Filtry DPF - dlaczego ulegają awariom i jakich błędów unikać podczas ich użytkowania.


Dlaczego filtry DPF ulegają awariom:

1. Niewłaściwe warunki użytkowania: Filtry DPF są szczególnie podatne na problemy, gdy są używane głównie do krótkich tras lub jazdy w warunkach miejskich, gdzie silnik często nie osiąga odpowiedniej temperatury, aby przeprowadzić skuteczną regenerację.
2. Nadmiar oleju silnikowego: W przypadku silników wysokoprężnych, nadmiar oleju silnikowego może zanieczyścić filtr DPF, prowadząc do jego zatkania lub uszkodzenia.
3. Zanieczyszczenia w paliwie, takie jak siarka lub inne substancje, mogą osadzać się na filtrze DPF i prowadzić do jego zatykania lub obniżenia wydajności.
4. Uszkodzenia mechaniczne: Filtry DPF mogą ulec uszkodzeniu w wyniku uderzeń mechanicznych, np. podczas jazdy po nierównych drogach lub w wyniku wypadków.

Jakich błędów unikać podczas użytkowania filtrów DPF:
Filtry DPF ulegają awariom z powodu zatkania zanieczyszczeniami, takimi jak sadza, popiół, czy olej. Aby uniknąć problemów z ich funkcjonowaniem trzeba przestrzegać kilku zasad. Po pierwsze, należy regularnie jeździć na dłuższych trasach, co pozwala na lepsze wypalanie zanieczyszczeń. Należy także unikać ekstremalnych warunków jazdy, takich jak częste ruszanie i zatrzymywanie się, które mogą prowadzić do zatkania filtra. Ponadto, ważne jest stosowanie odpowiednich olejów silnikowych rozpoznawanie usterek w układzie, takich jak nieszczelności czy problemy z wtryskiem paliwa. W sytuacji zatkania się filtru DPF, mogą wystąpić komunikaty błędów diagnostycznych. Ważne jest również, aby właściwie eksploatować auto z filtrem DPF, co obejmuje unikanie nadmiernego zanieczyszczania filtra, regularne przeprowadzanie regeneracji, stosowanie odpowiednich preparatów do czyszczenia oraz unikanie nieprawidłowego użytkowania pojazdu, takiego jak częste jazda na krótkich trasach w warunkach miejskich.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
deska rozdzielcza samochodu

Jak wymusić wypalanie filtra DPF?

Wymuszenie wypalania filtra DPF jest procesem, który polega na podniesieniu temperatury wewnątrz filtra, aby zebrana sadza mogła przepalić się w popiół. Najlepszym sposobem na wypalenie filtra DPF jest regularna jazda na dłuższych trasach, co pozwala na lepsze wypalanie zanieczyszczeń. W przypadku, gdy konieczne jest wymuszenie wypalania filtra DPF, można to zrobić w warunkach serwisowych z użyciem komputera. Komputer uruchamia proces, który podnosi temperaturę spalin, a następnie dostarcza dodatkową dawkę paliwa, co pozwala na wypalenie filtra.

Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?

kluczyki samochodowe

Tak, jakość paliwa ma istotny wpływ na stan i wydajność filtra DPF. Używanie paliwa niskiej jakości może zwiększać ilość osadów trafiających do spalin, co przyspiesza zatykanie filtra DPF. Regularne stosowanie paliwa o słabej jakości może skutkować szybszym zapychaniem filtra DPF, zwłaszcza w przypadku samochodów użytkowanych głównie w trybie miejskim i na krótkich trasach, gdzie trudniej jest osiągnąć odpowiednią temperaturę spalin do zainicjowania procesu wypalania. Dlatego ważne jest, aby używać wysokiej jakości paliwa i unikać paliw zawierających zanieczyszczenia, które mogą szkodzić filtrowi DPF.

Jak często wymienia się DPF?

Częstotliwość wymiany filtrów cząstek stałych (DPF) zazwyczaj zależy od różnych czynników, takich jak typ pojazdu, warunki jazdy, jakość używanego paliwa i skuteczność przeprowadzanej konserwacji. W większości przypadków filtry DPF nie są automatycznie wymieniane, lecz są regenerowane lub czyszczone, aby przywrócić ich efektywność. Jednakże, w ekstremalnych sytuacjach, gdy filtry są silnie zatłoczone lub uszkodzone, konieczna może być ich wymiana.
Producenci samochodów zwykle określają w instrukcjach obsługi interwał, po którym należy wymienić filtr DPF. Ten przedział czasowy może oscylować między 120 a 250 tysiącami kilometrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono 4 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Jaka kwota regeneracji filtra fap peugeot 3008 rok 109

Popularne wpisy

15 Grudzień 2020

Wycięcie katalizatora w Dieslu

Dlaczego wycięcie katalizatora w Dieslu oraz w benzynie jest bardzo częstym zjawiskiem i dlaczego nie powinno się tego robić? Należy wiedzieć, iż katalizator w Dieslu pomimo spełniania tego samego zadania, czyli eliminowania nadmiaru toksycznych substancji przepuszczanych do środowiska, trochę s ...