Jak dbać o filtr DPF? - Poznaj wskazówki fachowców

Istnieje kilka sprawdzonych, a zarazem prostych sposobów, których praktykowanie jest w stanie znacząco wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych. Należą do nich m.in.:
• unikanie jazdy wyłącznie na krótkich odcinkach, przynajmniej raz w miesiącu należy udać się na dłuższą przejażdżkę, podczas której możemy przepalić filtr DPF i usunąć zalegającą wewnątrz sadzę,
• używanie dodatków do oleju napędowego wspomagających proces wypalania,
• dbanie o ogólną kondycję auta i silnika,
• regularna wymiana oleju silnikowego.
Najwłaściwszym sposobem, który pomaga dbać o DPF jest prawidłowa eksploatacja pojazdu oraz kontrolowanie stanu filtra DPF. Także regularne wypalanie filtra cząstek stałych, czyli usuwanie sadzy oraz fachowo przeprowadzana regeneracja, która oczyszcza DPF z zalegającego po wypalaniu popiołu, znacząco wpływa na jego kondycję. Oczyszczanie filtra z zanieczyszczeń przywraca mu możliwość ponownej, pełnowartościowej pracy.

Zdemontowany filtr DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Jak jeździć, żeby filtr DPF się nie zatkał?

Podstawą jazdy samochodem z filtrem DPF jest regularne pokonywanie dłuższych tras, podczas których jesteśmy w stanie osiągnąć odpowiednią temperaturę do oczyszczania DPF poprzez wypalanie. Powinniśmy unikać jedynie krótkich tras, podczas których nie uzyskujemy odpowiedniej prędkości i temperatury spalania. Należy używać odpowiedniej jakości paliwa oraz kontrolować ilość oleju silnikowego, który wpływa na prawidłową pracę silnika. Najistotniejszy wpływ na pracę filtra cząstek stałych ma prawidłowa eksploatacja auta oraz dbanie o jego prawidłową kondycję. Regularna kontrola stanu zarówno filtra DPF, jak i pozostałych elementów mających wpływ na jego pracę np. wtrysków czy turbosprężarki, pomaga unikać wczesnego zapychania się DPF i znacznie dłużej pozwala cieszyć się jego pełną sprawnością.

Przy jakich obrotach wypala się DPF?

Zużyty filtr DPF

Filtr cząstek stałych wypala się przy obrotach stałych, utrzymanych na poziomie 2500-3000 obr./min. Do zainicjowania procesu wypalania konieczne jest zachowanie wyższych obrotów i utrzymanie ich przez kilkanaście minut, w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury, niezbędnej do wypalania sadzy z DPF. Wypalanie DPF można przeprowadzić podczas jazdy, jak i na postoju. Proces wypalania filtra cząstek stałych usuwa nagromadzone w środku podzespołu zanieczyszczenia, przez co przywraca jego prawidłowe funkcjonowanie.

Co się dzieje, gdy zapcha się DPF?

Gdy dojdzie do zapchania filtra DPF, odczujemy to poprzez oznaki niewłaściwej pracy jednostki napędowej. Do najczęstszych objawów zapchania zalicza się:
• odczuwalne skoki obrotów,
• ociężała praca jednostki i spadek obrotów,
• utrata mocy,
• przechodzenie silnika auta w tryb awaryjny,
• zaświecenie się kontrolki filtra DPF na desce rozdzielczej samochodu,
Zapchanie filtra DPF powoduje nadmierne nagromadzenie się wewnątrz podzespołu zanieczyszczeń, które uniemożliwiają jego prawidłowe funkcjonowanie. Dzięki łatwo zauważalnym oznakom zapchania możliwa jest nasza szybka reakcja, która pozwala uniknąć generowania kolejnych uszkodzeń i kosztów związanych z naprawami. Z zapchanym filtrem DPF najlepiej jest udać się do warsztatu samochodowego na profesjonalne oczyszczanie, które przywraca zazwyczaj stuprocentową sprawność DPF.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy