Dlaczego wypalanie filtra cząstek stałych jest istotne dla utrzymania skuteczności silnika? To podstawa, którą musisz znać!


Wypalanie DPF jest istotne dla utrzymania skuteczności silnika, ponieważ pomaga w utrzymaniu właściwej pracy i efektywności układu wydechowego, a co za tym idzie, całego pojazdu. Główne powody, dla których wypalanie DPF jest tak ważne, to:

1. Usuwanie cząstek stałych- DPF jest przeznaczony do zatrzymywania cząstek stałych zawartych w spalinach, takich jak sadza. W miarę eksploatacji silnika i filtrowania spalin DPF zaczyna się zatykać cząstkami stałymi. Wypalanie DPF polega na usuwaniu tych zgromadzonych cząstek, co umożliwia swobodny przepływ spalin przez filtr.
2. Zachowanie efektywności filtracji. Gdy DPF jest zatkanym, jego skuteczność w zatrzymywaniu cząstek maleje, co może prowadzić do wzrostu emisji zanieczyszczeń i obniżenia wydajności silnika.
3. Zapobieganie awariom- zbyt duże ilości cząstek stałych w DPF mogą prowadzić do awarii układu wydechowego i innych powiązanych komponentów, co może negatywnie wpływać na ogólną wydajność silnika.
4. Optymalna praca silnika- silniki wysokoprężne wyposażone w DPF są tak skonstruowane, aby osiągać normy emisji spalin. Wypalanie DPF pozwala utrzymać silnik w optymalnej kondycji, zgodnej z normami emisji.

silnik pojazdu

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr cząstek stałych

Co się stanie gdy zgaszę silnik podczas wypalania DPF?

Zgaszenie silnika podczas procesu regeneracji DPF może skutkować przerwaniem tego procesu i pozostawieniem filtra z nadmiarem niespalonych cząstek stałych. Oto kilka potencjalnych skutków takiej sytuacji. Pierwszym z nich jest zatkanie filtra. Jeśli silnik zostanie wyłączony w trakcie regeneracji, może wystąpić zwiększone nagromadzenie cząstek stałych w DPF. To może prowadzić do zatkania filtra, co z kolei wpłynie na swobodny przepływ spalin i obniży efektywność filtra. Po ponownym uruchomieniu silnika, system regeneracji może próbować dokończyć proces. Jednakże, jeśli regeneracja została przerwana w fazie początkowej, może być konieczne dłuższe działanie regeneracyjne, aby oczyścić DPF z zgromadzonych cząstek. Dodatkowo niektóre pojazdy mogą rejestrować przerwanie procesu regeneracji jako błąd systemu. W rezultacie system kontrolny pojazdu może wygenerować ostrzeżenie lub kod błędu, który będzie wymagał diagnozy i ewentualnej interwencji serwisowej.

Czy podczas wypalania DPF auto traci moc?

Podczas procesu regeneracji DPF niektóre pojazdy mogą doświadczać krótkotrwałego spadku mocy silnika. Proces regeneracji polega na podniesieniu temperatury wewnątrz filtra cząstek stałych, co pozwala na spalenie zgromadzonych cząstek i oczyszczenie filtra. W celu uzyskania właściwej temperatury, często wymagane jest zwiększenie ilości paliwa podczas regeneracji, co może prowadzić do chwilowego obniżenia wydajności silnika.

kamerka diagnostyczna dla DPF

Czym grozi brak wypalania filtra DPF?

Brak regularnego wypalania filtra DPF może prowadzić do różnych problemów, zarówno dla pojazdu, jak i dla środowiska. Poniżej przedstawiono kilka możliwych konsekwencji:

Problemy z regeneracją- brak wypalania DPF może wpłynąć na zdolność filtra do samoczynnej regeneracji. Filtr wymaga odpowiedniej temperatury, aby proces ten mógł przebiec skutecznie. Jeśli regeneracja nie zachodzi, zwiększa się ryzyko zatkania filtra.
Awarie silnika- zbyt duże nagromadzenie cząstek stałych w filtrze DPF może prowadzić do wzrostu ciśnienia w układzie wydechowym, co może wywołać awarie silnika, uszkodzenia turboładowarki lub innych komponentów.
Spadek wydajności paliwa- zatkany DPF może obniżyć efektywność silnika, co z kolei może skutkować zwiększonym zużyciem paliwa. W skrajnych przypadkach pojazd może nawet zostać wyłączony przez system zarządzania silnikiem, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

20 kwietnia 2021

Filtr DPF - do czego służy?

Filtry cząstek stałych DPF/FAP służą do zatrzymywania cząstek stałych oraz innych szkodliwych substancji wchodzących w skład spalin produkowanych zarówno przez silniki Diesla, jak i przez silniki benzynowe. ...