Najczęściej czyszczenia DPF wymagają te samochody, które go zwyczajnie mają. To, czy DPF jest zapchany zależy w głównej mierze od nas samych i naszego stylu jazdy. Obowiązkowo filtry DPF są montowane w autach osobowych z silnikiem o zapłonie samoczynnym (Diesle) od 2006 r. Wówczas weszła w życie norma emisji spalin Euro 4, a bez filtra DPF Diesle go niestety nie spełniały. Filtry DPF znajdziemy między innymi w Volkswagenie, Audi, Skodzie, Seacie, BMW, Mercedesach, Fordach, Oplach, Vauxhallach, Fiatach, Alfach Romeo, Jeepach, Volvo, Peugeotach, Citroenach, Renault, Daci, Maździe, Hyundaiu czy Kia.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych?
Eksploatacja samochodu z filtrem cząstek stałych (DPF) wymaga pewnych środków ostrożności i regularnej konserwacji, aby zapewnić jego skuteczne działanie i przedłużyć żywotność, zaliczamy do tego głównie regularne jazdy w dłuższej trasie, unikanie krótkich tras oraz częstych postojów, użytkowanie wysokiej jakości paliwa, regularna konserwacja, nie ingerowanie w układ wydechowy. Pamiętaj, że właściwa eksploatacja i regularna konserwacja są kluczowe dla zachowania sprawności i trwałości filtra cząstek stałych. Działania te pomogą również w spełnianiu norm emisji spalin przez Twój samochód.
Jak działa filtr cząstek stałych?
Filtr cząstek stałych (DPF) działa na zasadzie mechanicznego i termicznego usuwania cząstek stałych z gazów spalinowych. Działa on na zasadzie:
1. Zbieranie cząstek stałych - gazy spalinowe, które wytwarzane są podczas spalania oleju napędowego w silniku wysokoprężnym, zawierają cząstki stałe, takie jak sadza (cząstki węgla). Te cząstki stałe są szkodliwe dla środowiska, dlatego konieczne jest ich usunięcie z gazów spalinowych;
2. Filtracja cząstek stałych - gazy spalinowe przechodzą przez ceramiczny filtr DPF, który skonstruowany jest z kanałów i ścianek przegrody o bardzo małej średnicy. Cząstki stałe są zatrzymywane na drodze przez filtr, a czyste gazy przechodzą dalej przez układ wydechowy;
3. Akumulacja cząstek stałych - filtr DPF akumuluje zatrzymane cząstki stałe wewnątrz struktury. W miarę upływu czasu, ilość zgromadzonych cząstek zwiększa się, co wpływa na przepływ gazów spalinowych przez filtr;
4. Regeneracja termiczna - aby utrzymać skuteczność filtra, konieczne jest regularne oczyszczanie z zgromadzonych cząstek. Najczęściej stosowaną metodą jest regeneracja termiczna. Podczas regeneracji temperatura w filtrze DPF wzrasta na tyle, że cząstki stałe zamieniają się w gaz i opuszczają filtr w postaci dwutlenku węgla (CO2) i pary wodnej. Regeneracja może być inicjowana automatycznie przez system zarządzania silnikiem w odpowiednich warunkach jazdy;
5. Regeneracja chemiczna (opcjonalna) - w niektórych systemach DPF stosuje się także regenerację chemiczną, która polega na stosowaniu dodatków do paliwa lub układu wydechowego w celu ułatwienia procesu regeneracji.
Komentarze