Subpage photo

Wypalanie DPF Ford – część 23

Anna Skalna
Czas przeczytania tekstu: 16 minut
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Prezentujemy metody wypalania DPF w samochodach marki Ford
Wypalanie DPF Ford – część 22

 

Czym zajmuje się zlokalizowany w Detroit koncern Ford Motor Company? Koncern, którego założenie przez Henry’ego Forda przypada na 1903 rok, obecnie produkuje na rynek europejski samochody osobowe, crossovery, SUVy oraz samochody dostawcze. Wśród wyposażonych w silnik Diesla modeli Forda odnajdziemy egzemplarze C-Max, Focus, Fusion, Galaxy, Ka, Kuga, Mondeo, S-Max czy Transit. Postanowiliśmy przeanalizować zasady użytkowania poszczególnych modeli Forda wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF i wskazać, jakie metody wypalania DPF są dla Fordów najlepsze. Dowiedz się, o czym świadczy częste wypalanie DPF Form Mondeo Mk4, co może sygnalizować aktywowana kontrolka DPF Ford S-Max, gdzie jest zbiornik płynu DPF Focus 1.6 TDCi, a także czy Ford Galaxy ma DPF oraz czym grozi zapchany DPF Ford Transit.

 

Wypalanie filtra cząstek stałych podczas jazdy - Ford
Procedury wypalania DPF Ford


Mondeo Mk3, Mk4, Mk5 TDCi

Zgodnie z tym, co zakłada producent Mondeo, filtr cząstek stałych DPF powinien oczyszczać się sam podczas jazdy, jest to proces automatyczny. DPF w Mondeo to jeden z elementów w układzie kontroli emisji spalin. Jego zadaniem jest odfiltrowanie ze spalin szkodliwych cząstek ciał stałych, można zatem wyobrazić sobie, że filtr cząstek stałych to struktura podatna na zapychanie. Wiąże się to z informacją, którą wyszczególnia producent w instrukcjach obsługi, a mianowicie ze słowami, że w przypadku określonych warunków jazdy należy wspomagać proces regeneracji DPF. Jak wymusić wypalanie DPF Mondeo Mk4 oraz pokrewnych mu modeli, a zatem przykładowo wypalanie DPF Mondeo Mk3? Jaki filtr znajdziemy w Mondeo Mk4 - DPF mokry czy suchy? Zalecaną metodą wypalania suchego DPF w Mondeo jest trwająca około 20 minut jazda ze zwiększoną prędkością i bez utrzymywania pracy silnika przez długi czas na biegu jałowym. Co więcej, w celu podniesienia obrotów, producent zaleca, że podczas jazdy można stosować niższe niż zazwyczaj biegi. W ten sposób zrealizujemy wypalanie DPF podczas jazdy, czyli tak zwaną pasywną regenerację filtra cząstek stałych. Po właściwie przeprowadzonym procesie filtr cząstek stałych powinien zostać oczyszczony z sadzy, która po prostu się wypaliła. Inną metodą pozbycia się osadów węgla z filtra cząstek stałych w Fordzie Mondeo jest wypalanie DPF na postoju. Procedura ta jest dobrym rozwiązaniem, jeśli nie mamy możliwości dopalenia sadzy podczas jazdy, jednakże w przypadku Mondeo nie zrealizujemy wypalania tym sposobem bez zastosowania dedykowanego programu. Zatem jak wymusić wypalanie DPF Ford? Nie przeprowadzimy regeneracji aktywnej bez oprogramowania. Oczywiście jest inne rozwiązanie dla pojazdów z rodziny, do której należy również model Mondeo Mk5. Wypalanie DPF może przeprowadzić mechanik samochodowy zaopatrzony właśnie w specjalnie dedykowany do tego sprzęt oraz oprogramowanie. Co ciekawe, modele Mondeo są wyposażone w tak zwany autonomiczny system kontroli filtra cząstek stałych DPF. System ten inicjuje wypalanie sadzy zawsze wówczas, gdy jest to konieczne, bez względu na realizowany tryb jazdy. Użytkownicy Forda skarżą się na to, że w Mondeo nie została umieszczona dioda wypalania DPF. Mondeo Mk4 oraz pokrewne modele nie mają kontrolki, przez co wielu kierowców przerywa proces samooczyszczania filtra. Jeśli silnik zostanie wyłączony, przerywając procedurę dopalania sadzy, będziemy działać na szkodę DPF. Niedokończone wypalanie sadzy, o którym nie mogła nas poinformować nieistniejąca kontrolka DPF, Ford Mondeo Mk5 odbierze jako przyczynę szybszego i poważniejszego zapchania filtra cząstek stałych. Wydawać by się mogło, że problem związany z brakiem kontrolki filtra DPF nie jest do pokonania, jednakże użytkownicy samochodów amerykańskiej marki wpadli na pewien skuteczny pomysł. Zważając na to, że podczas wypalania filtra cząstek stałych uruchamiają się odbiorniki takie jak podgrzewanie szyb czy lusterek, wystarczy do obwodu wpiąć diodę. Jej światło będzie wskazywało na to, kiedy dokładnie zachodzi dopalanie sadzy w filtrze. Montaż diody DPF Mondeo Mk4 bądź Mk5 nie jest skomplikowany i nie wiąże się z wysokimi kosztami, stanowi natomiast wiarygodne źródło informacji na temat momentu rozpoczęcia oraz czasu trwania regeneracji filtra cząstek stałych. Warto dodać, że w Mondeo Mk5 podczas wypalania DPF nie działa system ASS. Oczyszczanie spalin we wspomnianym modelu zostało wzbogacone o SCR – system selektywnej redukcji katalitycznej, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin z tlenków azotu. Stąd też powiązanie – do działania SCR niezbędny jest płyn Mondeo Mk5 AdBlue, czyli roztwór mocznika. To właśnie jego działanie, a także reakcja pozyskiwania z tej substancji amoniaku pozwala na skuteczne rozbijanie tlenków azotu na nieszkodliwy tlen i parę wodną. Połączenia współpracy DPF i SCR pozwala na to, aby Mondeo spełniało w wysokim stopniu obowiązujące normy czystości spalin, emitując do środowiska naturalnego minimalne ilości tlenków azotu oraz cząstek stałych.

