Jak czyścić DPF podczas jazdy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Jak czyścić filtr DPF podczas jazdy?

Czyszczenie filtra cząstek stałych podczas jazdy polega na utrzymaniu stałych i w miarę wysokich obrotów (od 2500 do 3500) przez kilkanaście minut. Wraz z obrotami zwiększa się także prędkość jazdy. Istotne jest, abyś wyjechał w tym celu za miasto lub po prostu na autostradę, ponieważ unikniesz niepotrzebnego hamowania tudzież zatrzymywania się. Ten rodzaj samoregeneracji podzespołu jest najbardziej polecany, ponieważ nie obciąża tak silnika co regeneracja aktywna i komputerowe wypalanie wykonywane w serwisie. Proces samodzielnego czyszczenia DPF powinien być przeprowadzany kilka razy w miesiącu, ponieważ sadza nie będzie blokować przepływu spalin, a dodatkowo zostaną przefiltrowane. Filtr DPF ma za zadanie oczyszczać spaliny z toksycznych pierwiastków, aby uniemożliwić im dostanie się do atmosfery.

Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF

Zapalona kontrolka wypalania filtra cząstek stałych na desce rozdzielczej samochodu daje Ci sygnał o konieczności rozpoczęcia procesu samooczyszczania. Tak więc wykorzystaj okazję i pod żadnym pozorem nie przerywaj jazdy, podnieś obroty oraz prędkość i staraj się hamować silnikiem. Samoregeneracja DPF trwa zazwyczaj od 15 do 30 minut, więc należy się uzbroić w cierpliwość.

Wypalanie DPF – czym jest filtr DPF? Jak wypalić sadzę? - Jak wypalić DPF na postoju?

Wypalanie filtra DPF na postoju charakteryzuje się dotryskiem paliwa przez wtrysk w suwie wydechu i dochodzi w ten sposób do spalania pozakomorowego. Odpowiednio wysoka temperatura (nawet ponad 600 stopni C) w układzie wydechowym pozwala pozbyć się w całości sadzy. Trzeba jednak być ostrożnym, ponieważ wielokrotne powielanie tej metody regeneracji filtra cząstek stałych może skutkować rozcieńczeniem oleju silnikowego paliwem. Oczywiście, jeśli nie masz innych warunków do przeprowadzenia regeneracji pasywnej, to w ostateczności jak najbardziej możesz z niej skorzystać. Pamiętaj też, żeby wyjechać autem z dala od ludzi i nie parkować pojazdu w garażu. Sam podzespół montowany był na początku w pojazdach wyposażonych w silnik wysokoprężny, a dopiero od niedawna również w silnikach benzynowych. Tak jak napisaliśmy na początku, zajmuje się on oczyszczaniem spalin z cząstek stałych. Absolutnie nie można go usuwać z układu wydechowego, ponieważ grozi to poważnymi konsekwencjami.

Jak wypalić sadzę? - Jak wypalić DPF na postoju?

Czyszczenie filtra cząstek stałych – jak przywrócić mu sprawność? - Wypalanie DPF - co ile km?

Całkowicie zatkany filtr cząstek stałych powinien być wypalony, jak i wyczyszczony w serwisie. Podejmowanie się samodzielnych prób czyszczenia DPF dostępnymi w sklepach motoryzacyjnych preparatami, może okazać się niewystarczające. Nie zapominaj, że oprócz sadzy w filtrze DPF gromadzi się również popiół. Popiół usuwa się metodą hydrodynamiczną. Jeżeli Twój podzespół domaga się częstszego wypalania niż co 400-700 kilometrów, to udaj się do serwisu w celu diagnostyki.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Laura
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest elementem układu wydechowego samochodu, którego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń emitowanych przez silnik. Filtry DPF mogą się zapychać, gdy samochód jest eksploatowany w warunkach miejskich lub na krótkich trasach, co prowadzi do spadku wydajności silnika i wzrostu emisji zanieczyszczeń. Aby wyczyścić DPF podczas jazdy, należy zachować następujące zasady: - zwiększ prędkość jazdy oraz podnieś obroty; - wyjedź na autostradę lub na inną drogę szybkiego ruchu w celu przyspieszenia jazdy; - hamuj silnikiem; - nie przerywaj procesu wypalania

Popularne wpisy

2 lutego 2022

Co szkodzi DPF?

Głównymi powodami niszczenia filtra cząstek stałych są wszelkiego rodzaju awarie silnika, wtryskiwaczy, turbosprężarki, zużycie podzespołu oraz kłopoty z układem recyrkulacji spalin, czyli EGR. Tak więc, jeśli nie zadbasz o swój pojazd wewnątrz, nie powinieneś być zdziwiony w razie wystąpienia jakiejś usterki ...

22 Grudzień 2020

DPF a czarna rura

Filtr cząstek stałych DPF a czarna rura wydechowa to zależność, która powinna zasiać u każdego miłośnika Diesla ziarenko niepokoju. Zabarwiona na czarno, brudna rura wydechowa świadczy o problemach, z którymi zmaga się układ wydechowy pojazdu, dlatego też warto sprawdzić, czy w jego obrębie wszystko działa prawidłowo. ...