Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtry cząstek stałych w samochodach marki Skoda to odpowiedź na obowiązujące współcześnie normy czystości emitowanych spalin. O tym, że DPF czy FAP to elementy obowiązkowe, jeśli pod uwagę weźmiemy nie tylko kryterium przepisów, ale także ochronę środowiska naturalnego. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób przeprowadzić wypalanie DPF Skoda Superb, jak wymusić wypalanie DPF w sytuacjach, gdy skorzystanie z autostrady jest niemożliwe, a także jak powinna przebiegać rzetelnie przeprowadzona adaptacja DPF po czyszczeniu w serwisie. Dołożyliśmy starań, aby przygotowany przez nas opis dostarczył Ci najważniejszych informacji na temat roli filtra cząstek stałych DPF w pojazdach marki Skoda oraz sposób wyczyszczenia DPF. Mamy nadzieję, że w Skodzie, którą na co dzień się poruszasz, problemy z filtrem DPF nie wystąpią szybko, a gdy się pojawią, od razu będziesz wiedział, co robić. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych czytelników, wyjaśniając, za co w rodzinie modelu Skoda Octavia 2.0 TDI filtr cząstek stałych ponosi odpowiedzialność.
1. Skoda Auto i zastosowanie filtra DPF
Czeska marka Skoda została założona w 1895 roku, natomiast rok 1991 to okres przełomowych zmian dla przedsiębiorstwa, gdyż zaczęło ono należeć do grupy VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft). Obecnie koncern ma istotne powiązania także z Porsche Automobil Holding SE. Sprzedaż modeli Skody uzyskała rekordowy poziom w 2016 i 2017 roku, o czym świadczy obecność samochodów czeskiej marki na drogach Europy. Skoda wprowadza obecnie innowacyjne rozwiązania w sferze designu oraz ochrony środowiska. Określone modele, takie jak Superb, Kamiq, Scala, Karoq, Kodiaq, Rapid, Octavia czy CitiGo mają wbudowane zaawansowane systemy, dzięki którym do atmosfery nie przedostają się tlenki metali, cząsteczki węglowodorów aromatycznych czy cząsteczki węgla. Filtry cząstek stałych DPF w samochodach osobowych Skoda zatrzymują owe cząsteczki, więc naturalnym rezultatem tego stanu rzeczy jest zatykanie DPF. Aby opóźnić ten proces, warto dbać o stosowanie niskopopiołowych olejów silnikowych oraz środków do czyszczenia DPF bez konieczności demontażu. DPF Skoda Superb 2.0 TDI to filtr, który oprócz oczyszczania spalin pełni funkcję akumulacyjną dla sadzy i popiołu. Niestety, wąskie kanaliki powleczone warstwą powłoki katalitycznej mogą ulegać zapchaniu, dlatego też radzimy, co należy robić, aby przywrócić drożność filtra cząstek stałych.
2. Sprawdzone metody wypalania DPF w Skodzie
Czy wypalanie DPF Skoda Superb różni się czymś od tego, jak przeprowadzane jest wypalanie DPF VW Touran? Sama procedura wygląda niemalże identycznie. Wypalić filtr cząstek stałych DPF w Skodzie można na trzy sposoby, wśród których wymienimy metodę pasywną, metodę aktywną oraz metodę wymuszoną. Jeśli kontrolka filtra cząstek stałych Skoda Octavia informuje nas o konieczności pozbycia się sadzy z DPF, najbardziej rekomendowanym sposobem jest wypalanie DPF w sposób pasywny, a więc podczas jazdy. W Skodach, którymi użytkownicy często jeżdżą po autostradach, wypalanie pasywne zachodzi wręcz automatycznie. Podpowiadamy, co zrobić w sytuacji, gdy pokonujemy autem krótsze dystanse i w rezultacie mamy stosunkowo szybko zapchany filtr cząstek stałych. Kontrolka DPF Skoda Octavia 2 bądź innego przedstawiciela marki, która aktywuje się w obliczu tej sytuacji, to ostateczny sygnał, że natychmiastowo należy wypalić DPF, aby silnik nie przeszedł w tryb pracy awaryjnej. Jeśli chcesz skutecznie i szybko przeprowadzić wypalanie sadzy, skorzystaj z możliwości poruszania się ze znaczną prędkością po autostradzie. Dla pojazdu będzie to w zupełności wystarczające, aby rozpocząć proces dopalania osadów węgla. Jeśli jazda będzie trwała około 20 bądź 30 minut bez manewrów hamowania, zmiany biegów czy zatrzymywania pojazdu, sadze wypalą się w zupełności. W ten sam sposób przebiega regeneracja pasywna w pojazdach innych modeli czy marek, na przykład procedura wypalania DPF VW podczas jazdy.
