Subpage photo

Jak wypalić DPF w mieście? Innowacyjne podejście

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) w mieście jest trudniejsze niż na trasie, ponieważ w warunkach miejskich trudno osiągnąć odpowiednie temperatury spalin. Aby wypalić DPF w mieście, należy:

• Regularnie jeździć na dłuższych trasach, co pozwoli na wypalenie sadzy w filtrze.
• Unikać częstego ruszania i zatrzymywania się, ponieważ prowadzi to do wzrostu temperatury spalin.
• Zapewnić odpowiednią prędkość jazdy, co również ułatwi wypalanie sadzy.
• Unikać jazdy na biegu jałowym, ponieważ prowadzi to do zatykania filtra.

Jeśli nie ma możliwości wyjechania na dłuższą trasę, można spróbować wypalić DPF w mieście, stosując następujące wskazówki:
• Znajdź drogę, na której można jechać z większą prędkością, najlepiej powyżej 70 km/h.
• Unikaj jazdy w korkach i stania na światłach.
• Gdy silnik osiągnie temperaturę pracy, utrzymuj stałe obroty i prędkość przez około 20-30 minut.
W przypadku, gdy filtr DPF jest bardzo zapchany, może być konieczne zastosowanie profesjonalnej regeneracji w serwisie.

wskaźnik prędkości
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr cząstek stąłych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Po czym poznać. że DPF się wypala?

Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na to, że filtr DPF przechodzi przez proces regeneracji (wypalania):

1. Wzrost temperatury wydechu- w trakcie regeneracji DPF temperatura wydechu może znacznie wzrosnąć. Czasami da się to zauważyć poprzez czerwone światło na końcu rury wydechowej.
2. Podniesione obroty silnika- w trakcie regeneracji silnik może pracować na wyższych obrotach niż zwykle. Wynika to z większego zużycia paliwa, które podnosi temperaturę w filtrze DPF.
3. Zapach spalenizny- podczas regeneracji można wyczuć charakterystyczny zapach spalenizny. Jest to efekt spalania cząstek zgromadzonych w filtrze.
4. Wskaźniki na desce rozdzielczej- niektóre pojazdy mają wskaźniki lub komunikaty informujące o trwającej regeneracji. To mogą być lampki kontrolne, tekstowe komunikaty lub symbole.

Czym grozi przerwanie procedury wypalania DPF?

Jeśli regeneracja zostanie przerwana przed zakończeniem, sadza może pozostać częściowo niespalona, co prowadzi do jej nagromadzenia w filtrze. Z biegiem czasu, może się to skończyć uszkodzeniem filtra i jego wymianą na nowy. Kolejnym punktem może być przegrzanie filtra podczas nieprawidłowej regeneracji, co może prowadzić do jego uszkodzenia. Dodatkowo filtr DPF, który nie działa sprawnie, tworzy dodatkowe opory dla przepływu spalin, co może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa. Ostatni punkt to: ryzyko uszkodzenia silnika. Jeśli niespalona sadza przedostanie się do silnika, istnieje ryzyko spowodowania jego uszkodzenia. Długoterminowe zaniechanie regeneracji może zwiększać to ryzyko.

Układ wydechowy w aucie

Jak jeździć, żeby filtr DPF się nie zatkał?

Aby filtr DPF się nie zatkał, należy przestrzegać następujących zasad:

Regularnie wyjeżdżaj w trasy, na których możesz utrzymywać stałą prędkość co najmniej 70 km/h. Wypalanie sadzy w filtrze DPF wymaga osiągnięcia wysokiej temperatury spalin, która jest możliwa tylko przy dłuższej pracy silnika na wysokich obrotach.
Utrzymuj równomierną jazdę, częste zmiany prędkości powodują spadki temperatury spalin, co sprzyja gromadzeniu się sadzy w filtrze.
Utrzymuj regularny harmonogram serwisowy, w tym wymianę oleju silnikowego. Czysty olej pomaga w lepszym funkcjonowaniu układu i zmniejsza ryzyko zanieczyszczenia DPF.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.