Jak nie zapchać DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Filtr cząstek stałych przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu nie powinien się zbyt często zapychać, tym bardziej, że jest to niezdrowe dla jednostki napędowej i oleju silnikowego, w którym gromadzi się niespalone paliwo w wyniku nieudanych prób samoregeneracji filtra DPF. Twoim obowiązkiem, jako użytkownika auta z dieslem, jest wykonywanie wypalania, które pomoże w dalszym i bezproblemowym funkcjonowaniu tego podzespołu, co jest bardzo ważne dla środowiska. Pamiętaj także, że samo wypalanie DPF nie jest wystarczające i prędzej czy później musisz udać się na fachowe oczyszczanie filtra, które pozwoli usunąć z niego także popiół. Dodatkowo możesz stosować specjalne środki, które podtrzymają efekt przeprowadzonej w serwisie usługi. Jeśli pomimo wykonanego oczyszczania nadal są problemy z samochodem, to może problem leży w innym podzespole, więc trzeba to jak najszybciej zweryfikować u specjalisty.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - DPF - w jakich samochodach?

Unikaj jazd wyłącznie na krótkich dystansach. Chociaż raz w miesiącu wyjedź na drogę ekspresową lub autostradę, zwiększ obroty i prędkość, i jedź w taki sposób przez dłuższą chwilę. Dzięki temu ułatwisz zadanie filtrowi, który po rozgrzaniu spalin bez problemu się wypali. Filtr cząstek stałych znajduje się w pojazdach, które powstały po 2006 roku, choć nadal są auta, które nie zostały w niego wyposażone i taką listę można znaleźć w Internecie.

Jak nie zapchać DPF?
Jakie objawy zatkanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów - Filtr DPF - cena

Przede wszystkim kopcenie czarnym dymem z układu wydechowego, spadek osiągów, wzrost spalania i pojawienie się kontrolek powinno zmusić Cię do podjęcia decyzji o regeneracji niezależnie czy miałaby zostać wykonana przez Ciebie, czy w serwisie. Filtr cząstek stałych musi być czysty, bo tylko wtedy nienaganna będzie jego praca. Jeżeli posiadasz w aucie filtr mokry FAP, to nie zapominaj o uzupełnianiu zbiornika przeznaczonego na płyn katalityczny Eolys, dzięki któremu samooczyszczanie trwa o wiele krócej.

Filtr DPF - jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jeśli zamierzasz wypalić zawartość filtra cząstek stałych, to jazda autem jest jak najbardziej uzasadniona, jednak w przypadku, gdy nie zamierzasz tego robić, nie zalecalibyśmy tak ryzykować i stwarzać zagrożenia dla siebie i innych na drodze. Aby utrzymać DPF w świetnej kondycji przez długi czas, trzeba decydować się na odpowiednie metody regeneracji, które w żadnym wypadku nie zaszkodzą. Dodatkowo kluczowa jest odpowiednia eksploatacja i samoregeneracja filtra DPF, która pomaga w chwilowym udrożnieniu podzespołu. Będziemy powtarzać nadal, że trzeba tankować dobrej jakości paliwo oraz wlewać dodatki o niskiej zawartości popiołów.

Filtr DPF - jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Co zrobić z zapchanym filtrem DPF? - Filtr cząstek stałych – kontrolka wypalania

Zapchany filtr cząstek stałych musi być jak najszybciej oczyszczony, aby osady, które znajdują się w jego wnętrzu, nie doprowadziły do całkowitego zniszczenia tego elementu, silnika czy turbosprężarki. Jeżeli tylko zauważysz zapaloną na desce rozdzielczej kontrolkę DPF, to spróbuj doprowadzić do samooczyszczania filtra, pamiętając przy tym o odpowiednich do tego warunkach i uzbrojenia się w cierpliwość, aby zbyt wcześnie nie wyłączyć pracy silnika. Warto docenić obecność tej kontrolki, ponieważ nie wszystkie samochody ją mają, tak więc inni kierowcy muszą albo we własnym zakresie zamontować diodę sygnalizującą wypalanie zanieczyszczeń w DPF, albo zdać się na własną intuicję oraz obserwować swój pojazd.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bogdan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby uniknąć zapchania filtra DPF (filtr cząstek stałych), należy przestrzegać następujących zaleceń: 1. Regularnie sprawdzaj stan filtra DPF i przeprowadzaj proces regeneracji lub wymiany filtra w odpowiednim czasie, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. 2. Unikaj jeżdżenia z niskimi obrotami silnika i pokonywania krótkich dystansów, ponieważ brak odpowiednich warunków do spalania zanieczyszczeń może prowadzić do zapchania filtra. 3. Jeżdżąc po mieście, staraj się unikać korków i jazdy z dużym obciążeniem, ponieważ może to prowadzić do wzrostu emisji szkodliwych substancji i zapchania filtra. 4. Stosuj odpowiedni rodzaj paliwa i oleju silnikowego, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Używanie nieodpowiedniego paliwa lub oleju może prowadzić do zapchania filtra. 5. Regularnie sprawdzaj poziom płynów eksploatacyjnych, takich jak płyn chłodniczy i olej silnikowy, i uzupełniaj je, jeśli są zbyt niskie. Niedostateczny poziom płynów eksploatacyjnych może prowadzić do uszkodzenia filtra DPF.
Waluś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak nie chcesz zapchać dpf, to sprawdź, jak poprawnie jeździć dieslem. Nie trudno doprowadzić do szybszego zużycia wtrysków, turbo i dpf, jak się nie ma pojęcia o tych podzespołach.
Edek7868
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak jak ktoś tu wyżej napisał, jeśli nie mamy w planach zapychania DPF to powinniśmy myśleć o jego wypalaniu, wtedy gdy jest to możliwe. Albo pozostaje serwis.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proste, żeby nie zapchać Dpf-a trzeba go regularnie wypalać i przede wszystkim właściwie eksploatować samochód.
Aleksandr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak nie zapchać DPF? Proste jak... wypalać i czyścić w serwisie!
MARIANKOW.
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie chcesz zapchać DPF? Wypalaj go
Atomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie jest to trudne żeby nie zapchać filtra, prędzej czy później to nastąpi, no ale wiadomo - lepiej później niż wcześniej i lepiej mniej niż więcej :D

Popularne wpisy