Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Jeżeli podczas jazdy Dieslem towarzyszą Ci obawy, że w układzie wydechowym Twojego samochodu może pracować zapchany DPF, nie czekaj z reakcją, ponieważ każda chwila opóźnienia w naprawie może doprowadzić do wręcz opłakanych skutków. Filtr cząstek stałych DPF/FAP zapycha się sadzą i popiołem, przy czym ta druga z wymienionych substancji jest o wiele trudniejsza do usunięcia.
Nieco więcej na temat tego, czym grozi zapchany DPF, jak rozpoznać niedrożny filtr cząstek stałych oraz w jaki sposób poradzić sobie z tego typu problemem, napiszemy w kolejnych częściach naszego artykułu. Jesteś w posiadaniu Diesla z filtrem cząstek stałych? Opracowanie przygotowane ze specjalistami z serwisu regeneracji filtrów DPF jest właśnie dla Ciebie!
Dlaczego DPF się zapycha?
Przyczyny zapchania filtra cząstek stałych są w gruncie rzeczy bardzo proste do wyeliminowania, jednakże kluczem do sukcesu w tym zakresie jest ich znajomość. Filtr cząstek stałych może ulegać zapychaniu wskutek występowania czynników zarówno zależnych, jak i niezależnych od użytkownika pojazdu.
Zablokowanie drożności kanalików wkładu DPF postępuje dość szybko, gdy kierowca użytkuje samochód jedynie na krótkich trasach. Dzieje się tak, ponieważ gazy spalinowe nie są w stanie tak szybko osiągnąć temperatury optymalnej do wypalenia sadzy. Wówczas duże zawartości tego czarnego pyłu po prostu osiadają we wnętrzu DPF, stopniowo ograniczając jego przepustowość.
Filtr cząstek stałych zapycha się także wtedy, gdy kierowca stosuje oleje, które nie mają właściwości niskopopiołowych. Dedykowane Dieslom z filtrami cząstek stałych oleje low saps przyczyniają się do zachowania dłuższej żywotności DPF, natomiast ich niestosowanie przyczynia się do przedwczesnego zapychania podzespołu charakteryzowane w niniejszym artykule.
Na zapchanie filtra DPF duży wpływ ma także jakość tankowanego oleju napędowego. Zanieczyszczone lub zawierające zbędne składniki paliwo będzie spalało się w niepełny sposób, a pozostające w rezultacie substancje przedostają się do wkładu filtrującego, zatykając jego kanaliki.
Innym istotnym czynnikiem jest również nieumiejętne stosowanie preparatów do czyszczenia DPF. Niewłaściwie zaaplikowany środek nie pomoże, a wprost przeciwnie - znacznie zaszkodzi kondycji filtra cząstek stałych. Czyszczonych w nieodpowiedni sposób filtrów DPF zazwyczaj nie udaje się już uratować, ponieważ są doszczętnie zapchane i zaklejone preparatem. To właśnie z uwagi na ten fakt podczas czyszczenia DPF domowym sposobem należy bezwzględnie stosować się do instrukcji i wytycznych opracowanych przez producenta.
Filtr cząstek stałych DPF będzie zapychał się także wówczas, gdy inne elementy i podzespoły Twojego pojazdu nie działają poprawnie. Jest to szczególnie widoczne w przypadku uszkodzonych lub zabrudzonych wtryskiwaczy, których zła kondycja bardzo szybko znajduje odbicie w ograniczonej drożności i funkcjonalności filtra cząstek stałych.
Jak rozpoznać pierwsze objawy zapchanego DPF?
Szybka regeneracja na pierwsze symptomy wykazywane przez zapchany filtr cząstek stałych może uchronić Cię przed koniecznością jego wymiany na nowy. Zabrudzony DPF/FAP można z powodzeniem zregenerować w ASO, o ile podzespół zostanie odpowiednio wcześnie dostarczony do serwisu.
Odpowiednia reakcja na pierwsze objawy to sposób na uniknięcie dużych wydatków, co zatem powinno zwrócić Twoją szczególną uwagę? Jako kierowca Diesla bacznie obserwuj występowanie objawów takich, jak:
- zwiększone zadymienie z wydechu - zazwyczaj o niedrożnym filtrze cząstek stałych świadczy dym o ciemnym, niekiedy wręcz czarnym zabarwieniu;
- utrudniona praca silnika w postaci dławienia jednostki napędowej oraz utrudnione przyspieszanie;
- odczuwalny nawet w codziennym użytkowaniu samochodu spadek osiągów pojazdu;
- zapchany filtr cząstek stałych powoduje także nagłe, nieuzasadnione skoki mocy w samochodzie;
- aktywacja kontrolki check engine bądź kontrolki filtra cząstek stałych;
- ograniczenie możliwości użytkowania pojazdu spowodowane przejściem silnika w trub pracy awaryjnej;
- częste inicjowanie wypalania filtra cząstek stałych przez sterownik silnika;
- odnotowywane przez wspomniany sterownik wysokie ciśnienie gazów związane z zapchanym DPF/FAP sprawia, że znacznie utrudnione staje się uruchomienie
- silnika;
- w obliczu występowania niedrożności filtra cząstek stałych następuje także znaczne pogorszenie funkcjonowania turbosprężarki;
- uciążliwym i w gruncie rzeczy dość niebezpiecznym objawem jest także zapach spalin rozprzestrzeniający się wewnątrz samochodu;
- spowodowany inicjowaniem dodatkowych wtrysków paliwa zwiększony pobór oleju napędowego.
Objawów niedrożnego, zapchanego zazwyczaj popiołem oraz sadzą filtra cząstek stałych DPF jest naprawdę sporo. Jeżeli jako kierowca Diesla z DPF będziesz umiał je rozpoznać, zareaguj jak najszybciej! Niedrożny DPF to problem często bagatelizowany przez kierowców, jednakże w gruncie rzeczy opłakany w skutkach, ponieważ wiąże się z występowaniem awarii wtórnych innych podzespołów, których naprawa może okazać się bardzo kosztowna.
Dowiedz się, czy można jechać z zapchanym DPF
Zarówno mechanicy, jak i liczni kierowcy przyznają, że jazda na zapchanym DPF nie jest najrozsądniejszym wyborem. Oprócz tego, że proces destrukcji DPF/FAP jest znacząco przyspieszony i zmierza prosto do całkowitego zniszczenia filtra, uszkodzeniom ulegają także inne elementy wchodzące w skład coraz bardziej zaawansowanych układów we współczesnych pojazdach. Jeżeli nie chcesz razem z filtrem cząstek stałych naprawiać zamachowego koła dwumasowego, turbosprężarki i wtryskiwaczy, wolałbyś także nie stawać przed koniecznością remontu silnika, zadbaj o filtr DPF/FAP. Dbałość o jego dobrą kondycję to klucz do sukcesu oraz poczucie bezpieczeństwa w samochodzie, w którym ryzyko występowania awarii jest znacznie ograniczone.
Kontynuowanie jazdy z zapchanym filtrem cząstek stałych stanowi także realne zagrożenie dla środowiska naturalnego. Filtr, którego praca jest obciążona nagromadzonymi w jego wnętrzu zanieczyszczeniami, nie może w pełni skutecznie realizować nadanych mu zadań. Wówczas do atmosfery przedostają się liczne szkodliwe, nieodfiltrowane substancje. Wydawać by się mogło, że w kontekście jednego samochodu z zapchanym DPF nie będzie ich dużo, jednakże problem ten należy brać pod uwagę w kontekście setek tysięcy Diesli poruszających się po drogach wszystkich krajów świata.
Wskazówki co do tego, jak samemu wyczyścić DPF
W obliczu zaprezentowanych objawów oraz zagrożeń, jakie niesie za sobą użytkowanie pojazdu z niedrożnym filtrem cząstek stałych, z pewnością zastanawiasz się, jak wyczyścić filtr DPF samodzielnie. Istnieje na to kilka metod, które należy jednak stosować z dużą dozą rozwagi, w innym przypadku opisywany przez nas podzespół może zostać poważnie uszkodzony.
Mianem samodzielnego czyszczenia DPF/FAP można określić podjęcie próby wypalania DPF podczas jazdy lub na postoju. Dopalenie sadzy jest niezbędne, by filtr mógł funkcjonować prawidłowo, a pojazdy w zależności od modelu i marki domagają się przeprowadzenia tej procedury po 400-800 przejechanych kilometrach. Sposobem najbardziej naturalnym, a przy tym najmniej inwazyjnym dla funkcjonowania filtra DPF jest wypalanie go podczas jazdy. Optymalne warunki, w których nagromadzona sadza może się wypalić, to kontynuacja przez około 20-30 minut jazdy na wyższym biegu, bez zmiany przełożeń, nagłego hamowania czy zatrzymywania się. Wówczas spaliny mogą osiągnąć na tyle wysoką temperaturę, że cząsteczki węgla w postaci sadzy ulegną utlenieniu.
Dla kierowców, którzy częściej poruszają się w trybie jazdy miejskiej, także jest sposób na dopalenie sadzy, a mowa tutaj o tak zwanym wypalaniu DPF na postoju. W trybie postojowym warto zadbać o sporą przestrzeń dookoła pojazdu, ponieważ z rury wydechowej mogą wydobywać się duże ilości sadzy. Nie zalecamy zatrzymywania samochodu na podjeździe przed domem z uwagi na ryzyko wystąpienia trudnych do usunięcia, zabarwionych na czarno zabrudzeń. Procedura wypalania filtra cząstek stałych na postoju jest inicjowana przez kierowcę, ponieważ to do niego należy zadanie zapoczątkowania procesu. Jest to możliwe dzięki podnoszeniu obrotów na biegu jałowym. Dzięki temu temperatura spalin zwiększa się, co w dalszej perspektywie powoduje wypalenie sadzy. Warto mieć na uwadze, że częste przeprowadzanie wypalania DPF na postoju jest obciążające dla silnika, natomiast najbardziej odpowiednią metodą jest dopalanie sadzy podczas jazdy.
Inną metodą na to, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, jest zastosowanie jednego z wielu dostępnych na rynku preparatów do czyszczenia filtra cząstek stałych. Należy zwrócić uwagę na to, czy dany środek rzeczywiście jest przeznaczony do filtrów DPF, ponieważ zastosowanie innego specyfiku może skończyć się zniszczeniem wkładu filtrującego lub jego całkowitym zapchaniem.
Odpowiednio zastosowane środki do czyszczenia DPF lub dodatki DPF do paliwa nie poradzą sobie co prawda z poważnymi zabrudzeniami, jednakże można ich używać w charakterze profilaktycznym. Z pewnością wpłyną one na zmniejszenie ilości nagromadzonej sadzy, jednakże ich działanie nie umożliwia usuwania popiołu. Obok czyszczenia filtra cząstek stałych z sadzy domowym sposobem nasuwa się nam kolejna kwestia dotycząca tego, jak usunąć popiół z DPF. Po sporą porcję rzetelnych informacji na ten temat zapraszamy do kolejnego akapitu!
Efektywne czyszczenie DPF z popiołu
Niewiele metod czyszczenia filtra cząstek stałych sprawia, że z wnętrza jego kanalików oprócz sadzy pozbędziemy się także popiołu. Ani zastosowanie opisanych przez nas pokrótce preparatów, ani wypalanie filtra cząstek stałych nie sprawi, że zablokowany popiołem filtr cząstek stałych odzyska drożność. Dzieje się tak, ponieważ popiół nie wykazuje właściwości palnych, usunąć można go zatem jedynie w sposób mechaniczny. Wśród rozmaitych dostępnych metod warto wybrać tę, która nie stwarza żadnego zagrożenia dla delikatnej konstrukcji DPF/FAP. Metoda, która cieszy się największą popularnością ze względu na znakomite efekty oraz całkowite bezpieczeństwo dla konstrukcji DPF, to czyszczenie filtra cząstek stałych metodą wodną. Realizowane w ten sposób hydrodynamiczne czyszczenie DPF jest usługą dostępną w naszym autoryzowanym serwisie.
Aby skutecznie wyczyścić filtr cząstek stałych z nagromadzonego w nim popiołu, skorzystaj z opcji jego regeneracji za pomocą mycia wodnego. Cała procedura trwa zaledwie 1 dzień roboczy, a wówczas filtr DPF/FAP jest poddawany diagnostyce i pomiarom przepustowości, czyszczeniu w specjalistycznej maszynie wodą z detergentem, suszeniu, a także ponownej weryfikacji. Co istotne, korzystający z usługi regeneracji filtra cząstek stałych klient otrzymuje pełną dokumentację, a także pisemną gwarancję na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów. Filtr DPF/FAP myty podgrzaną wodą ze specjalistycznym detergentem nie ulega uszkodzeniu w trakcie czyszczenia, a po osuszeniu strumieniami powietrza jest gotowy do montażu w pojeździe. Co najważniejsze, dzięki oczyszczaniu metodą wodną filtr cząstek stałych odzyskuje przepustowość na poziomie 99%, działa więc jak nowy.
Popularne wpisy
Czy pojazd z filtrem cząstek stałych może skutecznie ograniczyć emisję szkodliwych substancji?
Tak, pojazd z filtrem cząstek stałych może skutecznie ograniczyć emisję szkodliwych substancji, w tym cząstek stałych (PM), tlenków azotu (NOx) i węglowodorów (HC). ...
Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?
Zapchany filtr cząstek stałych w każdej chwili może sam zainicjować procedurę wypalania, więc nie zdziw się, gdy nagle zauważysz wzrost spalania oleju napędowego, ciemne kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego oraz gdy pojawią się ...
Komentarze