Czyszczenie filtrów DPF / FAP i katalizatorów - Wrocław

Czyszczenie FAP/DPF i katalizatorów w Wrocławiu

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Pod względem liczby ludności zajmuje czwarte miejsce w kraju, piąte natomiast pod względem powierzchni, jest historyczną stolicą Dolnego Śląska, ulokowaną w południowo-zachodniej Polsce w województwie dolnośląskim, nad rzeką Odrą. Wrocław nazywany Perłą Ziem Odzyskanych, polską Doliną Krzemową, miastem mostów, opisywane na wiele sposobów, ale żaden nie odda w pełni ducha tego miasta.

Trzy lata z rzędu, bo w 2015, 2016 i 2017 miasto zostało sklasyfikowane w pierwszej setce rankingu „Najlepsze miasta do życia”.

Pochodzenie nazwy miasta nie jest do końca znane, opisuje się ją jako gród Wrocława, imię to było bardzo popularne wśród rycerstwa polskiego.

Po raz pierwszy o Wrocławiu wspomina się w roku 1000, od początku znajdował się pod panowaniem Piastów i był główną siedzibą królestwa, jest również najstarszym miastem Polskim pod względem uzyskania praw miejskich, otrzymał je przed 1214 rokiem. Gall Anonim pisał w swoich kronikach o Wrocławiu, Krakowie oraz Sandomierzu jako o trzech głównych stolicach Królestwa Polskiego.
Początkiem XIX wieku mieszkało tu tylko 78 tysięcy osób, obecnie we Wrocławiu mieszka ok. 638 586 mieszkańców.

Mimo trudnego czasu, jakim był okres wojenny, w mieście zachowało się wiele oryginalnych budowli, również wiele zostało odrestaurowanych bądź odbudowanych, które obecnie wpisane są do rejestru zabytków Wrocławia. Warte uwagi są: Stary oraz Nowy Ratusz na Rynku, archikatedra św. Jana Chrzciciela, bazylika św. Elżbiety, neogotycki kościół św. Michała Archanioła, katedra greckokatolicka pw. św. Wincentego i św. Jakuba, neogotycki Dworzec Główny, Hala Stulecia, Opera Wrocławska, Hala Targowa. Ratusz wrocławski jest najstarszym ratuszem w kraju, w jego wieży znajduje się najstarszy dzwon zegarowy oraz najstarszy zegar wieżowy, w piwnicach budynku znajduje się również najstarsza restauracja w Europie.

Wrocław nazywany jest miastem mostów lub Wenecją Północy, znajduje się tu największa liczba mostów w Polsce, ponadto jako jedyne w kraju ma wypełnioną wodą fosę miejską. Jeszcze przed II wojną światową zapisanych było 303 tych budowli, obecnie jest ich około 400.

Miasto tuż po Warszawie posiada drugi pod względem dochodów i wydatków budżet w Polsce. Wskaźnik bezrobocia liczony jest na poziomie 3,9%, a dochód na jednego mieszkańca to 6025 zł. Wrocław to również miasto milionerów, gdyż mieszka tu ponad 400 osób, których dochody przekraczają 1 mln złotych.