 

Przeprowadzanie wymuszonego wypalania DPF Ford
Jak wymusić wypalanie DPF Ford?


S-Max, C-Max

Użytkownicy zarówno modelu S-Max, jak i C-Max od Forda zgodnie twierdzą, że procedura wypalania DPF często jest dla nich niejasną kwestią. Wynika to z faktu, że Ford S-Max DPF wypala po całkowicie różniących się wielkościami dystansach, bez konieczności wymuszania dopalania i bez sygnalizacji w postaci diody. Kontrolka DPF S-Max oraz C-Max to element, którego stanowczo brakuje w tych modelach. Kierowcy, którym zależy na uzyskanie informacji w zakresie tego, kiedy rozpoczyna się i przebiega procedura wypalania filtra cząstek stałych, montują lampki połączone z tylną szybą bądź lusterkiem. Podobnie jak w opisywanym Mondeo, C-Max i S-Max również podgrzewają te elementy podczas wypalania, dlatego też zamontowana dioda może się automatycznie włączać, pełniąc funkcję kontrolki DPF. Warto pamiętać, że jej świecenie stanowi źródło informacji jedynie o dopalaniu sadzy, nie informując kierowcy o poziomie zapchania filtra DPF, jest to nierealne. Posiadanie modelu S-Max Forda nie zawsze jest związane z posiadaniem filtra cząstek stałych. Jak to możliwe i jak sprawdzić, czy Ford S-Max ma DPF oraz, w przypadku modelu S-Max – od kiedy DPF jest jego obowiązkowym elementem wyposażenia? Na początku warto odnieść się do roku produkcji samochodu. Modele z początków produkcji, czyli roku 2006 nie zawsze będą wyposażone w DPF. Z pewnością wszystkie wersje silników wysokoprężnych po face liftingu Forda S-Max I, czyli produkowane od roku 2010, będą zawierać DPF. Wśród silników wyposażonych w ten filtr wyróżnia się 1.6 TDCi, 2.0 TDCi oraz 2.2 TDCi. Wypalanie DPF Ford S-Max sprzed 2010 roku będzie konieczne jedynie w egzemplarzach wyposażonych w ten filtr. Najlepiej sprawdzić obecność DPF po numerze VIN, jednak wskazówką może być także sprawdzenie, czy w rurze wydechowej gromadzi się czarny osad. Jeśli nie stwierdzimy obecności sadzy, została najprawdopodobniej zatrzymana przez znajdujący się w pojeździe DPF. Producent zaleca, aby w celu przeprowadzenia efektywnego procesu wypalania skorzystać z drogi, na której dozwolona prędkość jest wyższa, niż 50 km/h, a trasa nie wymaga częstych zmian biegów ani hamowania. Aby uzyskać odpowiednio wysokie prędkości obrotowe, można poruszać się na niższym niż zazwyczaj biegu. Realizacja tych kryteriów umożliwi wypalanie DPF podczas jazdy, jeśli tylko zostanie wygenerowana temperatura z przedziału 600 – 650 stopni Celsjusza. Jak wygląda kwestia filtra cząstek stałych w modelu C-Max? Okres produkcji