Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Co, kiedy słyszysz hałas wydobywający się z katalizatora?
W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, czym wywołany jest hałas katalizatora, z którym niewątpliwie wielu z Państwa miało okazję się spotkać. Najczęściej hałasujący katalizator będzie wskazywał na jego uszkodzenie. Zazwyczaj za ten dźwięk odpowiedzialny jest pokruszony nośnik naszego podzespołu, który jak wiemy, przeważnie jest ceramicznej budowy. Wkład taki jest mało odporny na zmiany temperatur, a także na wszelkie wstrząsy i uderzenia w okolice podwozia. Wówczas to zazwyczaj podczas przyspieszenia takie pokruszone kawałki zaczynają gwałtownie się przemieszczać w obudowie naszego reaktora katalitycznego, obijając się o jego ściany, a tym samym tworząc ten jakże charakterystyczny metaliczny odgłos. Należy pamiętać, iż awaria katalizatora i objawy to nie tylko nieprzyjemny dla ucha dźwięk, ale także pojawienie się kontrolki „check engine”, zmniejszona moc naszej jednostki napędowej, problem z uzyskaniem większej prędkości, a także nierówna praca naszego silnika, szczególnie odczuwalna podczas pracy pojazdu na tak zwanym luzie. Pamiętajmy, aby nigdy nie zwlekać z reakcją i jak najszybciej poddać nasz uszkodzony, czy też zapchany podzespół regeneracji. Nie warto zastanawiać się nad tym, jak wymienić katalizator, ponieważ obecny postęp techniczny umożliwia przywrócenie go do pełnej sprawności. Taki awaryjny element w sytuacji zapchania zostaje poddany czyszczeniu metodą wodną, a i sam wkład, jeżeli okaże się uszkodzony, podlega wymianie. Warto więc korzystać z tej alternatywy, tym bardziej iż jest tańsza, a poziom pracy katalizatora po takim zabiegu może śmiało się równać z tym, jaki reprezentuje fabrycznie nowy podzespół.
Samodzielna wymiana katalizatora w praktyce
W skrajnych przypadkach zdarza się, iż podzespół jest tak uszkodzony, iż przywrócenie go do pełnej sprawności nie jest już możliwe. Wówczas to bardzo często kierowcy po zakupie nowego podzespołu zastanawiają się nad jego samodzielnym ponownym montażem. Sam proces podmiany podzespołu, być może dla osoby z odrobiną umiejętności technicznych i podstawowej wiedzy z zakresu mechaniki nie będzie trudny. Nie należy jednak zapominać, iż każda ingerencja w pracę katalizatora, niezależnie czy to będzie wymiana sondy lambda, czy też czyszczenie lub całkowita wymiana, wymaga w następnej kolejności ponownego zaadaptowania, a to wiąże się ze znajomością obsługi testera diagnostycznego. Tak więc, jeżeli chcemy, aby po regeneracji hałas z katalizatora nie zamienił się w najlepszym przypadku w ciągle wyskakujący błąd na naszej desce rozdzielczej - zaniechajmy samodzielnych prób wymiany podzespołu.
Komentarze