W mieście krzyżują się drogi europejskie, krajowe oraz wojewódzkie: A4 Jędrzychowice-Korczowa, DK5 Nowe Marzy-Lubawka, A8, DK94 Zgorzelec-Korczowa, DK98, DW320 Kozanów-Rędziny, DW327 Wrocław Różanka-Wrocław Osobowice, DW336, DW337, DW342Wrocław-Strupina, DW347 Wrocław-Kąty Wrocławskie, DW349, DW356, DW362, DW395 Paczków-Wrocław, DW453 oraz DW455 Wrocław-Oława. Wrocław więc ma bardzo dobrą sieć dróg, silnie zorientowaną na centrum miasta, to od niego wychodzi większość dróg, mając kształt promienisty.
Miasto jest również największym ośrodkiem kulturalnym i intelektualnym w kraju, o wieloletniej tradycji. Tu odbywa się Światowy Kongres Intelektualistów w Obronie Pokoju, Kongres Eucharystyczny, tu odbyły się Mistrzostwa Europy w Koszykówce Mężczyzn, Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Kobiet, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Mężczyzn. W 2016 roku miasto zostało Europejską Stolicą Kultury oraz Światową Stolicą Książki, odbył się tu również konkurs Europejskiej Nagrody Filmowej.
Miasto zapewnia szeroką ofertę kulturalną i rozrywkową swoim mieszkańcom oraz turystom, znajduje się tu wiele teatrów, kin, muzeów, galerii sztuki, klubów muzycznych, pubów. Co roku odbywa się tu wiele festiwalów filmowych, na terenie miasta znajduje się również najpopularniejszy w całej Europie park wodny z działającymi cały rok basenami krytymi i odkrytymi.
Dawniej miasto podzielone było na pięć osiedli, obecny podział dzieli je na 48 osiedli np. Fabryczna-Gajowice, Krzyki-Gaj, Psie Pole-Widawa, Stare Miasto-Zacisze. 
Wrocław posiada, znaczną liczbę szpitali i dzięki wielu zabiegom znany jest na całym świecie. W 1958 roku właśnie tutaj dokonano pierwszej w kraju operacji na otwartym sercu, a w 1966 roku pierwszą operację przeszczepienia nerki od żywego dawcy.
Wrocław sąsiaduje z Czernicą, Długołęką, Kobierzycami, Obornikami Śląskimi oraz z Wisznią Małą.

Katalizator samochodowy w samochodzie Rover we Wrocławiu
Regeneracja filtrów DPF FAP i katalizatorów Wrocław

 

Regeneracja filtrów cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów we Wrocławiu.

Wrocław oferuje również bogatą ofertę dla miłośników motoryzacji, co roku kierowcy spotykają się na targach motoryzacyjnych, działa tu również automobilklub dla fanów zabytkowych aut z całej Polski. W mieście znajduje się wiele stacji benzynowych, warsztatów samochodowych i autoryzowanych serwisów oferujących bogatą ofertę usług dla naprawy i prawidłowej eksploatacji samochodu. Jak podaje wrocławski wydział komunikacji, większa ilość zarejestrowanych samochodów to te z silnikiem wysokoprężnym diesel. Jednostki te swoją świetność zawdzięczają długiej żywotności, niskiej cenie oleju napędowego oraz dobremu zdaniu wielu kierowców. Jednak od kilku lat kierowcy narzekają na wysoce zaawansowany osprzęt, który z czasem się psuje, a jego naprawa to nie mały wydatek. Najbardziej kłopotliwym elementem, z którym zgłaszają się kierowcy do serwisów samochodowych, jest filtr cząstek stałych. 

Po wprowadzeniu przez Parlament Europejski norm emisji spalin obowiązujących w całej Europie, producenci samochodów musieli wyposażyć nasze samochody w element, który oczyści spaliny produkowane przy spalaniu oleju napędowego i pozwoli naszemu autu poruszać się po drogach. Filtr cząstek stałych potrafi być bardzo skomplikowanym urządzeniem, a co za tym idzie drogim w eksploatacji, zwłaszcza gdy korzystamy z usług autoryzowanego serwisu DPF-ów. Zalecaną procedurą przez producentów samochodów jest wypalanie filtra w serwisie, zwłaszcza jeśli nasz samochód służy tylko i wyłącznie do jazdy miejskiej.
Gdy auto zaczyna dymić, traci moc, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka filtra, oznacza to zapchany filtr DPF, zazwyczaj problem występuje, gdy jego powierzchnia zapełni się w ponad połowie zanieczyszczeniami. A moment ten przychodzi zazwyczaj po przejechaniu 100 000 do 200 000 km. Teoretycznie w tym momencie filtr powinien zostać wymieniony na nowy, jednak jego cena to w zależności od modelu nawet i kilka tysięcy złotych. Stąd wiele serwisów i warsztatów zaleca profesjonalny proces regeneracji filtra cząstek stałych. 

