Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w mieście jest trudniejsze niż na trasie, ponieważ w warunkach miejskich trudno osiągnąć odpowiednie temperatury spalin. Aby wypalić DPF w mieście, należy:
• Regularnie jeździć na dłuższych trasach, co pozwoli na wypalenie sadzy w filtrze.
• Unikać częstego ruszania i zatrzymywania się, ponieważ prowadzi to do wzrostu temperatury spalin.
• Zapewnić odpowiednią prędkość jazdy, co również ułatwi wypalanie sadzy.
• Unikać jazdy na biegu jałowym, ponieważ prowadzi to do zatykania filtra.
Jeśli nie ma możliwości wyjechania na dłuższą trasę, można spróbować wypalić DPF w mieście, stosując następujące wskazówki:
• Znajdź drogę, na której można jechać z większą prędkością, najlepiej powyżej 70 km/h.
• Unikaj jazdy w korkach i stania na światłach.
• Gdy silnik osiągnie temperaturę pracy, utrzymuj stałe obroty i prędkość przez około 20-30 minut.
W przypadku, gdy filtr DPF jest bardzo zapchany, może być konieczne zastosowanie profesjonalnej regeneracji w serwisie.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać. że DPF się wypala?
Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na to, że filtr DPF przechodzi przez proces regeneracji (wypalania):
1. Wzrost temperatury wydechu- w trakcie regeneracji DPF temperatura wydechu może znacznie wzrosnąć. Czasami da się to zauważyć poprzez czerwone światło na końcu rury wydechowej.
2. Podniesione obroty silnika- w trakcie regeneracji silnik może pracować na wyższych obrotach niż zwykle. Wynika to z większego zużycia paliwa, które podnosi temperaturę w filtrze DPF.
3. Zapach spalenizny- podczas regeneracji można wyczuć charakterystyczny zapach spalenizny. Jest to efekt spalania cząstek zgromadzonych w filtrze.
4. Wskaźniki na desce rozdzielczej- niektóre pojazdy mają wskaźniki lub komunikaty informujące o trwającej regeneracji. To mogą być lampki kontrolne, tekstowe komunikaty lub symbole.
Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?
Jeśli regeneracja zostanie przerwana przed zakończeniem, sadza może pozostać częściowo niespalona, co prowadzi do jej nagromadzenia w filtrze. Z biegiem czasu, może się to skończyć uszkodzeniem filtra i jego wymianą na nowy. Kolejnym punktem może być przegrzanie filtra podczas nieprawidłowej regeneracji, co może prowadzić do jego uszkodzenia. Dodatkowo filtr DPF, który nie działa sprawnie, tworzy dodatkowe opory dla przepływu spalin, co może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa. Ostatni punkt to: ryzyko uszkodzenia silnika. Jeśli niespalona sadza przedostanie się do silnika, istnieje ryzyko spowodowania jego uszkodzenia. Długoterminowe zaniechanie regeneracji może zwiększać to ryzyko.
Jak jeździć, żeby filtr DPF się nie zatkał?
Aby filtr DPF się nie zatkał, należy przestrzegać następujących zasad:
• Regularnie wyjeżdżaj w trasy, na których możesz utrzymywać stałą prędkość co najmniej 70 km/h. Wypalanie sadzy w filtrze DPF wymaga osiągnięcia wysokiej temperatury spalin, która jest możliwa tylko przy dłuższej pracy silnika na wysokich obrotach.
• Utrzymuj równomierną jazdę, częste zmiany prędkości powodują spadki temperatury spalin, co sprzyja gromadzeniu się sadzy w filtrze.
• Utrzymuj regularny harmonogram serwisowy, w tym wymianę oleju silnikowego. Czysty olej pomaga w lepszym funkcjonowaniu układu i zmniejsza ryzyko zanieczyszczenia DPF.
Komentarze