SCR system

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

W jakim celu powstał SCR?

SCR system jest to układ oczyszczania spalin, który powstał na skutek ciągle zaostrzających się norm emisji spalin. W momencie wprowadzenia Euro 6 okazało się, iż stosowane dotychczas systemy oczyszczania toksycznych spalin w postaci układów EGR, czy też filtrów cząstek stałych FAP i DPF nie są w stanie im sprostać. System SCR - co to jest? Jest to selektywna redukcja katalityczna, która w swej pracy wykorzystuje płyn AdBlue. Płyn ten to nic innego jak roztwór składający się w większej części z wody, zaś pozostałą jego część stanowi mocznik (nieco ponad 30%). Płyn AdBlue znajduje się w osobnym zbiorniku, umieszczonym obok paliwa. W momencie otrzymania sygnału ze strony czujników przez sterownik SCR, jego odpowiednia ilość (oszacowana na podstawie odczytu przez te czujniki stopnia obciążenia spalin tlenkiem azotu), zostaje wstrzyknięta do katalizatora SCR.  SCR – AdBlue wówczas pod wpływem gazów wylotowych o wysokiej temperaturze zamienia się w amoniak, który wchodząc w reakcję chemiczną z tlenkiem azotu, dokonuje jego neutralizacji, a tym samym tlenek ulega zniwelowaniu, a spaliny opuszczające samochód, zawierają wtedy już tylko nieszkodliwy azot i parę wodną. Należy pamiętać, iż auta z układem SCR wymagają specjalnego traktowania, a w celu ich niezawodnej pracy należy pamiętać, aby regularnie dolewać płyn, kontrolować stan i zamieniać na nowy w razie konieczności filtr AdBlue, a także unikać wystawiania naszego auta na bardzo wysokie, czy też niskie temperatury, które mogłyby doprowadzić do utraty przez nasz płyn właściwości katalitycznych. Tylko w taki sposób ochronimy się przed wysokimi kosztami napraw.

 

Układ SCR

Uszkodzony system AdBlue - przyczyny

Uszkodzony system AdBlue zazwyczaj wynika z nieumiejętnej eksploatacji auta wyposażonego w ten innowacyjny „wspomagacz” emisji spalin. Najczęściej w układzie z SCR awarii ulegają czujniki azotu, bardzo często również awaria następuje na skutek wlania oleju napędowego nie do tego zbiornika, a jak wiemy, są one umieszczone ze zbiornikiem AdBlue po sąsiedzku. Bardzo często również w wyniku krystalizacji cieczy z roztworem mocznika, pojawiają się uszkodzenia pompy, a także często te układy charakteryzuje awaria wtryskiwaczy, które to są niezbędne do dozowania odpowiedniej ilości płynu AdBlue. Oczywiście występują też awarie wywołane na skutek uszkodzeń mechanicznych, a także takie wywołane z powodu niby błahego powodu jak używania przeterminowanego płynu AdBlue. Mając powyższe na uwadze, aby nadal móc cieszyć się ekonomicznym Dieslem, należy dbać o układ SCR. W tym celu należy kontrolować stan układu wydechowego w naszym aucie, a także regularnie uzupełniać poziom płynu AdBlue o substancję dobrej jakości.

Diagnostyka systemu AdBlue
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR system jest to technologia stosowana w silnikach spalinowych do redukcji emisji tlenków azotu (NOx). System SCR wykorzystuje specjalny reaktor katalityczny, w którym dochodzi do reakcji tlenków azotu z amoniakiem lub jego pochodnymi takimi jak AdBlue, która jest czystym roztworem wodnym mocznia. W reaktorze SCR powstaje azot i para wodna, które są nieszkodliwe dla środowiska. System SCR składa się z kilku elementów: Reaktor SCR: w którym dochodzi do reakcji amoniaku z tlenkami azotu. Iniektora: który dostarcza amoniak lub AdBlue do reaktora SCR. Sensora: który monitoruje poziom tlenków azotu w spalinach i dostosowuje ilość dostarczanego reduktora. SCR jest skutecznym rozwiązaniem do redukcji emisji NOx, jednak wymaga regularnego uzupełniania reduktora i odpowiedniej konserwacji.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety system SCR bywa problematyczny. Dlatego często się zdarza, że jak pojawiają się kłopoty z Adblue, to ludzie usuwają i zmieniają ustawienia w sterowniku.
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry. Zamierzam zakupić Superba z silnikiem 2.0 TDI 190KM z SCR . Czy SCR jest tak samo problematyczny jak każdy filtr cząstek stałych???
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No prawda jest taka, że cały ten układ SCR nie będzie działał bez AdBlue, a skoro AdBlue może okazać się dość problematyczne, to oczywiście właściciele swoich pojazdów z chęcią będą go wyłączać...
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie doszło jeszcze do uszkodzenia systemu Adblue, ale warto czytać takie artykuły, żeby uchronić się przed takimi rzeczami.
Leszek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR problemy często pojawiają się w przypadku gdy uszkodzony jest wtrysk AdBlue, przeważne wystarczy wtrysk wymienić, filtr wyczyścić i jest okej.

Popularne wpisy

12 lutego 2021

DPF - ile procent?

Bardzo często właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla, zastanawiają się nad kwestią DPF i ile procent zapchania filtra cząstek stałych jest dopuszczalne. Jeżeli chodzi o DPF - ile gram sadzy może być w jego wnętrzu ...