tego modelu obejmuje lata 2003 – 2019, dlatego też określone egzemplarze z pewnością nie będą wyposażone w filtr cząstek stałych, gdyż nie było to odgórny wymóg. C-Max oraz Grand C-Max z jednostkami napędowymi typu 1.6 TDCi oraz 2.0 TDCi zostały już wyposażone w DPF, aby mogły spełniać aktualne normy czystości powietrza. Wypalanie DPF C-Max podczas jazdy wygląda tak samo, jak w przypadku modelu S-Max. Wiedza na temat tego, od kiedy DPF w Fordzie S-Max oraz C-Max  jest montowany, jest uzasadnieniem do poszukiwania dalszych informacji. Zacznijmy od tego, jakie mogą być objawy zapchanego DPF Ford S-Max i C-Max. Jakie nieścisłości w pracy samochodu powinny zaniepokoić kierowcę? Jeśli w filtrze cząstek sadzy zebrało się dużo pyłów, Ford z pewnością straci na dynamice. Podczas jazdy modelem S-Max bądź C-Max z DPF możemy mieć trudności z przyspieszaniem, aktywowanie kontrolki check engine oraz uruchamianie serwisowego trybu pracy silnika. Oprócz widocznych objawów wiele dzieje się pod maską samochodu, gdyż zapchany DPF szkodliwie wpływa na pracę silnika, turbo czy wtrysków paliwa. Zdiagnozowany w modelu Ford S-Max DPF problem powinien stanowić punkt wyjścia do przeprowadzenia diagnostyki DPF w pojeździe. Podpięcie dedykowanego oprogramowania pozwoli na odczyt kluczowych informacji, w tym poziomu zapełnienia filtra. Jeśli w filtrze cząstek stałych sadze przekraczają określony poziom, za pomocą oprogramowania można zainicjować także w modelach S-Max oraz C-Max wypalanie DPF. Kierowcy będący przeciwnikami montażu filtrów cząstek stałych w samochodach osobowych biorą pod uwagę opcję, jaką jest usunięcie DPF S-Max, C-Max czy Mondeo. Jesteśmy zobowiązani podkreślić, że Ford S-Max bez DPF obecnie nie uzyska przeglądu technicznego. Co więcej, problemów może przysporzyć nam kontrola drogowa połączona z badaniem poziomu zadymienia, gdyż dymy wydobywające się z wydechu wskutek braku filtra DPF mogą stać się przyczyną zatrzymania dokumentów, nałożenia mandatu bądź odholowania pojazdu na koszt kierowcy. Co więcej, ponowna jazda Fordem będzie możliwa dopiero po zakupie i montażu nowego filtra DPF. Pamiętajmy, że DPF S-Max 2.0 TDCi oraz filtry cząstek stałych w innych wersjach silnikowych nie muszą stanowić aż tak poważnego problemu, jeśli ich użytkowanie będzie właściwe. Na temat tego, jak jeździć z filtrem DPF, aby jego praca mogła być przez jak najdłuższy czas niezawodna, napisaliśmy w innych artykułach dotyczących filtrów cząstek stałych.

 

Odmiana filtra DPF w Fordzie S-Max oraz C-Max
S-Max - DPF suchy czy mokry?


