Jakie są alternatywne metody czyszczenia DPF? Tego jeszcze nie wiesz!


Istnieje kilka alternatywnych metod czyszczenia DPF, które można zastosować, zamiast wymiany filtra:

1. Filtr DPF można oczyścić chemicznie za pomocą specjalistycznych środków chemicznych, które rozpuszczą nagar i zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze.
2. Regeneracja: profesjonalna regeneracja filtra DPF polega na jego czyszczeniu za pomocą specjalistycznego sprzętu, co pozwala na ponowne wykorzystanie filtra bez konieczności jego wymiany
3. Dodatek do ochrony filtra DPF: Istnieją specjalne dodatki, które zapobiegają powstawaniu sadzy i obniżają temperaturę jej spalania, co może przyczynić się do utrzymania czystości filtra
4. Inne metody: Na rynku dostępne są również inne metody, takie jak czyszczenie ultradźwiękami, które wykorzystują proces kawitacji do usuwania zanieczyszczeń.
Metoda laserowa polega na zastosowaniu wiązki laserowej do usuwania sadzy i popiołu z wnętrza filtra DPF. Jest to metoda stosunkowo nowa, ale zyskuje coraz większą popularność, ponieważ jest skuteczna i bezpieczna dla filtra.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Deska rozdzielcza samochodu

Kiedy przestać regenerować DPF? Granice wydajności filtra cząstek stałych.

DPF może ulec uszkodzeniu lub utracić zdolność do regeneracji. Poniżej przedstawiamy kilka przyczyn, które mogą do tego doprowadzić:
Uszkodzenia mechaniczne. DPF może ulec uszkodzeniu w wyniku kolizji, jazdy po nierównych drogach lub innych czynników mechanicznych. Uszkodzenia te mogą uniemożliwić regenerację filtra lub nawet doprowadzić do jego całkowitego zniszczenia.
Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia, który odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika. Jeśli układ nie działa poprawnie, może doprowadzić do przegrzania silnika, co może uszkodzić DPF. Przegrzany DPF może ulec pęknięciu lub utracić swoją zdolność do regeneracji.
DPF ma ograniczoną żywotność, po której może przestać efektywnie spełniać swoją funkcję. W przypadku tego scenariusza konieczna może być wymiana filtra.

Jak wypalić filtr cząstek stałych podczas jazdy?

Sprawdzanie silnika w serwisie

Regeneracja DPF podczas jazdy jest możliwa, ale wymaga spełnienia określonych warunków:
Wysoka temperatura spalin. Temperatura spalin musi osiągnąć co najmniej 600°C, aby sadza i popiół mogły zostać skutecznie spalone.
Podwyższone obroty silnika. Wymagane jest utrzymanie silnika na wyższych obrotach przez minimum 15-20 minut, utrzymując wartość obrotomierza w zakresie 2500-3500 obr./min.
Aby sprostać tym warunkom, warto wybierać trasy, na których można utrzymać stałe, podwyższone obroty przez dłuższy czas. Najlepiej nadają się do tego drogi o szybkim ruchu, zwłaszcza autostrady.

Czy zapchany DPF może pobierać olej?

Zapchany filtr cząstek stałych (DPF) nie powinien bezpośrednio "pobierać oleju", ale może powodować jego zwiększone zużycie. Jego zadaniem jest filtrowanie cząstek stałych z spalin silnika diesla. Jednakże, problemy z DPF mogą pośrednio prowadzić do zwiększonego zużycia oleju.
W sytuacji, gdy filtr DPF jest mocno zatkany, regeneracja (spalanie zgromadzonych cząstek stałych) może być utrudniona. W wyniku tego silnik może pracować nieskutecznie, co może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

6 lipca 2022

Jak wypalić reaktor katalityczny?

Reaktor katalityczny nie jest filtrem cząstek stałych, więc wypalanie nie wchodzi w grę, zwłaszcza że jego praca i tak odbywa się w bardzo wysokiej temperaturze. Gdyby miała ona wzrosnąć bardziej, to groziłoby to uszkodzeniem wkładu, a nawet wybuchem ...