Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jak jest zbudowany i jak działa system oczyszczania spalin typu SCR.
W dobie obecnie występujących, coraz to bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin już chyba nikogo nie dziwi, iż oczyszczanie spalin samochodowych poprzez stosowanie filtrów i katalizatorów jest działaniem koniecznym. Dodatkowo zaczęto nawet wspierać ich pracę poprzez wprowadzony nowy układ oczyszczania spalin silnika ZS. Oczyszczanie to opiera się na stosowaniu dodatkowych wzmacniaczy redukujących ilość szkodliwych spalin, takich jak chociażby dodatek AdBlue w Dieslu. Innowacyjny układ SCR złożony jest ze zbiornika na roztwór AdBlue, umiejscowionego obok wlotu przeznaczonego na olej napędowy, wtryskiwaczy, które są odpowiedzialne za podaż odpowiednich dawek płynu katalitycznego, a także z katalizatora, do którego następuje wtrysk AdBlue i w którym to dokonywany jest proces neutralizacji szkodliwego tlenku azotu. Układ SCR bazuje również na pomiarach ilości spalin dokonywanych przez czujnik azotu. Dzięki pracy tego czujnika możliwy jest odpowiedni dobór zapotrzebowania na wtrysk AdBlue. Ponadto układ ten bazuje również na pomiarach temperatury spalin, który to dokonywany jest przez dedykowany temu zadaniu czujnik. Przebieg całego procesu jest stosunkowo prosty. W momencie, gdy czujnik azotu wskaże na zbyt wysoki poziom stężenia tlenków, przesyła informację o potrzebie zainicjowania procesu oczyszczania spalin. Komputer wówczas na podstawie tej informacji i dokonanych pomiarów przygotowuje odpowiednią dawkę roztworu mocznika, który to zostaje podany do katalizatora SCR. Tam płyn ten pod wpływem temperatury przeobraża się w amoniak, który to w sposób bezproblemowy rozprawia się z trującym tlenkiem azotu, a wówczas po takim „spotkaniu” z naszego układu wydechowego wylatuje już tylko nieszkodliwa woda w postaci pary i azot.
Skuteczne metody oczyszczania spalin
Jak więc możemy zauważyć, nie tylko normy dotyczące emisji spalin ulegają zaostrzeniu, ale również i w odpowiedzi same metody oczyszczania spalin stają się coraz to bardziej skuteczne. Każdy filtr spalin samochodowych winien być więc regularnie poddawany serwisowemu czyszczeniu w celu zachowania efektywnej i nienagannej pracy. Nie warto czekać z tym do ostatniej chwili, ponieważ skutkiem będzie nie tylko brak oczyszczania spalin, ale również zła praca naszej jednostki napędowej i pozostających w konsolidacji z naszym filtrem innych podzespołów.
Komentarze