Focus Mk2, Mk3 1.6, 2.0 TDCi

Nieco odmienną kwestią jest zagadnienie związane z filtrami cząstek stałych w modelach Ford Focus. Mk3 – jaki DPF znajdziemy w tym samochodzie? Czy w Mk2 także są filtry cząstek stałych? Jeśli już mowa o modelu Ford Focus Mk2 – kiedy wypala się DPF? DPF/FAP znajdziemy w pojazdach produkowanych po 2006 roku, gdyż wówczas weszło w życie zaostrzenie norm czystości spalin EURO. Co interesujące, w Focusie znajdziemy inny filtr, niż w modelach takich jak Mondeo czy S-Max. Suchy czy mokry filtr? W Fordzie Focusie w miejscu DPF zlokalizujemy FAP (Filtre a Particules), czyli mokrą odmianę filtra cząstek stałych. Potoczna nazwa FAP (filtr mokry) wynikła z tego, że filtr ten potrzebuje dodatku płynu katalitycznego, aby mógł działać. FAP wymaga montażu dodatkowych urządzeń, wśród których znajduje się pojemnik na płyn oraz aparatury dostarczające płyn katalityczny do filtra. Gdzie jest zbiornik płynu DPF Focus 2.0 TDCi? Zbiorniczek zlokalizujemy w pobliżu końcówki wydechu, natomiast jego uzupełnianie najlepiej powierzyć fachowcom. Mimo tego, że niektórzy kierowcy postrzegają płyn katalityczny jako dodatkowy i całkowicie zbędny wydatek, jego zastosowanie maj swoją prostą przyczynę. Płyn typu Eolys obniża temperaturę wypalania w filtrze DPF sadzy, dlatego też filtr ma możliwość częstszego wypalania nawet podczas jazdy miejskiej. Dzięki opcji pełniejszego wypalania osadów węgla FAP powinien zapychać się znacznie wolniej, co z kolei pozwoli na oszczędność w kwestiach naprawczych filtra cząstek stałych. Oczywiście w przypadku Focusa także ujęto w instrukcji procedurę wypalania FAP. Podkreślono, że proces jest realizowany automatycznie, natomiast wsparciem regeneracji filtra cząstek stałych będzie podtrzymanie pracy silnika, najlepiej podczas trwającej około 20 minut jazdy po drodze ekspresowej bądź autostradzie. Inną dostępną opcją jest podłączenie interfejsu diagnostycznego. Za jego pomocą w Focusie można przeprowadzić wypalanie DPF na postoju. Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF FAP to struktura, w której oprócz zapchania awarii może ulec zawór określany jako dopalacz DPF. Ford zasygnalizuje to najczęściej kontrolką check engine, gdyż model nie jest wyposażony w osobną kontrolkę DPF. Na szczęście pojazd wyświetla komunikat o uzupełnieniu poziomu płynu katalitycznego. Uzupełnianie płynu FAP Ford Focus znajduje się w ofercie ASO, lecz za płyn z wymianą zapłacimy wysoką kwotę. Niemniej jednak warto, żeby zajął się tym mechanik, który po dolaniu płynu wpisze w sterownikach, że uzupełnienie miało miejsce. Należy pamiętać, że po wlaniu Eolys tam, gdzie jest zbiornik płynu DPF Focus 1.6 TDCi, należy dodatkowo wprowadzić właściwe dane do komputera. W kwestii płynu katalitycznego warto również zwrócić uwagę na to, jaki płyn do DPF Ford Focus 1.6 TDCi oraz pokrewnych modeli będzie najlepszy. Mechanicy samochodowi rekomendują znany płyn DPX 176 Eolys. Ford Focus 1.6 TDCi i jego filtr cząstek stałych może zostać również uzupełniony płynem stosowanym jedynie w ASO Forda.
Na uwagę w kwestii DPF Ford Focus Mk2 1.6 TDCi zasługują również objawy wypalania filtra cząstek stałych. Znajomość i umiejętność rozpoznawania oznak przebiegu procedury wypalania jest w modelach z rodziny DPF Focus 1.6 TDCi bardzo istotna, gdyż podczas procesu nie jest aktywowana żadna kontrolka. Co prawda wnikliwi czytelnicy znaleźli w instrukcji modeli typu Ford Focus Mk3 „Kontrolka DPF”, lecz uznaje się to za puste hasło. Diodę sygnalizującą wypalanie DPF w Fordzie zamontowano w modelu Transit, jednakże pomysł ten finalnie zarzucono.

 

Objawy wypalania filtra DPF Ford Focus
Ford Focus Mk2 - kiedy wypala się DPF?


Transit

Przejdźmy do kolejnego zagadnienia, jakim jest wypalanie DPF Ford Transit. Niewielu z nas zapewne zdaje sobie sprawę, że po raz pierwszy Transita wyprodukowano w 1965 roku i od tamtej pory mamy do czynienia z licznymi wersjami tego samochodu dostawczego. Wśród modeli, które mają cokolwiek wspólnego z filtrami cząstek stałych, z pewnością warto wymienić VII generację Transita oraz jej następców, czyli Ford Transit VIII i Ford Transit Custom. Zgodnie z tym, co deklarują twórcy instrukcji obsługi opisywanego modelu, wypalanie filtra DPF Ford Transit realizuje automatycznie. Wówczas zachodzi samooczyszczanie DPF, które kierowca może wspomóc poprzez realizację określonych kryteriów. Proces regeneracji, inaczej mówiąc wypalanie DPF Ford Transit, można usprawnić, wykonując około dwudziestominutową przejażdżkę, podczas której samochód będzie poruszał się ze stałą, dość wysoką prędkością. Jeśli chodzi o instrukcje tworzone przez producenta, jest to w zasadzie tyle. Z racji tego, że procedura powinna zachodzić automatycznie, nie zamieszczono wskazówek na temat tego, jak wymusić wypalanie DPF Ford Transit. Co więcej, często samo wypalanie jest wręcz nieodczuwalne dla kierowcy. Najczęściej zapoznanie się z informacjami w zakresie identyfikowania oznak wypalania filtra cząstek stałych sprawia, że kierowca Transita zaczyna dostrzegać realizowane podczas jazdy wypalanie DPF. Objawy Transita oraz innych modeli marki sprowadzają się do podniesienia poziomów chwilowego spalania oraz chwilowego zużycia paliwa. W sytuacji, gdy kierowca nie jest uwrażliwiony na tego typu oznaki, może nieświadomie przerwać proces wypalania sadzy. Jeśli powtórzy się to kilkukrotnie, filtr może mieć poważne problemy z drożnością i funkcjonalnością w układzie wydechowym. Jak należy postąpić w sytuacji, gdy ten model samochodu dostawczego ma trudności z wypaleniem filtra cząstek stałych? Określane na zagranicznych forach „Ford Transit DPF problems”, czyli kłopoty Transita z filtrem cząstek stałych mogą przyjąć różne oblicze. Już sam zapchany DPF Ford Transit będzie sygnalizował zbyt dużą zawartość sadzy poprzez spadki mocy, trudności z przyspieszaniem oraz inne typowe dla zatkanego filtra cząstek stałych objawy. Jeśli w filtrze nagromadzi się zbyt dużo niewypalonej sadzy bądź wypalanie zostanie przerwane, pojazd będzie podejmował tę procedurę coraz częściej, uszkadzając filtr oraz współpracujące z nim układy. Jeśli Transit 2.2 problem z DPF sygnalizuje zaburzoną pracą bądź kontrolką, warto ten problem natychmiastowo skonsultować z fachowcem w zakresie diagnostyki oraz czyszczenia filtrów cząstek stałych. Szybka reakcja jest potrzebna, zanim dojdzie do rozrzedzenia oleju silnikowego niespalonym paliwem. Na szczęście nowsze modele wyposażone w DPF Transit Custom są w pełni wyposażone w kompletny i rzetelny system powiadamiania kierowcy o problemach z filtrem cząstek stałych. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie zarówno całkowitego zapchania DPF, jak i wynikających z tego faktu usterek. Mamy nadzieję, że właściwie użytkowany DPF Transit Custom będzie funkcjonował przez wiele przejechanych kilometrów. Aby tak było, zachęcamy do pamiętania o częstych wymianach oleju, tankowaniu dobrej jakości oleju napędowego, a także o przegonieniu Forda raz na jakiś czas po autostradzie.

 