Niekiedy napotykamy sytuacje, w których udanie się na przejażdżkę drogą ekspresową jest niemożliwe z różnych przyczyn. Wtedy można przeprowadzić wypalanie DPF Skoda Superb 2 lub innego modelu na postoju bądź w warsztacie. Procedury są do siebie zbliżone, jednak wypalanie DPF w serwisie praktycznie nie wymaga innej aktywności kierowcy oprócz doprowadzenia auta do mechanika. Aby skorzystać z możliwości aktywnej regeneracji filtra cząstek stałych, warto znaleźć miejsce, w którym plama sadzy na podłożu nikomu nie będzie przeszkadzać. Co ważne, odradzamy przeprowadzanie wypalania DPF na postoju w zamkniętym garażu, ponieważ podczas realizacji procesu generowane są wysokie temperatury. Żeby rozpocząć wypalanie sadzy, należy podnieść obroty w zatrzymanym pojeździe. Po kilku sekundach do jednostki napędowej dociera komunikat, że ma wykonać dodatkowy wtrysk oleju napędowego, aby podczas jego spalania wytworzyć temperatury wystarczające do wypalenia sadzy we wnętrzu DPF. Przeprowadzone na postoju wypalanie DPF Skoda Superb 2, Skoda Kodiaq czy Scala to skuteczny sposób na to, aby usunąć sadze. Jest to sposób tak samo nieskomplikowany, jak wypalanie DPF na postoju VW. W sytuacjach, gdy obawiamy się wypalania sadzy na własną rękę, warto skorzystać z opcji dopalania DPF w warsztacie, metodą wymuszoną określaną także jako serwisową. W takich przypadkach mechanicy niekiedy przeprowadzają diagnostykę filtra DPF VCDS, a w przypadku silników 1.9 bądź 1.6 TDI – wypalanie DPF VCDS. Podczas inicjowania wypalania DPF w serwisie mechanik łączy się z komputerem pojazdu i w sposób elektroniczny rozpoczyna procedurę, mając kontrolę nad jej przebiegiem.
Usuwanie sadzy metodą wypalania DPF
Omówiliśmy powyżej 3 sposoby, za których pomocą można pozbyć się cząsteczek węgla z filtra DPF. Metody te są skuteczne zarówno w przypadku samochodów użytkowanych na długie dystanse, jak i w przypadku aut wykorzystywanych głównie do jazdy miejskiej. Skoda oferuje szeroką gamę aut dostosowanych do preferencji klientów. Zapchany filtr cząstek stałych i objawy typowe dla tej sytuacji często odbierają poczucie satysfakcji z jazdy, lecz można je w prosty sposób zwalczyć. Właściciele modeli Skody podczas poszukiwań rozwiązań problemu zatkanego filtra DPF mogą natrafić również na opcję usuwania filtra cząstek stałych, lecz tego typu rozwiązań nie polecamy ze względu na możliwe konsekwencje wynikające z braku filtra. Kwestia wyniku badania zadymienia jest podobna wówczas, gdy posiadamy zapchany DPF w modelu z rodziny Skoda Octavia z DPF. Od kiedy zwraca się na to uwagę? Restrykcyjne przepisy dotyczące czystości spalin pojawiły się wraz z ogłoszeniem i aktualizacjami norm EURO. Nasi klienci niekiedy zwracają się do serwisu z problemem uszkodzenia mechanicznego DPF. Wówczas filtr cząstek stałych podlega jedynie wymianie, a po zamontowaniu nowego należy przeprowadzić z użyciem programu VCDS zerowanie DPF czy, inaczej mówiąc, adaptację nowego DPF VCDS. Na szczęście przypadki usterek mechanicznych filtra cząstek stałych w pojazdach marki Škoda zdarzają się sporadycznie, a regeneracja w serwisie to najlepszy i najbardziej opłacalny sposób na przywrócenie właściwości nawet mocno zabrudzonego filtra.
Komentarze