Tak, poniżej zostaną wypisane objawy uszkodzonego DPF, które mogą sugerować konieczność wymiany lub regeneracji podzespołu. Najczęstsze z nich to:
1. Spadek mocy silnika - filtr cząstek stałych, który jest zapchany, powoduje zmniejszenie przepływu spalin. W konsekwencji silnik nie może pracować z pełną mocą.
2. Zwiększone zużycie paliwa - zapchany filtr cząstek stałych powoduje wzrost oporów przepływu spalin. W konsekwencji silnik musi pracować ciężej, aby wytworzyć tę samą moc. To znów prowadzi do zwiększonego zużycia paliwa.
3. Zwiększone obroty silnika - zatkany filtr cząstek stałych powoduje wzrost oporów przepływu spalin. W konsekwencji silnik musi pracować z wyższymi obrotami, aby wytworzyć tę samą moc.
4. Problemy z rozruchem silnika – zatkany DPF / FAP może utrudniać rozruch silnika. Jest to spowodowane tym, że silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury, aby przeprowadzić proces samooczyszczania filtra.
5. Problemy z turbosprężarką - zapchany filtr cząstek stałych może powodować uszkodzenie turbosprężarki. Dzieje się tak, ponieważ turbosprężarka musi pracować ciężej, aby wymusić przepływ spalin przez zapchany filtr.
6. Kłęby czarnego dymu z wydechu – zatkany filtr cząstek stałych może powodować wydobywanie się kłębów czarnego dymu z wydechu. Jest to spowodowane tym, że spaliny nie są w pełni oczyszczane z cząstek stałych.
7. Zapach spalin - zapchany filtr cząstek stałych może powodować nieprzyjemny zapach spalin w kabinie pojazdu.
Ponadto w niektórych samochodach z filtrem cząstek stałych, na desce rozdzielczej może pojawić się odpowiedni komunikat informujący o konieczności wymiany filtra.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak długo można jeździć z zapchanym DPF?
Jeśli nie zregenerujemy filtra DPF, może to prowadzić do następujących problemów:
• Silnik może wejść w tryb awaryjny, co uniemożliwi kierowcy dalszą jazdę.
• Istnieje ryzyko uszkodzenia filtra DPF, co będzie wymagało jego wymiany.
• Może dojść do awarii jednostki napędowej, z racji rozcieńczenia oleju silnikowego paliwem.
W związku z powyższym nie zaleca się jazdy z zapchanym DPF, ponieważ skutki będą poważne i kosztowne w naprawie.
Jak długo trzeba jechać, żeby wypalić DPF?
Żeby wypalić filtr cząstek stałych, należy jechać samochodem przez około 20 minut po drodze szybkiego ruchu. Aby podzespół odzyskał parametry, musi być on całkowicie wypalony. Warto pamiętać, że przerwanie procesu samoregeneracji DPF / FAP może przysporzyć wiele kłopotów, dlatego nie wolno do tego dopuścić.
Czy po usunięciu DPF auto przejdzie przegląd?
Prawdopodobnie pojazd nie przeszedłby przeglądu bez DPF. Podczas przeglądu technicznego sprawdzany jest stan techniczny całego auta, w tym układu wydechowego. Jeśli diagnosta stwierdzi, że filtr cząstek stałych został usunięty, wyda decyzję o negatywnym wyniku badania. Oczywiście, zawsze istnieje możliwość, że diagnosta nie wykryje braku podzespołu. Jednak jest to mało prawdopodobne, ponieważ w większości przypadków stacje kontroli pojazdów są wyposażone w odpowiednie urządzenia, które pozwalają na wykrycie tego typu nieprawidłowości. Jeśli więc chcesz uniknąć problemów z przeglądem technicznym, nie usuwaj filtra cząstek stałych. W razie problemów z jego działaniem lepiej zlecić czyszczenie DPF lub wymianę.
Komentarze