Filtr cząstek stałych montuje się w układach wydechowych silników Diesla, które służy do oczyszczania spalin z toksycznych związków chemicznych, pochodzących ze spalin. Cząstki stałe to głównie niespalony węgiel w postaci sadzy, które powstają w wyniku niecałkowitego spalania paliwa. Niestety podzespół nie będzie mógł pracować wydajnie przez cały okres eksploatacji pojazdu, dlatego należy pamiętać o wypalaniu filtra DPF, a także regeneracji mechanicznej wykonywanej w serwisie. Podczas dopalania DPF w trasie, z układu wydechowego wydostaje się spora ilość sadzy. Dzięki temu element odzyskuje drożność. Niestety problematyczny jest również popiół, który powstaje wskutek wypalania sadzy. Jeżeli więc zauważysz jakieś niepokojące objawy mogące świadczyć o zapchanym filtrze cząstek stałych, to umów się do zaufanego warsztatu na diagnostykę i regenerację DPF.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Cząstki stałe w silnikach Diesla - co to jest i dlaczego są szkodliwe?
Cząstki stałe w silnikach wysokoprężnych to mieszanina sadzy, niespalonych węglowodorów, wody, związków siarki i popiołu. Te cząstki PM są bardzo toksyczne dla zdrowia oraz środowiska. Aby ograniczyć wydostawanie się wspomnianych cząstek stałych do powietrza, montuje się filtry cząstek stałych, których zadaniem jest wyłapywać te cząstki i je dopalać. W każdym pojeździe musi się znajdować ten podzespół, bo w przeciwnym razie auto nie będzie spełniało norm emisji spalin. Z racji tego, że DPF pracuje w ciężkich i brudnych warunkach, należy mieć na uwadze, że trzeba go co jakiś czas wypalać w trasie i regenerować w serwisie. Jest to niezbędne, aby utrzymać go w jak najlepszej kondycji na długi czas.
Filtry cząstek stałych - jak działają i jakie są ich rodzaje?
Filtr cząstek stałych - co to jest? Filtr DPF to urządzenia zamontowane w układach wydechowych silników wysokoprężnych, które służą do zatrzymywania cząstek PM, powstających w wyniku spalania paliwa. Sadza, która zapycha kanaliki filtrujące DPF, usuwana jest w procesie dopalania. Popiół zaś będący efektem ubocznym dopalania sadzy można usunąć wyłącznie poprzez regenerację mechaniczną w serwisie. Aktualnie są dwa rodzaje filtrów cząstek stałych montowanych w silnikach Diesla; jest to DPF i FAP. Od niedawna także samochody z silnikami benzynowymi są wyposażane w filtr cząstek stałych GPF. Ich wspólnym mianownikiem jest dbanie o jakość naszego powietrza, natomiast nieco się od siebie różnią swoją pracą.
Regeneracja filtrów DPF - jak przebiega i jakie są jej rodzaje?
Filtr cząstek stałych najlepiej przeczyścić preparatem chemicznym lub zgłosić się do serwisu na mycie hydrodynamiczne. Pierwsza metoda pozwala usunąć niewielkie zanieczyszczenia, natomiast druga ma za zadanie całkowicie udrożnić podzespół z sadzy, popiołu i nagaru. Oprócz tego właściciele swoich pojazdów mogą umówić się na czyszczenie pneumatyczne, ultradźwiękowe lub wypalanie w serwisie.
Komentarze