Filtr cząstek stałych (DPF) jest komponentem systemu wydechowego w silnikach Diesla, który ma za zadanie przechwytywanie i zatrzymywanie szkodliwych cząstek stałych w spalinach. Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu, co może prowadzić do spadku mocy silnika, zwiększenia zużycia paliwa i innych problemów. W takiej sytuacji konieczna jest regeneracja DPF, czyli jego oczyszczenie.
Regeneracja pasywna:
• Polega na wypalaniu sadzy w filtrze podczas jazdy z dużą prędkością (zazwyczaj powyżej 60 km/h) przez dłuższy czas (minimum 20 minut).
• W trakcie regeneracji pasywnej temperatura spalin wzrasta do ok. 600°C, co powoduje spalanie sadzy.
• Aby ułatwić regenerację pasywną, należy regularnie jeździć autostradą lub drogami ekspresowymi.
2. Regeneracja aktywna:
• Wspomagana jest przez komputer sterujący pracą silnika.
• Do wypalania sadzy wykorzystywane jest dodatkowe paliwo, które wtryskiwane jest do układu wydechowego.
• Regeneracja aktywna odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy.
3. Regeneracja serwisowa:
• Wykonywana jest w serwisie samochodowym, gdy inne metody regeneracji nie przynoszą rezultatów.
• Polega na demontażu filtra DPF i jego wypaleniu w specjalnym piecu.
• Regeneracja serwisowa jest najdroższą metodą, ale jest też najskuteczniejsza.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co trzeba zrobić po wymianie DPF?
Po wymianie DPF ważne jest przeprowadzenie kilku kroków, aby zapewnić jego skuteczną pracę i optymalną wydajność pojazdu. Po pierwsze, konieczne jest dokładne wyczyszczenie lub zregenerowanie nowego filtra, aby usunąć wszelkie pozostałości produkcji oraz zapewnić jego prawidłowe działanie. Następnie warto skonfigurować odpowiednie ustawienia i kalibracje systemu zarządzania silnikiem, aby dostosować je do nowego filtra. Wreszcie, regularne monitorowanie stanu i konserwacja DPF będą kluczowe dla zapewnienia jego długotrwałej wydajności oraz uniknięcia problemów związanych z zanieczyszczeniami.
Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?
1. Zainicjować nowy filtr w komputerze sterującym silnikiem. Ten proces nazywa się adaptacją DPF i jest niezbędny do prawidłowego działania filtra. Adaptację można przeprowadzić za pomocą specjalistycznego narzędzia diagnostycznego.
2. Wykonać jazdę testową. Po adaptacji DPF należy wykonać jazdę testową o długości co najmniej 20 kilometrów. Podczas jazdy testowej silnik powinien pracować z różnymi obrotami, aby filtr DPF mógł się prawidłowo wygrzać.
3. Sprawdzić poziom oleju silnikowego. Po wymianie DPF może dojść do rozcieńczenia oleju silnikowego paliwem. Warto zweryfikować poziom oleju i, jeśli to konieczne, uzupełnić go odpowiednią ilością.
Czy opłaca się regenerować DPF?
Opłaca się regenerować DPF w sytuacji, gdy filtr jest w dobrym stanie mechanicznym, a jedynym problemem jest jego zanieczyszczenie. Regeneracja może być kosztowo efektywną alternatywą w porównaniu z zakupem nowego filtra. Jednakże konieczne jest również uwzględnienie stanu pozostałych elementów układu wydechowego i silnika, aby zapobiec powtórnym problemom. W przypadku poważnych uszkodzeń lub zużycia, może być bardziej opłacalne zainwestowanie w nowy filtr.
Komentarze