Niewidzialne problemy, czyli jak odczytać objawy zatkanego DPF?


Filtr cząstek stałych pełni istotną rolę w redukcji emisji cząstek stałych z układu wydechowego pojazdów z silnikiem diesla. Zatkanie DPF może prowadzić do różnych objawów i problemów:

1. Spadek mocy silnika. Pojazd może reagować z opóźnieniem na przyspieszanie, a ogólna sprawność silnika może być osłabiona.
2. Wyświetlenie komunikatu o błędzie: nowoczesne pojazdy zwykle posiadają systemy diagnostyczne, które informują kierowcę o problemach z różnymi podzespołami. Zatkanie DPF może skutkować pojawieniem się komunikatu o błędzie na desce rozdzielczej.
3. Wysoka temperatura spalin: zatkanie DPF może prowadzić do zwiększenia temperatury spalin. Jeśli zauważysz, że temperatura spalin jest wyższa niż zwykle, może to być sygnał problemu z DPF.
4. Problemy z regeneracją: DPF korzysta z procesu regeneracji, który polega na spalaniu nagromadzonych cząstek stałych. Jeśli pojazd ma problemy z prawidłowym przebiegiem procesu regeneracji, może to wskazywać na zatkany DPF.
5. Spadek wydajności paliwa: Zatkanie DPF może wpłynąć na wydajność paliwa. Pojazd może zużywać więcej paliwa niż zwykle, co można zauważyć przez częstsze wizyty na stacji benzynowej.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Nowy DPF

Jak dbać o DPF w dieslu?

Dbałość się o filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla ma kluczowe znaczenie dla utrzymania jego efektywności i przedłużenia żywotności. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących DPF: Zachowuj regularność w dłuższych trasach. Proces regeneracji DPF polega na spalaniu nagromadzonych cząstek stałych podczas jazdy. W związku z tym zalecane jest regularne pokonywanie dłuższych tras poza obszarami miejskimi, gdzie samochód może osiągnąć odpowiednią temperaturę do skutecznej regeneracji. Dodatkowo unikaj sytuacji, które mogą prowadzić do przegrzewania filtra, takich jak nadmierne obciążenie pojazdu, nadmierne obroty silnika lub nieregularne przeglądy. Kolejny punkt- niskiej jakości paliwo może zanieczyszczać DPF. Wybieraj paliwo o odpowiedniej jakości i regularnie serwisuj pojazd, aby zapewnić czystość układu paliwowego.

Ile wytrzymuje nowy DPF?

Nowy filtr cząstek stałych może utrzymać swoją funkcjonalność w przedziale od 150 do 250 tysięcy kilometrów, a przy właściwej eksploatacji pojazdu może osiągnąć nawet 300 tysięcy kilometrów. Producenci samochodów zazwyczaj podają przybliżone wytyczne dotyczące trwałości DPF, jednak te wartości stanowią jedynie ogólne szacunki. W praktyce, żywotność DPF może się różnić i wynosić od kilku do kilkunastu lat. Na wytrzymałość wpływają różne elementy, takie jak przejechane kilometry, sposób prowadzenia pojazdu, jakość paliwa oraz regularne prace konserwacyjne.

Filtr cząstek stałych

Czy DPF może pęknąć?


Tak, DPF może pęknąć- zdarza się to, kiedy filtr jest wystawiony na nadmierne temperatury lub doznaje uszkodzeń mechanicznych:
Nadmiernie częste regeneracje DPF - ten proces wymaga wysokiej temperatury, co może skutkować przegrzaniem filtra.
Uszkodzenia mechaniczne- DPF wykonany jest z delikatnych materiałów, które mogą ulec uszkodzeniu w wyniku uderzeń, ścierania lub korozji.
Nieprawidłowe użytkowanie samochodu- krótkie trasy nie pozwalają osiągnąć odpowiedniej temperatury w DPF, co może prowadzić do jego przegrzewania.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy