Regeneracja filtrów DPF i FAP - Citroen

Oceń:

Citroen

   Choć marka znana jest na całym świecie, niewiele osób wie, że niewiele brakło, a jeździlibyśmy dziś Limonnenami, zamiast Citroenami, a gdyby nie Łódź, to najprawdopodobniej nigdy nie udałoby się ruszyć z produkcją. Z marką Citroen związana jest długa historia, ponieważ założyciel pierwszej fabryki samochodów marki citroen nie zajmował się w najmniejszym stopniu motoryzacją. Najważniejszym sposobem zarabiania pieniędzy przez rodzinę holenderskich Żydów, Limonnen'ów był handel najpierw diamentami, a po załamaniu rynku, cytrusami. Syn głowy rodziny Leviego, Andre, wtedy jeszcze Limonnen został oddelegowany do Warszawy z Holandii, aby rozwijać międzynarodowy interes, jednak w drodze do domu, Andre zahaczył o kolebkę polskiego przemysłu, Łódź i to właśnie w Łodzi zakupił patent na produkowanie i wykorzystanie nowoczesnych i nieznanych wcześniej kół zębatych o uzębieniu daszkowym. Dzięki tej technologii był w stanie rozpocząć budowanie przedsiębiorstwa, na którym później zbudował wspaniałą markę Citroen. Oczywiście Citroen zawsze kojarzył się i kojarzy z francuską myślą techniczną, a to ponieważ jako miejsce rozpoczęcia swojej działalności Andre wybrał właśnie Francję. Co prawda zakłady przemysłowe Citroena, dopiero po wojnie zajęły się produkcją samochodów jako swojego flagowego produktu.


Wizje Andre Citroena - diesle w Citroenach

   Ponieważ Andre Citroen był wizjonerem, organizował przeróżne akcje marketingowe mające na celu wypromowanie jego produktów, stąd też na rynku kolekcjonerskim wciąż można znaleźć oryginalne samochodziki Citroen, będące odwzorowaniem pełnowymiarowych samochodów. Ciekawostką jest również fakt, że jedną z pierwszych inwestycji zagranicznych Andre było stworzenie montowni Citroena w Polsce. Ta jednak szybko upadła z powodu kryzysu. Historia diesla w Citroenie rozpoczyna się od samochodów ciężarowych i silników o pojemności 1767 cm sześciennych rozlokowanej na 4 cylindrach (na przykład Citroen Boulanger). Kolejną jednostką był silnik o pojemności nieco ponad 3 litry. Trafiły one pod maski ciężarówek o symbolu 32DI. Dziś w silnikach diesla ciężko poszukiwać rozwiązań sprzed lat, a legendarna wręcz żywotność jednostek na olej napędowy oddała miejsce szybko zapychającym się filtrom DPF (albo jak w przypadku samochodów z koncernu PSA, czyli również Citroenów, filtrów FAP), niszczejącym na przestrzeni dziesiątek tysięcy przejechanych kilometrów katalizatorów itp.


Czy w samochodach marki Citroen można znaleźć filtr DPF?

   Gwoli ścisłości, to nie, ponieważ w samochodach marki Citroen, pochodzącym spod znaku koncernu PSA instalowane są wynalezione przez inżynierów z Peugeota filtry cząstek stałych FAP zwane mokrymi filtrami cząstek stałych. Jest tak dlatego, że w przypadku filtrów FAP korzysta się ze specjalnego dodatku do paliwa zwanego Eloyss. Jest on bogaty w tlenek ceru, który sprawia, że dopalanie pasywne filtra osiąga się łatwiej i jest przeprowadzane w mniej wymagających warunkach.

 

 

Filtr FAP z samochodu marki Citroen na stole w pracowni przed regeneracją
Regeneracja filtrów FAP w pojazdach Citroen

 

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer