Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu nie powinien się zbyt często zapychać, tym bardziej, że jest to niezdrowe dla jednostki napędowej i oleju silnikowego, w którym gromadzi się niespalone paliwo w wyniku nieudanych prób samoregeneracji filtra DPF. Twoim obowiązkiem, jako użytkownika auta z dieslem, jest wykonywanie wypalania, które pomoże w dalszym i bezproblemowym funkcjonowaniu tego podzespołu, co jest bardzo ważne dla środowiska. Pamiętaj także, że samo wypalanie DPF nie jest wystarczające i prędzej czy później musisz udać się na fachowe oczyszczanie filtra, które pozwoli usunąć z niego także popiół. Dodatkowo możesz stosować specjalne środki, które podtrzymają efekt przeprowadzonej w serwisie usługi. Jeśli pomimo wykonanego oczyszczania nadal są problemy z samochodem, to może problem leży w innym podzespole, więc trzeba to jak najszybciej zweryfikować u specjalisty.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - DPF - w jakich samochodach?
Unikaj jazd wyłącznie na krótkich dystansach. Chociaż raz w miesiącu wyjedź na drogę ekspresową lub autostradę, zwiększ obroty i prędkość, i jedź w taki sposób przez dłuższą chwilę. Dzięki temu ułatwisz zadanie filtrowi, który po rozgrzaniu spalin bez problemu się wypali. Filtr cząstek stałych znajduje się w pojazdach, które powstały po 2006 roku, choć nadal są auta, które nie zostały w niego wyposażone i taką listę można znaleźć w Internecie.
Przede wszystkim kopcenie czarnym dymem z układu wydechowego, spadek osiągów, wzrost spalania i pojawienie się kontrolek powinno zmusić Cię do podjęcia decyzji o regeneracji niezależnie czy miałaby zostać wykonana przez Ciebie, czy w serwisie. Filtr cząstek stałych musi być czysty, bo tylko wtedy nienaganna będzie jego praca. Jeżeli posiadasz w aucie filtr mokry FAP, to nie zapominaj o uzupełnianiu zbiornika przeznaczonego na płyn katalityczny Eolys, dzięki któremu samooczyszczanie trwa o wiele krócej.
Filtr DPF - jak go nie zepsuć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jeśli zamierzasz wypalić zawartość filtra cząstek stałych, to jazda autem jest jak najbardziej uzasadniona, jednak w przypadku, gdy nie zamierzasz tego robić, nie zalecalibyśmy tak ryzykować i stwarzać zagrożenia dla siebie i innych na drodze. Aby utrzymać DPF w świetnej kondycji przez długi czas, trzeba decydować się na odpowiednie metody regeneracji, które w żadnym wypadku nie zaszkodzą. Dodatkowo kluczowa jest odpowiednia eksploatacja i samoregeneracja filtra DPF, która pomaga w chwilowym udrożnieniu podzespołu. Będziemy powtarzać nadal, że trzeba tankować dobrej jakości paliwo oraz wlewać dodatki o niskiej zawartości popiołów.
Co zrobić z zapchanym filtrem DPF? - Filtr cząstek stałych – kontrolka wypalania
Zapchany filtr cząstek stałych musi być jak najszybciej oczyszczony, aby osady, które znajdują się w jego wnętrzu, nie doprowadziły do całkowitego zniszczenia tego elementu, silnika czy turbosprężarki. Jeżeli tylko zauważysz zapaloną na desce rozdzielczej kontrolkę DPF, to spróbuj doprowadzić do samooczyszczania filtra, pamiętając przy tym o odpowiednich do tego warunkach i uzbrojenia się w cierpliwość, aby zbyt wcześnie nie wyłączyć pracy silnika. Warto docenić obecność tej kontrolki, ponieważ nie wszystkie samochody ją mają, tak więc inni kierowcy muszą albo we własnym zakresie zamontować diodę sygnalizującą wypalanie zanieczyszczeń w DPF, albo zdać się na własną intuicję oraz obserwować swój pojazd.
Komentarze