Subpage photo

Filtr DPF - tajniki technologii, które zapobiegają emisji cząstek stałych

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Filtr cząstek stałych montuje się w układach wydechowych silników Diesla, które służy do oczyszczania spalin z toksycznych związków chemicznych, pochodzących ze spalin. Cząstki stałe to głównie niespalony węgiel w postaci sadzy, które powstają w wyniku niecałkowitego spalania paliwa. Niestety podzespół nie będzie mógł pracować wydajnie przez cały okres eksploatacji pojazdu, dlatego należy pamiętać o wypalaniu filtra DPF, a także regeneracji mechanicznej wykonywanej w serwisie. Podczas dopalania DPF w trasie, z układu wydechowego wydostaje się spora ilość sadzy. Dzięki temu element odzyskuje drożność. Niestety problematyczny jest również popiół, który powstaje wskutek wypalania sadzy. Jeżeli więc zauważysz jakieś niepokojące objawy mogące świadczyć o zapchanym filtrze cząstek stałych, to umów się do zaufanego warsztatu na diagnostykę i regenerację DPF.

Filtr DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Czyszczenie DPF, FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Cząstki stałe w silnikach Diesla - co to jest i dlaczego są szkodliwe?

Cząstki stałe w silnikach wysokoprężnych to mieszanina sadzy, niespalonych węglowodorów, wody, związków siarki i popiołu. Te cząstki PM są bardzo toksyczne dla zdrowia oraz środowiska. Aby ograniczyć wydostawanie się wspomnianych cząstek stałych do powietrza, montuje się filtry cząstek stałych, których zadaniem jest wyłapywać te cząstki i je dopalać. W każdym pojeździe musi się znajdować ten podzespół, bo w przeciwnym razie auto nie będzie spełniało norm emisji spalin. Z racji tego, że DPF pracuje w ciężkich i brudnych warunkach, należy mieć na uwadze, że trzeba go co jakiś czas wypalać w trasie i regenerować w serwisie. Jest to niezbędne, aby utrzymać go w jak najlepszej kondycji na długi czas.

Filtry cząstek stałych - jak działają i jakie są ich rodzaje?

Filtr DPF

Filtr cząstek stałych - co to jest? Filtr DPF to urządzenia zamontowane w układach wydechowych silników wysokoprężnych, które służą do zatrzymywania cząstek PM, powstających w wyniku spalania paliwa. Sadza, która zapycha kanaliki filtrujące DPF, usuwana jest w procesie dopalania. Popiół zaś będący efektem ubocznym dopalania sadzy można usunąć wyłącznie poprzez regenerację mechaniczną w serwisie. Aktualnie są dwa rodzaje filtrów cząstek stałych montowanych w silnikach Diesla; jest to DPF i FAP. Od niedawna także samochody z silnikami benzynowymi są wyposażane w filtr cząstek stałych GPF. Ich wspólnym mianownikiem jest dbanie o jakość naszego powietrza, natomiast nieco się od siebie różnią swoją pracą.

Regeneracja filtrów DPF - jak przebiega i jakie są jej rodzaje?

Filtr cząstek stałych najlepiej przeczyścić preparatem chemicznym lub zgłosić się do serwisu na mycie hydrodynamiczne. Pierwsza metoda pozwala usunąć niewielkie zanieczyszczenia, natomiast druga ma za zadanie całkowicie udrożnić podzespół z sadzy, popiołu i nagaru. Oprócz tego właściciele swoich pojazdów mogą umówić się na czyszczenie pneumatyczne, ultradźwiękowe lub wypalanie w serwisie.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.