Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W jakim celu powstał SCR?
SCR system jest to układ oczyszczania spalin, który powstał na skutek ciągle zaostrzających się norm emisji spalin. W momencie wprowadzenia Euro 6 okazało się, iż stosowane dotychczas systemy oczyszczania toksycznych spalin w postaci układów EGR, czy też filtrów cząstek stałych FAP i DPF nie są w stanie im sprostać. System SCR - co to jest? Jest to selektywna redukcja katalityczna, która w swej pracy wykorzystuje płyn AdBlue. Płyn ten to nic innego jak roztwór składający się w większej części z wody, zaś pozostałą jego część stanowi mocznik (nieco ponad 30%). Płyn AdBlue znajduje się w osobnym zbiorniku, umieszczonym obok paliwa. W momencie otrzymania sygnału ze strony czujników przez sterownik SCR, jego odpowiednia ilość (oszacowana na podstawie odczytu przez te czujniki stopnia obciążenia spalin tlenkiem azotu), zostaje wstrzyknięta do katalizatora SCR. SCR – AdBlue wówczas pod wpływem gazów wylotowych o wysokiej temperaturze zamienia się w amoniak, który wchodząc w reakcję chemiczną z tlenkiem azotu, dokonuje jego neutralizacji, a tym samym tlenek ulega zniwelowaniu, a spaliny opuszczające samochód, zawierają wtedy już tylko nieszkodliwy azot i parę wodną. Należy pamiętać, iż auta z układem SCR wymagają specjalnego traktowania, a w celu ich niezawodnej pracy należy pamiętać, aby regularnie dolewać płyn, kontrolować stan i zamieniać na nowy w razie konieczności filtr AdBlue, a także unikać wystawiania naszego auta na bardzo wysokie, czy też niskie temperatury, które mogłyby doprowadzić do utraty przez nasz płyn właściwości katalitycznych. Tylko w taki sposób ochronimy się przed wysokimi kosztami napraw.
Uszkodzony system AdBlue - przyczyny
Uszkodzony system AdBlue zazwyczaj wynika z nieumiejętnej eksploatacji auta wyposażonego w ten innowacyjny „wspomagacz” emisji spalin. Najczęściej w układzie z SCR awarii ulegają czujniki azotu, bardzo często również awaria następuje na skutek wlania oleju napędowego nie do tego zbiornika, a jak wiemy, są one umieszczone ze zbiornikiem AdBlue po sąsiedzku. Bardzo często również w wyniku krystalizacji cieczy z roztworem mocznika, pojawiają się uszkodzenia pompy, a także często te układy charakteryzuje awaria wtryskiwaczy, które to są niezbędne do dozowania odpowiedniej ilości płynu AdBlue. Oczywiście występują też awarie wywołane na skutek uszkodzeń mechanicznych, a także takie wywołane z powodu niby błahego powodu jak używania przeterminowanego płynu AdBlue. Mając powyższe na uwadze, aby nadal móc cieszyć się ekonomicznym Dieslem, należy dbać o układ SCR. W tym celu należy kontrolować stan układu wydechowego w naszym aucie, a także regularnie uzupełniać poziom płynu AdBlue o substancję dobrej jakości.
Komentarze