W 100% skuteczny proces regeneracji elementu możliwy jest po wykonaniu go tylko i wyłącznie w profesjonalnym warsztacie, w specjalnie dedykowanej do tego procesu maszynie, przez wykwalifikowanego pracownika, tylko wtedy mamy pewność, że nasz element działać będzie jak nowy.
Gdy już będziemy mieli pewność, że nasz DPF lub FAP wymaga regeneracji, należy zdemontować go w warsztacie samochodowym i odesłać do serwisu. Tam zostanie poddany oględzinom przez pracownika pracowni, polegać one będą na ocenie fizycznej filtra, ocenie wizualnej, pod względem uszkodzeń czy ubytków. Gdy pracownik stwierdzi, że filtr nadaje się do czyszczenia, montuje dedykowane dla niego adaptery, dzięki którym możliwe będzie umieszczenie go w maszynie. Pierwszy etap regeneracji filtra to podłączenie go do przewodu powietrza w celu sprawdzenia przepływu powietrza przez DPF, w tym momencie następuje również wydruk parametrów sprzed czyszczenia, dzięki którym pracownik wie, jak bardzo zapchany jest filtr. Następny etap to zamiana przewodu powietrznego na wodny. Dzięki niemu woda pod wpływem wysokiego ciśnienia wypłukuje z filtra zanieczyszczenia, pyły, popiół oraz cząstki sadzy. W tym momencie do filtra aplikowany jest również specjalny płyn/preparat, dzięki któremu możliwe jest pozbycie się trudnych zanieczyszczeń. Zazwyczaj taki proces czyszczenia trwa około godziny, po jego zakończeniu następuje ponowny wydruk parametrów filtra tak, aby pracownik mógł ocenić czy cały proces czyszczenia filtra FAP był skuteczny, jeżeli jego wynik nadal wskazuje ponad 20 mbar, proces czyszczenia powtarza się. Po prawidłowo zakończonym procesie czyszczenia filtra następuje jego suszenie gorącym powietrzem, trwa to zazwyczaj około 20 minut. Następnie następuje chłodzenie filtra tak, aby możliwe było jego wyjęcie z maszyny, trwa to około 50 minut. Po tym czasie filtr zostaje wymontowany z maszyny, rozebrany z adapterów, a pracownik myje wlot oraz wylot filtra, oraz dokonuje jego wizualnej oceny. Następnie filtr zostaje odesłany do klienta jeszcze tego samego dnia. Razem z filtrem klient dostaje dwuletnią gwarancję oraz oba wydruki parametrów sprzed i po regeneracji.

Prawidłowo zregenerowany filtr cząstek stałych nadal spełnia taką samą normę spalin jak przed zabiegiem oraz nie powinien sprawiać kłopotu przez kolejnych kilkaset tysięcy kilometrów. Cennik usług dla miasta Wrocławia usług takich jak wypalanie filtra, czyszczenie filtra FAP czy płukanie filtra DPF podane będą w tabeli poniżej.

 

 

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów w Wrocławiu

Cena i koszt (netto)
Czyszczenie filtra DPF w Wrocławiu 398
Regeneracja filtra FAP w Wrocławiu 398
Mycie katalizatora w Wrocławiu 398
Płukanie katalizatora SCR w Wrocławiu 398
Naprawa filtra cząstek stałych w Wrocławiu 398
Czyszczenie płukanie DPF/FAP i katalizatorów do samochodów ciężarowych w Wrocławiu 1490
Wycinanie filtra DPF, usuwanie filtra DPF w Wrocławiu 0 *
Serwisowe wypalanie filtra FAP w Wrocławiu 250
* metoda prawnie zabroniona

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Dzielnice:

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer