Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wpływ temperatury spalin na filtr DPF
Bardzo często kontrolka DPF z termometrem pozostaje w centrum Państwa rozważań. W związku z tym spróbujemy się wytłumaczyć Państwu, jaki wpływ na DPF ma temperatura spalin. Pomiar temperatury spalin ma istotny wpływ, podobnie też jak pomiar różnicy ciśnień na jakość pracy filtra, nic więc dziwnego, że również i czujnik dotyczący tej wartości odnajdziemy w wyposażeniu naszego Diesla. Czujnik ten dba o odpowiednią wysokość temperatury naszych spalin i współpracuje ze sterownikiem silnika w celu wytworzenia i regulacji optymalnej temperatury dla efektywnego przeprowadzania przez nasz DPF procesu wypalania. Na podstawie tych pomiarów sterownik komputera podejmuje decyzję o optymalnej dawce paliwa niezbędnej do wtrysku w celu wypalenia się danej ilości zanieczyszczeń w naszym filtrze. Niezależnie czy to będzie MAN i wysoka temperatura spalin, czy też każda inny typ i marka samochodu, warto pamiętać, aby nie bagatelizować nigdy tych objawów. Taki pomiar w przypadku dobrze działającego czujnika, (który nie uległ stopieniu, czy też odłączeniu) będzie wskazywał na beznadziejnie zapchany filtr. Wówczas to kontrolka wypalania DPF najpewniej również też będzie towarzyszyła takiemu zjawisku. Pamiętajmy, aby jak najszybciej wówczas poddać nasz filtr serwisowemu czyszczeniu. Jeżeli bowiem mamy pewność, iż pomiar temperatury jest miarodajny i nie wynika z uszkodzonego czujnika pytanie o to, czy można jechać z zapchanym DPF - jest po prostu nie na miejscu. Pamiętajmy, iż nienaturalnie wysoka temperatura utrzymująca się przez dłuższy czas w naszym układzie wydechowym doprowadzi do licznych szkód w powiązanych z naszym filtrem podzespołach takich, jak chociażby turbosprężarka.
Jak wymusić wypalanie DPF MAN
W sytuacji, gdy podejrzewamy, iż mamy problem z zapchanym DPF, na co wskazuje, prawidłowy pomiar czujnika temperatur spalin, a dodatkowo utrzymuje się nam kontrolka DPF, czy też check engine, warto jak najszybciej udać się do serwisu i nie podejmować się wypalania filtra na własną rękę. Fachowcy z serwisu w pierwszej kolejności odczytają błędy zapisane w komputerze naszego silnika i na ich podstawie zadecydują o dalszym postępowaniu. Jeżeli wykaże on problem z czujnikiem, sprawdzą jego stan, a także czy pod wpływem drgań nie uległ odłączeniu, a w przypadku, gdy będzie konieczne – dokonają jego wymiany. W przypadku zaś, gdy czujnik działał będzie bez zarzutów i będzie w nienaruszonym stanie, to wówczas podejmą się regeneracji naszego zapchanego filtra DPF, ponieważ to po jego stronie, jak się okazuje, będzie leżał problem. Warto więc nie bagatelizować kontrolki DPF z termometrem, ponieważ, jak możemy zauważyć, odpowiednia temperatura spalin ma znaczący wpływ - nie tylko na proces efektywnej regeneracji filtra cząstek stałych, ale także na bezpieczeństwo naszych pozostałych podzespołów.
Komentarze