Dlaczego filtry DPF ulegają awariom:
1. Niewłaściwe warunki użytkowania: Filtry DPF są szczególnie podatne na problemy, gdy są używane głównie do krótkich tras lub jazdy w warunkach miejskich, gdzie silnik często nie osiąga odpowiedniej temperatury, aby przeprowadzić skuteczną regenerację.
2. Nadmiar oleju silnikowego: W przypadku silników wysokoprężnych, nadmiar oleju silnikowego może zanieczyścić filtr DPF, prowadząc do jego zatkania lub uszkodzenia.
3. Zanieczyszczenia w paliwie, takie jak siarka lub inne substancje, mogą osadzać się na filtrze DPF i prowadzić do jego zatykania lub obniżenia wydajności.
4. Uszkodzenia mechaniczne: Filtry DPF mogą ulec uszkodzeniu w wyniku uderzeń mechanicznych, np. podczas jazdy po nierównych drogach lub w wyniku wypadków.
Jakich błędów unikać podczas użytkowania filtrów DPF:
Filtry DPF ulegają awariom z powodu zatkania zanieczyszczeniami, takimi jak sadza, popiół, czy olej. Aby uniknąć problemów z ich funkcjonowaniem trzeba przestrzegać kilku zasad. Po pierwsze, należy regularnie jeździć na dłuższych trasach, co pozwala na lepsze wypalanie zanieczyszczeń. Należy także unikać ekstremalnych warunków jazdy, takich jak częste ruszanie i zatrzymywanie się, które mogą prowadzić do zatkania filtra. Ponadto, ważne jest stosowanie odpowiednich olejów silnikowych rozpoznawanie usterek w układzie, takich jak nieszczelności czy problemy z wtryskiem paliwa. W sytuacji zatkania się filtru DPF, mogą wystąpić komunikaty błędów diagnostycznych. Ważne jest również, aby właściwie eksploatować auto z filtrem DPF, co obejmuje unikanie nadmiernego zanieczyszczania filtra, regularne przeprowadzanie regeneracji, stosowanie odpowiednich preparatów do czyszczenia oraz unikanie nieprawidłowego użytkowania pojazdu, takiego jak częste jazda na krótkich trasach w warunkach miejskich.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wymusić wypalanie filtra DPF?
Wymuszenie wypalania filtra DPF jest procesem, który polega na podniesieniu temperatury wewnątrz filtra, aby zebrana sadza mogła przepalić się w popiół. Najlepszym sposobem na wypalenie filtra DPF jest regularna jazda na dłuższych trasach, co pozwala na lepsze wypalanie zanieczyszczeń. W przypadku, gdy konieczne jest wymuszenie wypalania filtra DPF, można to zrobić w warunkach serwisowych z użyciem komputera. Komputer uruchamia proces, który podnosi temperaturę spalin, a następnie dostarcza dodatkową dawkę paliwa, co pozwala na wypalenie filtra.
Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?
Tak, jakość paliwa ma istotny wpływ na stan i wydajność filtra DPF. Używanie paliwa niskiej jakości może zwiększać ilość osadów trafiających do spalin, co przyspiesza zatykanie filtra DPF. Regularne stosowanie paliwa o słabej jakości może skutkować szybszym zapychaniem filtra DPF, zwłaszcza w przypadku samochodów użytkowanych głównie w trybie miejskim i na krótkich trasach, gdzie trudniej jest osiągnąć odpowiednią temperaturę spalin do zainicjowania procesu wypalania. Dlatego ważne jest, aby używać wysokiej jakości paliwa i unikać paliw zawierających zanieczyszczenia, które mogą szkodzić filtrowi DPF.
Jak często wymienia się DPF?
Częstotliwość wymiany filtrów cząstek stałych (DPF) zazwyczaj zależy od różnych czynników, takich jak typ pojazdu, warunki jazdy, jakość używanego paliwa i skuteczność przeprowadzanej konserwacji. W większości przypadków filtry DPF nie są automatycznie wymieniane, lecz są regenerowane lub czyszczone, aby przywrócić ich efektywność. Jednakże, w ekstremalnych sytuacjach, gdy filtry są silnie zatłoczone lub uszkodzone, konieczna może być ich wymiana.
Producenci samochodów zwykle określają w instrukcjach obsługi interwał, po którym należy wymienić filtr DPF. Ten przedział czasowy może oscylować między 120 a 250 tysiącami kilometrów.
Komentarze