Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:

1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy.
2. Zanieczyszczenie AdBlue. Płyn ten może zostać zanieczyszczony innymi substancjami, takimi jak olej, woda lub paliwo. Zanieczyszczone AdBlue może uszkodzić układ SCR.
3. Nieprawidłowe działanie układu SCR. Układ SCR może ulec awarii z powodu wadliwego oprogramowania, uszkodzonych komponentów lub nieprawidłowego użytkowania pojazdu.
4. Używanie niesprawdzonego AdBlue: niskiej jakości AdBlue lub substytuty mogą prowadzić do uszkodzeń układu SCR.
Jak więc zaradzić problemom związanym z AdBlue? Po pierwsze- nie przepełniaj zbiornika AdBlue, może to prowadzić do wylania się roztworu i zwiększyć ryzyko jego zamarznięcia. Kolejny istotny punkt: nie dolewaj do zbiornika AdBlue innych substancji, może to prowadzić do uszkodzenia całego układu SCR. Unikaj jazdy na krótkich dystansach- to może uniemożliwić dokładne wypalanie sadzy z filtra DPF, co prowadzi do jego zapychania. Dodatkowo ważne jest regularne przeprowadzanie okresowych przeglądów pojazdu. Mechanik może wtedy sprawdzić poziom AdBlue i stan układu SCR.

model auta

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Wlew dla płynu AdBlue

Jak zrobić reset AdBlue?

Proces resetowania AdBlue może się różnić w zależności od marki i modelu pojazdu. Ogólnie rzecz biorąc, jednak proces ten można wykonać, wykonując następujące czynności:

1. Dodaj AdBlue do zbiornika, aż poziom osiągnie zalecany poziom.
2. Rozgrzej silnik do standardowej temperatury roboczej.
3. Zgaś silnik i poczekaj pół minuty.
4. Włącz zapłon i poczekaj ok. 40 sekund, aż kontrolka AdBlue zgaśnie.
W niektórych pojazdach resetowanie AdBlue można wykonać, naciskając przycisk w kabinie pojazdu. Aby to zrobić, znajdź przycisk resetowania AdBlue i naciśnij go i przytrzymaj przez 10 sekund. Kontrolka AdBlue powinna zgasnąć.
Pamiętaj, że resetowanie AdBlue nie usuwa problemów związanych z emisją spalin ani nie zwalnia od obowiązku regularnego uzupełniania płynu AdBlue. Jeśli pojawiły się problemy z systemem AdBlue, warto skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem, aby zidentyfikować i naprawić przyczynę problemu.

Jak wyczyścić układ AdBlue?

Ważne jest zaznaczenie, że w większości przypadków nie zaleca się samodzielnego czyszczenia układu AdBlue w pojeździe, ponieważ jest to skomplikowany system wymagający specjalistycznej uwagi. Czyszczenie lub konserwacja układu AdBlue powinna być przeprowadzana przez profesjonalny serwis samochodowy. Można to zrealizować dwiema różnymi metodami:
Czyszczenie mechaniczne, które polega na demontażu poszczególnych elementów układu AdBlue i czyszczeniu ich ręcznie lub za pomocą urządzeń czyszczących.
Czyszczenie chemiczne. Jest to proces wykorzystujący specjalne substancje chemiczne, które skutecznie usuwają zanieczyszczenia, rozpuszczając je.

diagnostyka pojazdu

Jak często wymieniać filtr AdBlue?

Częstotliwość wymiany filtra AdBlue zależy od wielu czynników, takich jak:

• Marka i model pojazdu. Producenci pojazdów określają różne terminy wymiany filtrów AdBlue.
Warunki użytkowania pojazdu. Filtr AdBlue zużywa się szybciej w przypadku pojazdów użytkowanych w trudnych warunkach, takich jak: jazda na krótkich dystansach, w korkach lub warunkach zimowych.

Ogólnie rzecz biorąc, filtry AdBlue należy wymieniać co 120 000 do 320 000 kilometrów przebiegu, w zależności od wymagań producenta.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

9 listopada 2021

AdBlue - do czego służy?

Ciecz AdBlue składa się z 32,5% mocznika oraz 67,5% wody destylowanej i jego zadaniem jest rozkład szkodliwych tlenków azotu na bezpieczny już azot oraz parę wodną; a oprócz tego bez tego płynu niemożliwa byłaby praca systemu SCR, tak więc masz już wiedzę o AdBlue, z czego jest zrobiony. ...