Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ciesząca się zaufaniem wielu klientów niemiecka marka Audi wyprodukowała liczne modele samochodów odpowiadających najwyższym wymaganiom klientów. Postanowienia z 2017 roku dotyczące filtrów cząstek stałych wyraźnie określają, że filtry DPF stanowią obowiązkowe wyposażenie pojazdu, w artykule natomiast pochylimy się nad tym, jak powinno przebiegać i jakiego rodzaju korzyści daje wypalanie filtra cząstek stałych DPF w modelach Audi.
Audi – cechy charakterystyczne marki
Wywodząca się z Ingolstadt Bawarii marka Audi istnieje od 1909 roku i należy do grupy VAG – Volkswagen Auto Group. Utworzona przez Augusta Horcha marka współcześnie kojarzy się z eleganckimi, niezawodnymi samochodami, natomiast na przestrzeni lat koncern Audi wyprodukował następujące modele: A1, A2, A3, A4, A5, A6, A8, V8, Sportback, Coupe, Cabrio, Roadster, TT, R8, Q2, Q3, Q4, Q5, Q7, Q8 oraz e-tron Quattro. Oprócz tego w kontekście modeli samochodów z fabryki Augusta Horche’a znajdują się modele historyczne oraz projekty samochodów przyszłości. Marka Audi jako pierwsza wzbogaciła swoje pojazdy o silniki projektu Rudolfa Diesla bądź pompowtryskiwacze, obecnie zaś maszyny te kojarzą się nam z wysokim poziomem zaawansowania znajdujących się w wyposażeniu urządzeń i ich układów. Charakterystyczny znak Audi można często dostrzec na naszych drogach, co świadczy o tym, że chętnie użytkujemy te pojazdy. Sprawdź, jak dbać o Twoje Audi, aby uniknąć konieczności wymiany filtra cząstek DPF, która w modelach nowszych generacji jest bardzo kosztownym zabiegiem.
Filtr cząstek stałych w modelach Audi – zasada działania
Nawet najnowocześniejszy silnik diesla generuje spaliny, które muszą zostać poddane filtracji, zanim przedostaną się do atmosfery. Samochody marki Audi również posiadają filtry cząstek stałych DPF, które pełnią w nich istotną rolę. Przykładowo, filtr DPF Audi A4 B8 działa w oparciu o konkretne zasady pracy. Gorące, zanieczyszczone spaliny trafiają do filtra cząstek stałych, którego specyficzna budowa umożliwia oddzielenie cząsteczek sadzy ze spalin. Oprócz cząstek węgla w filtrach DPF osadzają się tlenki metali i przyklejone do sadzy wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, co z czasem może wywołać zablokowanie struktur DPF. Wspomniane kanaliki to gęsta siateczka, która wyglądem przypomina plaster miodu, wytworzona z węglika krzemu powleczonego metalem szlachetnym, najczęściej platyną. Oprócz istotnych elementów budowy wewnętrznej, filtr posiada metalową obudowę, która dzięki wpasowaniu w pozostałe elementy układu wydechowego, nie dopuszcza do powstawania nieszczelności w układzie. Filtr cząstek stałych DPF może zostać zapchany popiołami bądź sadzą. W przypadku nagromadzenia popiołów jedyną metodą na czyszczenie DPF jest zastosowanie metody wodnej w serwisie, gdyż popiół jest strukturą niepalną, a zatkany filtr działa destrukcyjnie na silnik oraz turbosprężarkę. W sytuacji nagromadzenia sadzy możliwe jest wypalanie DPF Audi, którego procedurę opisaliśmy w kolejnych częściach artykułu.
DPF w Audi – dlaczego się zapycha?
Wśród przyczyn zatkania drożności filtrów cząstek stałych nawet w najnowocześniejszych modelach dwie powtarzają się najczęściej, a są nimi niewłaściwy styl jazdy oraz stosowanie złej jakości oleju zarówno napędowego, jak i silnikowego. Czynniki te wpływają na uszkodzenia, w wyniku których należy wypalać DPF Audi Q5 czy DPF Audi A4 B8 oraz innych modeli wyposażonych w silnik wysokoprężny. Gdy zapali się kontrolka DPF Audi A6 C6, poziom nagromadzonych zanieczyszczeń w filtrze jest najwidoczniej zbyt duży. Do dużego zebrania pyłów węgla w DPF przyczynia się użytkowanie samochodu jedynie podczas jazdy na krótkich dystansach, gdyż silnik nie jest wówczas w stanie wygenerować temperatury z przedziału 450-600 stopni Celsjusza, niezbędnej do wypalenia sadzy. Działanie środków, które pomagają zapobiegać odkładaniu sadzy w filtrach warto wspomagać procedurą wypalania DPF Audi, dzięki której systematycznie pozbywamy się sadzy z wnętrza filtra, przywracając mu lepszą drożność.
