Istnieje kilka alternatywnych metod czyszczenia DPF, które można zastosować, zamiast wymiany filtra:
1. Filtr DPF można oczyścić chemicznie za pomocą specjalistycznych środków chemicznych, które rozpuszczą nagar i zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze.
2. Regeneracja: profesjonalna regeneracja filtra DPF polega na jego czyszczeniu za pomocą specjalistycznego sprzętu, co pozwala na ponowne wykorzystanie filtra bez konieczności jego wymiany
3. Dodatek do ochrony filtra DPF: Istnieją specjalne dodatki, które zapobiegają powstawaniu sadzy i obniżają temperaturę jej spalania, co może przyczynić się do utrzymania czystości filtra
4. Inne metody: Na rynku dostępne są również inne metody, takie jak czyszczenie ultradźwiękami, które wykorzystują proces kawitacji do usuwania zanieczyszczeń.
Metoda laserowa polega na zastosowaniu wiązki laserowej do usuwania sadzy i popiołu z wnętrza filtra DPF. Jest to metoda stosunkowo nowa, ale zyskuje coraz większą popularność, ponieważ jest skuteczna i bezpieczna dla filtra.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Kiedy przestać regenerować DPF? Granice wydajności filtra cząstek stałych.
DPF może ulec uszkodzeniu lub utracić zdolność do regeneracji. Poniżej przedstawiamy kilka przyczyn, które mogą do tego doprowadzić:
• Uszkodzenia mechaniczne. DPF może ulec uszkodzeniu w wyniku kolizji, jazdy po nierównych drogach lub innych czynników mechanicznych. Uszkodzenia te mogą uniemożliwić regenerację filtra lub nawet doprowadzić do jego całkowitego zniszczenia.
• Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia, który odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika. Jeśli układ nie działa poprawnie, może doprowadzić do przegrzania silnika, co może uszkodzić DPF. Przegrzany DPF może ulec pęknięciu lub utracić swoją zdolność do regeneracji.
• DPF ma ograniczoną żywotność, po której może przestać efektywnie spełniać swoją funkcję. W przypadku tego scenariusza konieczna może być wymiana filtra.
Jak wypalić filtr cząstek stałych podczas jazdy?
Regeneracja DPF podczas jazdy jest możliwa, ale wymaga spełnienia określonych warunków:
• Wysoka temperatura spalin. Temperatura spalin musi osiągnąć co najmniej 600°C, aby sadza i popiół mogły zostać skutecznie spalone.
• Podwyższone obroty silnika. Wymagane jest utrzymanie silnika na wyższych obrotach przez minimum 15-20 minut, utrzymując wartość obrotomierza w zakresie 2500-3500 obr./min.
Aby sprostać tym warunkom, warto wybierać trasy, na których można utrzymać stałe, podwyższone obroty przez dłuższy czas. Najlepiej nadają się do tego drogi o szybkim ruchu, zwłaszcza autostrady.
Czy zapchany DPF może pobierać olej?
Zapchany filtr cząstek stałych (DPF) nie powinien bezpośrednio "pobierać oleju", ale może powodować jego zwiększone zużycie. Jego zadaniem jest filtrowanie cząstek stałych z spalin silnika diesla. Jednakże, problemy z DPF mogą pośrednio prowadzić do zwiększonego zużycia oleju.
W sytuacji, gdy filtr DPF jest mocno zatkany, regeneracja (spalanie zgromadzonych cząstek stałych) może być utrudniona. W wyniku tego silnik może pracować nieskutecznie, co może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju
Komentarze