Ford Transit i procedura wypalania DPF
Wypalanie filtra DPF Ford Transit


Galaxy

Historia modelu Galaxy rozpoczyna się w 1995 roku, gdyż to właśnie wtedy wyprodukowano pierwszą generację tego pojazdu. Czy Ford Galaxy ma DPF? Zważając na okres produkcji, pierwsza generacja to z pewnością Ford Galaxy bez DPF. Druga generacja, w której już można dopatrywać się filtra cząstek stałych DPF, została oddana do użytku klientów w 2006 roku. Istnieje zatem wysokie prawdopodobieństwo, że DPF Ford Galaxy 2007 to struktura, jakiej występowanie możemy zidentyfikować chociażby po numerze VIN pojazdu. Producent wyposażył model Ford Galaxy II w jednostki napędowe 1.8 TDCi, 2.0 TDCi oraz 2.2 TDCi. W filtr cząstek stałych zostały wzbogacone wszystkie Fordy Galaxy II po faceliftingu. Dzięki temu działaniu pojazdy spełniają normę emisji spalin Euro V. 2015 to rok, w którym świat motoryzacyjny ujrzał trzecią generację Galaxy, w której nie stroniono również od jednostek napędowych projektu Rudolfa Diesela. W instrukcji obsługi opisywanego modelu możemy przeczytać, jak przebiega wypalanie DPF Ford Galaxy. Podobnie jak w innych modelach amerykańskiego samochodu, zapchany DPF Ford Galaxy powinien wypalić się samoczynnie. Jeśli wypalanie filtra cząstek stałych będzie realizowane przy niskich wartościach prędkości bądź na biegu jałowym, użytkownicy pojazdy mogą usłyszeć metaliczne dźwięki bądź poczuć zapach rozgrzanego metalu. Producent uspokaja, że jest to zjawisko normalne. Automatyczne wypalanie struktury, jaką jest filtr DPF, kierowca może wspomóc poprzez kontynuowanie jazdy po autostradzie bądź drodze szybkiego ruchu przez około 20 minut. Aby wygenerować odpowiednie do wypalania sadzy temperatury, warto zastosować niższy niż zwykle przy określonej prędkości bieg. Nie zalecamy wyłączania silnika podczas realizacji procesu wypalania sadzy, gdyż wpływa to na szybsze i bardziej intensywne zapychanie DPF. Współcześnie Galaxy to wygodny i pojemny samochód, który dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych emituje do atmosfery znacznie mniej szkodliwych cząsteczek węgla. Jeśli nie jesteśmy w stanie wypalić DPF podczas jazdy, warto odwołać się do metody serwisowej i wypalić DPF Ford Galaxy 2.0 TDCi oraz pokrewnych egzemplarzy za pomocą zewnętrznego oprogramowania. Często poprawnie przeprowadzone wypalanie serwisowe Ford Galaxy w zupełności przywraca drożność i funkcjonalność filtra.

 

Galaxy a zastosowanie filtra cząstek stałych DPF
Czy Ford Galaxy ma DPF?


Ford a zastosowanie filtrów cząstek stałych

Stanowiący wymóg współczesnych czasów filtr cząstek stałych DPF/FAP odnajdziemy również w innych modelach amerykańskiego koncernu Ford Motor Company. Dieslowskie wersje, w jakich występuje Ford Kuga czy Ford Fiesta to także pojazdy, które mogą budzić wśród użytkowników więcej emocji właśnie za sprawą DPF. Pamiętajmy jednak, że montowany w modelach takich jak Ford Ranger czy Ford Turneo DPF to element, dzięki któremu jesteśmy mniej narażeni na wchłanianie szkodliwych cząstek węgla, tlenków metali czy węglowodorów. Jeśli opisane przez nas metody wypalania filtrów DPF w Fordzie zawodzą, należy oddać problematyczny filtr w ręce specjalistów. Mamy do czynienia z licznymi przypadkami, w których wymiana filtra cząstek stałych na nowy nie jest konieczna, gdyż do przywrócenia całkowitej sprawności filtra wystarczy odpowiednio przeprowadzona regeneracja DPF w autoryzowanym serwisie. Problemy związane z tym, jak przeprowadzić w modelu Ford Focus Mk3 1.6 TDCi wypalanie DPF, a także każdy inny dotyczący egzamplarza Ford Focus 1.6 TDCi DPF problem warto konsultować z fachowcami, którzy na co dzień zajmują się diagnostyką oraz specjalistycznym czyszczeniem filtrów cząstek stałych. Przypominamy, że zanieczyszczony filtr DPF Ford Galaxy Mk3, Kuga bądź Turneo szybko może stać się przyczyną poważniejszych awarii. Z tego powodu zwracamy uwagę na to, że opłaca się tankować dobre jakościowo paliwo, a także często przeprowadzać wymiany oleju. Wówczas filtr cząstek stałych ulega zapchaniu znacznie wolniej, zwłaszcza, gdy wykorzystujemy Forda do pokonywania dłuższych dystansów.

 

Czy w Fordzie jest kontrolka wypalania DPF?
Ford i kontrolka wypalania DPF

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

12 września 2019

Wypalanie DPF Ford – część 23

Wypalanie DPF Ford – część 22   Czym zajmuje...

11 września 2019

Wypalanie DPF Chrysler – część 22

Wypalanie DPF Chrysler - część 22   Wybrane modele...

11 września 2019

Wypalanie DPF Subaru – część 21

Wypalanie DPF Subaru – część 21   Na temat tego,...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer