Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zacznijmy od słowa wstępu… co to jest ten katalizator i w jakim celu go stosujemy?
Wycięcie katalizatora w motocyklu będzie stanowiło przedmiot zainteresowania w naszym dzisiejszym artykule. Jednakże zaczynając od początku - jak wiemy w dzisiejszych czasach, w sposób bardzo restrykcyjny podchodzi się do tematu ochrony środowiska. Coraz to bardziej surowe normy co do emisji zanieczyszczeń do środowiska spowodowały, iż redukcja substancji trujących jest konieczna i w związku z tym w układzie wydechowym – zarówno samochodów, jak i motocykli stosowane są w układach wydechowych systemy dopalające. Katalizatory motocyklowe mają takie samo przeznaczenie, jak te stosowane w samochodach. Podzespół ten to nic innego jak pewnego rodzaju dopalacz, który szkodzące i niebezpieczne związki tlenku węgla i azotu, zamienia w neutralne związki takie, jak dwutlenek węgla, czysty azot, a także parę wodną. Reakcje przeobrażające są możliwe, ponieważ katalizator tworzony jest z materiału posiadającego cechy katalityczne (jak sama nazwa podzespołu wskazuje). Działanie katalizatora podparte jeszcze sondą Lambda jest w stanie wyeliminować wszystkie szkodliwe związki, mogące ulotnić się do atmosfery z naszego układu wydechowego! Taki wielofunkcyjny dopalacz skuteczny jest tylko wtedy, gdy nasz motocykl posiada wtrysk paliwa i nim zasila silnik.
Jak pozbyć się katalizatora w motocyklu?
Podobnie, jak w przypadku samochodowych katalizatorów proces ten będzie polegał na usunięciu niechcianego podzespołu, a następnie przeprogramowaniu sterownika i niejako oszukaniu sondy Lambda, ponieważ ta zacznie wysyłać błędne sygnały i wprowadzi nasz silnik standardowo w tryb awaryjny. Wycięty katalizator i objawy związane z tym procederem są bardzo uciążliwe. Motocykl zacznie pobierać większe dawki paliwa, a spaliny przepuszczone przez układ wydechowy bez ingerencji katalizatora będą bardzo odczuwalne i nieprzyjemne nie tylko dla nas, ale i dla innych uczestników ruchu drogowego, nie wspominając już o aspektach zdrowotnych wdychania takich zanieczyszczeń! Należy pamiętać, iż tym, co grozi za wycięcie katalizatora, jest zatrzymanie naszego dowodu rejestracyjnego, mandat, a przede wszystkim utrata zdrowia. Lepiej, taniej i bezpieczniej jest dokonać czyszczenia naszego podzespołu.
Komentarze