Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Z jakich przyczyn w układzie wydechowym może pracować uszkodzony wkład DPF? Przyczyny mechanicznych uszkodzeń wkładu filtra cząstek stałych oraz skutki ich występowania to kwestia, którą zainteresowaniem powinni otoczyć wszyscy użytkownicy Diesli spełniających normy czystości spalin dzięki zastosowaniu filtra DPF/FAP. Informacje na temat tego, dlaczego DPF przepuszcza sadzę, skąd biorą się uszkodzenia wnętrza filtra, a także na czym polega diagnozowanie filtra cząstek stałych w specjalistycznej pracowni, zawarliśmy w kolejnych akapitach niniejszego artykułu.
1. Uszkodzony lub zapchany filtr cząstek stałych DPF/FAP – jak z nim postąpić?
Wiedza w zakresie tego, jak usunąć popiół z DPF oraz jakie wskazówki udzielać kierowcom, aby mogli w codziennej jeździe wpływać ograniczająco na nasycenie filtra cząstek stałych, sprawia, że trafiają do nas tysiące filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Wielu zmotoryzowanych podchodzi do tematu odpowiedzialnie, reagując i kontaktując się z nami od razu, gdy występują pierwsze objawy zapchanego DPF. Jest to bardzo rozsądne działanie, ponieważ jazda na zapchanym DPF przynosi poważne skutki w kwestiach mechanicznych, a także może zaowocować wystąpieniem konkretnych konsekwencji prawnych. Na razie na chwilę odejdziemy od kwestii dotyczących tego, czym grozi jeżdżenie z zapchanym DPF, poświęcając uwagę przyczynom wykruszenia wkładu filtra cząstek stałych. Często występującą przyczyną wykruszenia wkładu DPF/FAP jest narażenie go na gwałtowną zmianę temperatury. Niezależnie od tego, jak duża jest w danym momencie zawartość sadzy w DPF, filtr cząstek stałych rozgrzewa się do setek stopni Celsjusza. Dzięki temu właśnie sadza może być na bieżąco wypalana. W sytuacji, gdy nagrzany filtr DPF/FAP styka się z bardzo niską temperaturą, na przykład podczas gwałtownego wjeżdżania pojazdem w kałużę, następuje szybkie skurczenie metalowej obudowy filtra, przez co wkład zostaje ściśnięty i wykruszony. Wówczas kwestie dotyczące tego, jak przeprowadzić wodne czyszczenie DPF, ulegają komplikacjom. Zazwyczaj w takich sytuacjach jedynym wyjściem jest wymiana filtra cząstek stałych na nowy, usługa ta jest także dostępna w naszym serwisie.
Kiedy może zaświecić się kontrolka DPF?
W zależności od tego, jaki proces zachodzi w pojeździe oraz jakie sygnały odczytują określone czujniki, aktywowana może zostać kontrolka wypalania DPF, kontrolka check engine bądź kontrolka wskazująca na konieczność dopalania filtra. Jeśli masa popiołu DPF przekroczy zalecane przez producenta normy, warto pokusić się o sprawdzenie stopnia zużycia filtra cząstek stałych FAP/DPF. Tego typu diagnostykę można wykonać w naszej pracowni. Sprawdzenie filtra z użyciem specjalistycznych narzędzi warto wykonać także w sytuacji, gdy niepokoi nas, co ile km wypala się DPF w posiadanym przez nas samochodzie. Zwiększona częstotliwość wypalania DPF niemalże zawsze wskazuje na przekroczony limit zawartości sadzy oraz popiołu w kanalikach filtracyjnych. Wtedy warto odnieść się do instrukcji obsługi samochodu i sprawdzić, jak wypalić DPF w określonym modelu. Aktywacja kontrolki oraz hałas z filtra cząstek stałych to częste objawy usterek mechanicznych wkładu. Jeśli te symptomy występują w pojeździe wyposażonym w DPF/FAP, jak najszybciej skontaktuj się z naszą pracownią.
Komentarze