Wypalamy sadze w Audi – dostępne metody
Jeśli interesuje Cię tematyka wypalania DPF Audi A4 B8, wypalania DPF Audi A6 bądź dopalanie sadzy w innych modelach marki stworzonej przez Augusta Horcha, trafiłeś najlepiej, jak tylko było można. Poniżej scharakteryzujemy aktywne, pasywne oraz wymuszone wypalanie filtra cząstek stałych wskazując, która z metod przynosi najlepsze efekty. Jeśli chcesz oczyścić z nagarów filtr cząstek stałych DPF w Audi A4 B7 lub w innym modelu, możesz zrobić to podczas jazdy, przeprowadzić dopalanie na postoju bądź skorzystać z usług warsztatu. W artykule opisaliśmy, na czym polegają i czym różnią się poszczególne rodzaje wypalania, a także to, które najbardziej przysłużą się funkcjonalności Twojego samochodu. Zacznijmy od metody, która wymaga od Ciebie jedynie wyjazdu do warsztatu i uiszczenia opłaty za usługę, czyli od wypalania zainicjowanego komputerowo w zakładzie mechanicznym. Proces wypalania DPF Audi A6 czy wypalania DPF Audi A3 8V jest podobny, a polega na podpięciu do pojazdu programu, który wymusza start dopalania sadzy i pilnuje przebiegu procesu. Po sygnale początkującym zwiększają się obroty silnika, wzrasta temperatura, jest generowany tak zwany dotrysk oleju napędowego i dochodzi do wypalenia nagromadzonych sadzy, a co za tym idzie – do zwiększenia pojemności i przepustowości filtra cząstek stałych DPF.
Metody, które możemy przeprowadzić na własną rękę, to wypalanie DPF Audi A3 8P bądź wypalanie Audi A6 C6 metodą aktywną bądź pasywną. Na czym polegają te sposoby oczyszczania filtra z nadmiaru cząsteczek węgla? Wypalanie DPF w Audi A3 (załóżmy, że to przykładowy model) metodą aktywną zakłada postój pojazdu na biegu jałowym, wprowadzenie silnika na wysokie obroty oraz utrzymanie tych obrotów. Informacja na temat tego, że należy zrealizować dodatkowy wtrysk paliwa, rozpoczynając tym samym proces wypalania sadzy, dociera do silnika, który dzięki podwyższonym obrotom spala w kontrolowany sposób pozakomorowo olej napędowy. Trwający przez około 20 minut proces wymaga podtrzymania temperatury minimum 400 stopni Celsjusza, gdyż to właśnie w takich wartościach temperatur nagary sadzy mogą ulec wypaleniu.
Metoda, która jest realizowana samoczynnie w dieslach, które pokonują znaczne odległości autostradą, to wypalanie pasywne DPF. Dlaczego uznaje się, że sposób ten realizuje się poniekąd samoczynnie? Przyczyną jest zasada wypalania podczas jazdy. Proces ten jest inicjowany, gdy samochód z nagromadzonymi w filtrze cząstek stałych sadzami porusza się przez około 30 minut ze znaczną prędkością, której nie zaburzają zmiany biegów ani manewry, najlepiej jest zatem jechać wtedy po autostradzie. Sytuacja samego wypalania jest podobna jak w opisanych wcześniej przypadkach. Praca samochodu musi charakteryzować się wysokimi obrotami i znaczną, nieprzerwaną prędkością, i dopiero wtedy może dojść do wypalania DPF. Objawy zapchanego filtra cząstek stałych są na tyle charakterystyczne, że z pewnością będziemy wiedzieć, kiedy trzeba udać się w trasę umożliwiającą wypalanie sadzy. Filtr cząstek stałych A4 i kontrolka, która zaczyna świecić lub mrugać, to dla użytkowników pojazdów z silnikiem Diesla również czytelne sygnały. Podczas wypalania pasywnego sadze również są usuwane, a wielu mechaników uważa tę metodę za najlepszą dla naszego samochodu, dysponując wiedzą na temat tego, ile osadów może zmieścić się w filtrze oraz jaka powinna być różnica ciśnień DPF Audi.
Audi i DPF – dynamiczne połączenie
Filtry cząstek stałych DPF w samochodach marki Audi przyczyniają się do tego, by pojazdy te generowały jak najmniej spalin oraz mogły zachować charakterystyczną dynamikę. Warto poczytać o Audi A4 B8 DPF na forum, a także poznać na temat Audi A4 B8 2.0 TDI DPF opinie, jednakże wszelkie nieprawidłowości w działaniu filtra cząstek stałych najlepiej konsultować z pracownikami autoryzowanych serwisów, które oprócz oczyszczania filtra cząstek stałych DPF z sadzy, przeprowadzą mycie DPF, pozbywając się z jego wnętrza niepalnych popiołów. Zapraszamy do lektury kolejnych artykułów z serii - dowiesz się, jak przebiega wypalanie DPF BMW oraz samochodów innych, popularnych na polskich drogach marek.
Komentarze