Pojazd wyposażony w pełnosprawny filtr DPF nie emituje widocznych spalin, a dymienie może występować, kiedy doszło do jego uszkodzenia czy zapchania. Do wzmożonej emisji dymu w samochodzie z filtrem cząstek stałych dochodzi także podczas procesu wypalania DPF, jednak ta sytuacja nie powinna wzbudzać naszego niepokoju, ponieważ jest to naturalnym zjawiskiem przy wypalaniu sadzy. Odpowiadając na często zadawane pytanie: Czy auto z DPF dymi? Otóż, jedynie niesprawny filtr cząstek stałych generuje ciemny dym, szczególnie zauważalny przy przyspieszaniu. Po zaobserwowaniu zwiększonej emisji spalin przez nasz pojazd powinniśmy niezwłocznie udać się na wizytę kontrolną do serwisu samochodowego. Specjaliści zdiagnozują przyczynę problemu i usuną usterkę, która mogłaby generować kolejne, narażając na dalsze koszta.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Na jaki kolor dymi DPF?
Dym wydobywający się z filtr cząstek stałych powinien być bezbarwny, a jakakolwiek zmiana zabawienia jest oznaką usterki, którą należy jak najszybciej usunąć. Emitowany dym sygnalizujący wystąpienie usterki może mieć kolor:
• czarny – świadczy o złym procesie spalania oleju napędowego w aucie,
• niebieski – oznacza, że do komory spalania jednostki napędowej trafia też olej silnikowy,
• biały – często jest wynikiem obecnej wody w spalinach i naturalnym zjawiskiem podczas jazdy przy niskiej temperaturze powietrza, choć może też sygnalizować przecieku płynu chłodniczego do komory spalania,
• szary – wskazuje na niewłaściwą pracę czujnika temperatury.
Pojawienie się któregokolwiek zabarwienia spalin wydobywających się z układu wydechowego powinno wzbudzić nasze zainteresowanie. Najodpowiedniejszym wyjściem z sytuacji jest skonsultowanie się z fachowcem, ponieważ zbagatelizowane oznaki usterki mogą doprowadzić do powstania poważnych i kosztownych awarii.
Co jest przyczyną kopcenia w dieslu?
Najczęstszą przyczyną kopcenia w aucie z silnikiem diesla są problemy z:
• wtryskiwaczami,
• filtrem cząstek stałych,
• z zaworem recyrkulacji spalin EGR,
• turbosprężarką,
• pompą wysokiego ciśnienia,
• filtrem powietrza.
Nadmierne kopcenie sygnalizuje więc pojawienie się usterki któregoś z wyżej wymienionych elementów pojazdu. Zbagatelizowane oznaki w postaci dymienia mogą doprowadzić nawet do uszkodzenia silnika, który jest kluczowym elementem naszego pojazdu, a poważne uszkodzenie jednostki napędowej wiąże się z bardzo dużymi kosztami naprawy. Jedynie szybka interwencja w warsztacie samochodowym jest w stanie zapobiec generowaniu zarówno kolejnych usterek, jak i kosztów naprawy z nimi związanych.
Czym grozi jazda bez DPF?
Jazda samochodem bez filtra DPF niesie za sobą poważne konsekwencje dla kierowcy w postaci wysokiego mandatu drogowego lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu. Filtr cząstek stałych jest obowiązkową częścią wyposażenia każdego pojazdu. Auto pozbawione tego podzespołu nie spełnia obowiązujących norm emisji spalin, nie przejdzie badań technicznych, przez co nie zostanie dopuszczone do jazdy w ruchu drogowym. Brak filtra DPF skutkuje nieprzyjemnymi konsekwencjami zarówno dla kierowcy, jak i całego środowiska zanieczyszczając je.
Komentarze