Wpływ filtra cząstek stałych (DPF) na wydajność pojazdu zależy od tego, czy filtr jest sprawny, czy też nie. Sprawny filtr DPF nie ma wpływu na wydajność pojazdu. Wręcz przeciwnie, pomaga on w zachowaniu wydajności silnika, ponieważ zapobiega przedostawaniu się szkodliwych cząstek stałych do atmosfery. Zatkany lub uszkodzony filtr DPF może mieć znaczący wpływ na wydajność pojazdu, może powodować spadek mocy silnika, co objawia się trudnościami w przyspieszaniu i utrzymaniu prędkości. Spadek mocy silnika jest spowodowany tym, że zatkany filtr DPF powoduje zwiększony opór przepływu spalin. W rezultacie silnik musi pracować ciężej, aby wygenerować taką samą moc. Zwiększone zużycie paliwa jest również spowodowane tym, że silnik musi pracować ciężej. Również nierówna praca silnika może być spowodowana tym, że zatkany filtr DPF utrudnia prawidłowy przepływ spalin. Dodatkowo na desce rozdzielczej mogą być wyświetlane sygnały ostrzegawcze przez układ diagnostyczny silnika, który wykrył problem z filtrem DPF.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak sprawdzić, w jakim stanie jest DPF?
Ocena kondycji filtra cząstek stałych (DPF) może być dokonana poprzez różne metody, jednak istnieją pewne ograniczenia, ponieważ niektóre testy wymagają specjalistycznego sprzętu lub profesjonalnej diagnostyki.
Profesjonalne narzędzia diagnostyczne: skanery OBD-II oraz inne profesjonalne narzędzia diagnostyczne umożliwiają odczytanie kodów błędów związanych z układem wydechowym, w tym z DPF. W niektórych pojazdach można odczytać parametry czujników monitorujących DPF, takie jak temperatura filtra, przepływ spalin czy ilość zgromadzonej sadzy.
Jak wypalić DPF na trasie?
Wypalanie DPF jest procesem, który pozwala na usunięcie nagromadzonej sadzy i popiołów z filtra cząstek stałych. Wypalanie DPF można przeprowadzić na trasie, ale wymaga to odpowiednich warunków, takich jak długa jazda z utrzymywaniem stałej prędkości i obrotów silnika. W przypadku krótkich dystansów wypalanie DPF może być nieskuteczne, a nawet prowadzić do zwiększenia ilości nagromadzonej sadzy i popiołów. Warto zauważyć, że wypalanie DPF jest procesem automatycznym i nie wymaga ingerencji kierowcy. Po wypalaniu DPF zaleca się wymianę oleju silnikowego, ponieważ proces wypalania DPF może powodować rozrzedzenie oleju, co osłabia jego właściwości.
Co powoduje dużą emisję spalin?
Wydzielanie dużej ilości spalin przez pojazdy może być wynikiem różnych czynników, związanych zarówno z konstrukcją silnika, jak i warunkami eksploatacji. Oto kilka głównych przyczyn związanych ze zwiększoną emisją spalin:
1. Nieodpowiedni stosunek ilości paliwa do ilości powietrza:
◦ Jeśli stosunek paliwa do powietrza nie jest odpowiednio dostosowany, może to prowadzić do niepełnego spalania paliwa, co z kolei skutkuje zwiększoną emisją substancji szkodliwych.
2. Usterki lub zużycie systemu odprowadzania spalin:
◦ Nieszczelności albo defekty w układzie wydechowym mogą skutkować wyciekiem spalin przed zakończeniem procesu oczyszczania, co skutkuje wzrostem emisji.
Komentarze