Technologia redukcji tlenków azotu w pojeździe – Filtr DOC – Katalizator oksydacyjny

W obliczu coraz surowszych norm dotyczących emisji spalin, przemysł motoryzacyjny stale poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które pomogą zmniejszyć wpływ pojazdów na środowisko. Jednym z kluczowych elementów w tym zakresie jest Filtr DOC (Diesel Oxidation Catalyst) - urządzenie zaprojektowane w celu redukcji emisji szkodliwych substancji, zwłaszcza tlenków azotu (NOx), pochodzących z silników wysokoprężnych. Przyjrzyjmy się bliżej temu fascynującemu elementowi technologii motoryzacyjnej.

Regeneracja filtra DOC

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr DOC - czym jest?

Co to jest filtr DOC, czyli Diesel Oxidation Catalyst?

Filtr DOC, czyli Diesel Oxidation Catalyst, to katalizator tlenkowy stosowany w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, zwłaszcza z silnikami diesla. Jest to część systemu kontroli emisji spalin, która działa poprzez katalizowanie utleniania szkodliwych związków chemicznych obecnych w spalinach, takich jak tlenki węgla (CO) i niezpalony węglowodór (HC).

Jak działa filtr DOC?

Filtr DOC działa na zasadzie katalizy, gdzie szkodliwe substancje obecne w spalinach ulegają reakcji chemicznej, przekształcając się w mniej szkodliwe związki. Głównym procesem, który zachodzi w filtrze DOC, jest utlenianie CO oraz HC do bezpiecznych związków, takich jak dwutlenek węgla (CO2) i woda (H2O), za pomocą tlenku tytanu lub innych katalizatorów metalicznych.

Filtr DOC - Regeneracja

Korzyści stosowania filtrów DOC

Redukcja emisji toksycznych substancji - filtry DOC zmniejszają emisję szkodliwych związków, takich jak tlenki węgla (CO) i niespalony węglowodór (HC), co przyczynia się do poprawy jakości powietrza i ochrony zdrowia publicznego.
Zgodność z normami emisji: Stosowanie filtrów DOC umożliwia spełnienie coraz bardziej restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin, co jest kluczowe dla producentów pojazdów w kontekście dostosowywania się do przepisów prawa.
Poprawa efektywności silnika: Filtry DOC mogą również przyczynić się do poprawy wydajności silnika poprzez optymalizację procesu spalania.

Filtr DOC jest niezwykle istotnym elementem w systemie kontroli emisji spalin w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi. Jego zastosowanie pozwala na redukcję emisji szkodliwych substancji, zgodność z normami emisji oraz poprawę efektywności silnika. Wraz z postępem technologicznym, oczekuje się, że filtr DOC będzie odgrywał coraz większą rolę w przyszłości motoryzacji, przyczyniając się do bardziej ekologicznej i zrównoważonej mobilności. W przypadku jego awarii warto rozważyć profesjonalne czyszczenie w ASO.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jan
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobry wieczor! Czy jest mozliwa wysylka do Norwegii? W polsce nie bywam za czesto a mam do regeneracji kat i dpf
Dawid
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Chcialbym sie umowic na serwis z demontazem, czyszczeniem, montazem filtra doc w moim autku
Kinga
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy filtr doc ma tez wklad ala plaster miodu???

Popularne wpisy

15 Grudzień 2020

Brak katalizatora

Czy można jeździć bez katalizatora i jakie są skutki w przypadku jego braku? Tekst tego artykułu postanowiliśmy poświęcić na wyjaśnienie, czym grozi brak katalizatora i jakie są tego konsekwencje dla użytkownika pojazdu. Katalizator jest podzespołem służącym oczyszczaniu spalin z zanieczyszczeń, ...

6 czerwca 2022

Usunięcie DPF – kara

Usunięcie filtra cząstek stałych jest karalne, dlatego też, jeśli pojazd jest pozbawiony tego podzespołu, to nie spełnia on warunków homologacji i nie powinien być dopuszczony do ruchu ...