co interesujące, na Allegro zamieszczone są także oferty zamienników o jakości porównywalnej do oryginału, przy czym ich ceny są najniższe. Przedziały, w których mieszczą się ceny filtrów DPF/FAP, wyznaczają kwoty od kilkuset do 2-3 tysięcy złotych. Zapytania typu filtr cząstek stałych – cena Opel czy filtr cząstek stałych – cena Audi A4 z pewnością spotkają się na Allegro z licznymi podpowiedziami. Warto wczytać się w opinie na temat danych sprzedawców, aby uniknąć zakupu części wątpliwej jakości. Filtr cząstek stałych DPF/FAP to mechanizm, który musi charakteryzować się prawidłowością działania. Filtr cząstek stałych – cena – BMW czy filtr cząstek stałych – cena – Toyota wiążą się z wysokimi stawkami, jednak zakup nowego filtra to dobry wybór, gdy poprzedni DPF nie nadaje się do regeneracji. Wiele miejsc takich jak skup DPF oferuje używane części, które powinny być zdiagnozowane w autoryzowanym serwisie. Zakup nowego filtra cząstek stałych to dla wielu z nas poważna inwestycja, lecz cała transakcja przekłada się na nasze zdrowie oraz bezpieczeństwo podczas użytkowania pojazdu.

 

Cena filtrów jest wysoka, również zamienników
Filtr DPF - cena - Allegro

 


Nowy DPF w pojeździe

Kierowcy z obawą podchodzą do kwestii wymiany filtrów cząstek stałych, jednakże w określonych przypadkach jest to konieczność. Mamy niekiedy do czynienia z sytuacjami, w których regeneracja filtra nie jest możliwa z uwagi na uszkodzenia mechaniczne obudowy bądź wnętrza DPF/FAP. Wówczas nie opłaca się zostawić pustego miejsca po filtrze, a co więcej, jest to niebezpieczne i niezgodne z prawem. W celu przeprowadzenia wymiany filtra skontaktuj się z pracownią, która zrobi to w maksymalnie profesjonalny sposób.

 

Po usunięciu filtra DPF trzeba było zastosować nowy DPF
Nowy DPF w pojeździe

Komentarze

Kasjo 2019-08-20 15:05:10

W moim samochodzie muszę wymienić filtr DPF, a dzięki temu artykułowi dowiedziałem się w końcu na czym to polega i jakie rozwiązanie jest najlepsze! :)

Damian12 2019-08-21 10:03:41

Dawno mnie tu na stronie nie było, a widze że pojawiły się nowe świetne artykuły. Lecę czytać dalej!

Marta1 2019-08-21 13:13:41

Muszę skonsultować z Waszym serwisem DPF w moim Touranie, bo chyba ma już dużo sadzy w środku

Zbys 2019-08-22 08:36:04

Ja mam właśnie zamiennik DPF bo ktoś mądry przede mną usunął mi oryginalny, ale ten zamiennik też działa ok.

kostek 2019-08-26 08:08:05

dobrze że można u was przeczytac takie informacje
Już wiem jak sprawdzić czy w samochodzie który chcę kupić jest dpf

bodziu 2019-08-27 08:54:06

Adaptacja to bardzo ważny element całego procesu regeneracji, bez tego się potem znowu dpf-y zapychają.

Maks46 2019-08-27 10:16:19

Zamienniki po ilu kilometrach należy czyścić i ile czasu wytrzymują?

giemzik 2019-08-29 13:16:58

Mój dpf był wypalony w środku więc kupiłem sobie nowy zamiennik i jak narazie sprawuje się bardzo dobrze.

micu345 2019-08-30 13:35:17

A tak naprawdę da się gdzieś kupić oryginalne dpf-y??

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer