Regeneracja filtrów DPF FAP i czyszczenie katalizatorów - Warszawa

Czyszczenie FAP/DPF i regeneracja katalizatorów w Warszawie

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Miasto stołeczne Warszawa

Największe miasto w kraju, położone w części środkowo-wschodniej nad Wisłą, stolica Polski i województwa mazowieckiego - Warszawa.

Mieszka tu 1 758 143 mieszkańców, dzięki czemu jest największym miastem w kraju pod względem liczby ludności, ale również pod względem powierzchni, gdyż łącznie z Wisłą zajmuje 517.24 km2. Warszawa to jedyne w Polsce miasto z odrębną ustawą określającą jej ustrój. Ustawa warszawska określa status miasta, obecnie na prawach powiatu, herb miasta, liczbę radnych, zadania z zakresu administracji rządowej, podział na dzielnice oraz ich działania i wysokość środków finansowych, obszar miasta.W skład miasta wchodzi 18 jednostek pomocniczych - lokalnych wspólnot samorządowych zwanych dzielnicami. Największa liczba mieszkańców jest w dzielnicy Ochota 8600 osób/km2, najmniej zaludniona jest dzielnica Wawer 940 osób/km2. Stolica kraju to ważny ośrodek naukowy, polityczny, kulturalny i gospodarczy, znajdziemy tu siedziby najważniejszych instytucji w państwie, Prezydenta, Rady Ministrów, Sejmu i Senatu, Narodowego Banku Polskiego, agencji Frontex odpowiedzialnej za bezpieczeństwo granic, Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka, Telewizji Polskiej i wielu innych stacji telewizyjnych i radiowych.Warszawa została uznana za metropolię globalną w 2007 roku, otrzymała 4 kategorię Alpha-, od 2016 roku posiada kategorię 3 Alpha. Kategorie nadawane są przez Globalization and World Cities, otrzymały je również Wrocław - kategoria 10 Gamma, Kraków i Poznań - kategoria 11 High sufficiency. Aby powalczyć o tytuł metropolii globalnej, nazwa miasta musi być rozpoznawalna na całym świecie oraz kojarzyć się z danym krajem, miasto powinno brać udział w wydarzeniach o zasięgu światowym, posiadać dużą liczbę mieszkańców, międzynarodowe lotnisko, rozwiniętą infrastrukturę transportową oraz telekomunikacyjną, wpływowe media czy obiekty sportowe o zasięgu międzynarodowym.

Warszawa – historia w pigułce

Po raz pierwszy nazwa Warseuiensis pojawia się w 1321 roku, jako Warschouia w 1482 roku. Średniowieczna nazwa Warszewa, Warszowa pochodzi od imienia dzierżawcy Warsz czyli Warcisław. Natomiast warszawska legenda głosi, że nazwa miasta wywodzi się od imion Warsa i Sawy - legendarnych założycieli miasta. Historia Warszawy sięga IX wieku, wtedy właśnie kształtowały się pierwsze osady na tych terenach, były to: Bródno-obecnie osiedle w dzielnicy Targówek, Kamion - dziś Kamionek, część Pragi-Południe, Solec - osiedle i ulica Śródmieścia oraz Jazdów - dziś Ujazdów, również część Śródmieścia.Prawa miejskie zostały nadane jeszcze przed 1300 rokiem miastu Stara Warszawa. Było ono ważnym ośrodkiem handlu i rybołówstwa, stąd od 1413 roku zostało stolicą Księstwa Mazowieckiego. W związku z dynamicznym rozwojem w 1408 roku lokowano Nową Warszawę. Obecny układ urbanistyczny miasta ukształtował się już po II wojnie światowej podczas odbudowy. Warszawa stała się stolicą Polski w roku 1952 na mocy Konstytucji Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Pierwszym prezydentem po uchwaleniu nowej ustawy warszawskiej w 2002 roku był Lech Kaczyński, następnie Mirosław Kochalski, Kazimierz Marcinkiewicz, obecnie Hanna Gronkiewicz-Waltz.Barwami miasta jest kolor żółty i czerwony, wraz z herbem przedstawiającym wizerunek syrenki, zostały wprowadzone w 1938 roku.Najwyższym budynkiem w Warszawie, a zarazem w Polsce jest Pałac Kultury i Nauki wzniesiony w latach 1952-1955 razem z centrum Warszawy oraz wieloma innymi zespołami budowli, cmentarzami, parkami czy zabytkami archeologicznymi wpisane zostały do rejestru zabytków.Od XIV wieku w stolicy rozwijało się rzemiosło, przemysł manufakturowy, przemysł włókienniczy, maszynowo-metalowy oraz spożywczy. W okresie międzywojennym na terenach miasta powstało wiele nowoczesnych zakładów, również firm z kapitałem zagranicznym.

Warszawa – największy węzeł komunikacyjny w Polsce.

W stolicy krzyżuje się wiele dróg m.in. trzy drogi ekspresowe S2 będąca południową obwodnicą łącząca węzeł autostrady A2 w Konotopach do ul. Lubelskiej, S8 (Magnice - Wrocław – OleśnicaSycówKępnoWieruszówWieluńZłoczewSieradzZduńska WolaŁaskPabianiceRzgów – Łódź – Piotrków Trybunalski – Tomaszów MazowieckiRawa MazowieckaMszczonów – Nadarzyn – Janki Małe – Warszawa – MarkiRadzymin – Wyszków – TrzciankaOstrów MazowieckaZambrów – Stare Jeżewo – Białystok) oraz S79, drogi krajowe nr DK2 będąca częścią szlaku międzynarodowego z Cork-Omsk – Warszawa – Siedlce – Terespol – granica państwa (Białoruś), DK7 (Żukowo – Gdańsk – Elbląg – Ostróda – OlsztynekMławaPłońsk – Warszawa – Janki – Radom – Skarżysko-KamiennaJędrzejów – Kraków – Rabka – Chyżne – granica państwa (Słowacja), DK8 (granica państwa (Czechy) – Kudowa-ZdrójKłodzkoZąbkowice Śląskie – Magnice – Nadarzyn – Warszawa – Radzymin – Wyszków – Ostrów Mazowiecka – Zambrów – Białystok – Korycin – AugustówSuwałki – Budzisko – granica państwa (Litwa), DK17 (Warszawa – Zakręt – GarwolinRyki – Kurów – PiaskiKrasnystawZamośćTomaszów Lubelski – Hrebenne), DK61 (Warszawa – Legionowo – Serock – Różan – Ostrołęka – Łomża – Grajewo – Augustów). 14 dróg wojewódzkich DW580 (Warszawa – Leszno – Kampinos – Żelazowa Wola – Sochaczew), DW629 (Warszawa - Radzymin), DW631 (Warszawa – Marki – Nieporęt- Zegrze – Nowy Dwór Mazowiecki), DW633 (Warszawa – Rembelszczyzna – Nieporęt), DW634 (Warszawa – ZielonkaWołomin – Miąse – Tłuszcz – Wólka Kozłowska), DW637 (Warszawa - Węgrów), DW638 (Sulejówek - Stara Miłosna), DW706, DW711, DW717, DW719 (Warszawa – PruszkówŻyrardów – Kamion), DW724 (Warszawa – Góra Kalwaria), DW801 (Warszawa – Karczew – Wilga – Maciejowice – DęblinPuławy) i DW898 (Nowe Babice – Mościska – Warszawa).

Jednym z głównych zadań władz miasta jest rozwój transportu miejskiego, tak aby ograniczyć transport samochodowy w centrum miasta. Od 1999 roku w śródmieściu wprowadzono strefę płatnego parkowania, a w przyszłości wjazd do centrum będą miały tylko te auta, które spełniają europejskie normy emisji spalin EURO6. Aby wjechać do zielonej strefy, pojazd będzie musiał posiadać specjalną plakietkę, która będzie mówić o zakwalifikowaniu pojazdu do poszczególnej normy. Obowiązkowo wszystkie pojazdy z silnikiem diesla w swoim wyposażeniu posiadać muszą filtr cząstek stałych, zmniejszający emisje szkodliwych pyłów wydostających się do środowiska. Takie praktyki zastosowano już w ponad 20 europejskich miastach, gdzie najstarsze pojazdy niespełniające norm nie mogą poruszać się po centrum miasta.

Narodziny FSO

Po zakończeniu II wojny światowej przemysł gospodarczy w Polsce nie istniał, rząd musiał rozpocząć politykę odbudowy nie tylko stolicy i kraju, ale również i gospodarki w tym również branży motoryzacyjnej. W 1919 roku na Żeraniu rozpoczęto budowę Fabryki Samochodów Osobowych. Początkowo podpisano umowę licencyjną z marką FIAT, jednak okres zimnej wojny uniemożliwił tę współpracę, a nowym partnerem zostało ZSRR. Pierwszy samochód z taśm produkcyjnych zjechał w listopadzie 1951 roku, była to Warszawa M-20, od tego momentu rozpoczęła się masowa produkcja samochodów osobowych w Polsce.Pierwszym zupełnie polskim samochodem była SYRENA, w 1957 roku rozpoczęto masową produkcję Syreny 101, montowano ich 5 tys. sztuk rocznie. W 1965 roku ponownie udało się podpisać umowę z koncernem FIAT i już dwa lata później z taśm FSO zjechał Fiat 125p. Kolejnym modelem samochodu dla narodu był POLONEZ, dzięki jego dużej popularności fabryka znacznie się rozrosła, otwarto kilka nowych zakładów w Polsce produkujących części samochodowe. Popularność FSO znacznie wykraczała poza granicę kraju, zainteresowały się nią inne koncerny motoryzacyjne takie jak Daihatsu, Renault i Daewoo.W 1996 roku zlikwidowano FSO i przekształcono ją w spółkę Skarbu Państwa Daewoo-FSO. W 2007 roku z linii produkcyjnej zjechał pierwszy Chevrolet Aveo, produkowany później w wersji hatchback w wersji pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej. Od tego czasu fabryka wyprodukowała już 90 000 sztuk tego modelu.

Warszawa bogata w usługi motoryzacyjne

Historia Warszawy od lat związana jest z motoryzacją i branżą samochodową, jak podaje warszawski wydział komunikacji, zarejestrowanych tu jest 1 262 399 pojazdów. Ma to ogromny wpływ na rozwój przemysłu, gdyż z racji takiej ilości samochodów w mieście funkcjonuje aż 1430 zarejestrowanych warsztatów czy serwisów samochodowych. Nie trzeba więc wyjeżdżać poza granicę miasta, aby skorzystać ze specjalistycznych usług, diagnostyka komputerowa, elektromechanika, naprawy blacharskie, serwis klimatyzacji, serwis opon i felg, naprawa układu wydechowego, naprawa i regeneracja pompowtryskiwaczy to tylko niektóre z oferowanych usług, z których skorzystać mogą warszawiacy. Prawie połowa z tych zarejestrowanych aut to jednostki z silnikiem diesla, stąd wiele warsztatów nadaje taki też kierunek swojej działalności, tworząc serwisy czy warsztaty dedykowane jednostkom diesla. Jakie usługi oferuje serwis klientom z silnikiem diesla? Czyszczenie filtrów DPF i FAP, czyszczenie katalizatorów, naprawę filtrów cząstek stałych, wypalanie DPF-a czy wymianę katalizatora, oczywiście to tylko część z bogatej oferty. Najnowsze technologie stosowane przez pracownie regeneracji pozwalają na profesjonalną obsługę silników samozapłonowych z filtrem cząstek stałych DPF/FAP oraz benzynowych z filtrem cząstek stałych GPF. Od 2017 roku prawnie zabronione jest usuwanie z układu wydechowego jakiegokolwiek elementu wchodzącego w jego fabryczne wyposażenie. Stąd wielu klientów decyduje się na regeneracje filtra cząstek stałych, gdy ten zasygnalizuje o swoim przepełnieniu.

Katalizator z samochodu marki Land Rover w Warszawie
Regeneracja filtrów DPF FAP i katalizatorów Warszawa

Regeneracja filtra cząstek stałych w autoryzowanym serwisie

Profesjonalny proces regeneracji filtra DPF/FAP w Warszawie, gdy kontrolka na desce rozdzielczej zasygnalizuje nam problem z filtrem DPF/FAP, należy jak najszybciej udać się do warsztatu i zdemontować go. W pracowni regeneracji poddany zostanie oględzinom, czyli:

-sprawdzeniu przyczyny awarii,

-określeniu stopnia niedrożności

-ocenie sprawności fizycznej filtra

Po dokonaniu takiej oceny filtr trafia do dedykowanej maszyny FH2 Solution, gdzie poddany zostaje procesowi regeneracjiSerwisant montuje go wewnątrz urządzenia, wpinając do zamkniętego obiegu i montując odpowiednie dla danego filtra czujniki oraz elementy montażowe. Następnie do filtra dodawany jest specjalistyczny detergent, którego zadaniem jest rozbicie struktur nagaru olejowego zgromadzonego w jego wnętrzu oraz obniżenie napięcia powierzchniowego wody. Następuje pierwszy etap czyszczenia, gdzie pod dużym ciśnieniem tłoczona jest woda z detergentami, przepływ płynu następuje w odwrotnym kierunku niż przepływ spalin. Kolejny etap to odwrócenie kierunku przepływu, cały proces nadzorowany jest elektronicznie, co zapewnia najwyższą jakość czyszczenia. Trzeci ostatni etap to ponowne czyszczenie w kierunku przeciwnym do przepływu spalin, na tym etapie pracownik sprawdza, czy proces czyszczenia był skuteczny, w przypadku nieprawidłowych wydruków z sond cały proces powtarzany jest ponownie. Oczyszczony filtr trafia do suszenia, gdzie za pomocą sprężonego powietrza o stosunkowo niskiej temperaturze pozbawiany jest wilgoci. Wraz ze zregenerowanym filtrem DPF/FAP czy katalizatorem klient otrzymuje pełną dokumentację sprzed i po regeneracji.

Dlaczego coraz więcej klientów decyduje się na korzystanie z usług profesjonalnych pracowni regeneracji? Pewnie dlatego, że cena nowego elementu czy to filtra DPF/FAP, czy katalizatora to kwota rzędu kilku tysięcy złotych, a ich usuwanie zostało prawnie zakazane. Również coraz większa liczba klientów przekonuje się do tego typu usług, widząc, jak skuteczna jest ta metoda, pozwala bowiem na odzyskanie 100% sprawności filtra, a przy tym jest bezpieczna dla filtra i jego właściwości.

Z historii filtra cząstek stałych

Pierwszy filtr cząstek stałych trafił do Mercedesa klasy S typu W126 w połowie lat osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Samochód ten przeznaczony był na rynek amerykański, gdzie nie do końca rozwiązanie to spełniło oczekiwania klientów i producentów w związku z czym szybko z niego zrezygnowano. Jednak rygorystyczne normy emisji spalin wymusiły na producentach samochodów, powrót do tego rozwiązania. Jako pierwszy do pomysłu powrócił francuski koncern PSA Peugeot-Citroen i zastosował filtr cząstek stałych w modelu Peugeot 607 2.2 Hdi, dzięki czemu zyskał sporą przychylność. Od 2009 roku, czyli od wejścia normy EURO5 każdy samochód z silnikiem diesla posiada w swoim wyposażeniu filtr DPF lub FAP.

Filtr ten znajduje się w przedniej części układu wydechowego i potocznie opisując, jest metalową puszką z porowatym wkładem ceramicznym. Jego niezwykle ważnym zadaniem jest wychwycenie oraz wypalenie cząstek sadzy powstających przy spalaniu oleju napędowego. Wypalanie sadzy następuje w momencie, gdy filtr napełni się w odpowiednim stopniu, za kontrolę tego odpowiadają czujniki ciśnienia spalin umieszczone przed i za urządzeniem. Wypalanie filtra zachodzi podczas jazdy pozamiejskiej, przy dużych obrotach pod dużym obciążeniem silnika. Problem pojawia się jednak podczas jazdy miejskiej, gdzie trudno osiągnąć odpowiednią temperaturę do oczyszczenia filtra. Dlatego też większość producentów zaleca korzystanie z autoryzowanych pracowni regeneracji filtra cząstek stałych gdzie takie procesy jak czyszczenie DPF-a, wypalanie filtra czy regenerację FAP-a można wykonać w profesjonalny i 100% skuteczny sposób. Cennik usług dla miasta Warszawy podany jest w tabeli poniżej.



Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów w Warszawie

Cena i koszt (netto)
Czyszczenie filtra DPF w Warszawie 398
Regeneracja filtra FAP w Warszawie 398
Mycie katalizatora w Warszawie 398
Płukanie katalizatora SCR w Warszawie 398
Naprawa filtra cząstek stałych w Warszawie 398
Czyszczenie płukanie DPF/FAP i katalizatorów do samochodów ciężarowych w Warszawie 1490
Wycinanie filtra FAP, usuwanie filtra FAP w Warszawie 0 *
Serwisowe wypalanie filtra DPF w Warszawie 250
* metoda prawnie zabroniona
Wysłanie przesyłki zawierającej podzespoły do regeneracji jest równoznaczne z zawarciem umowy o wykonanie usługi.

Zarezerwuj termin regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora w Warszawie

Bardzo prosimy o pozostawienie danych niezbędnych do skontaktowania się w sprawie ustalenia terminu wykonania usługi czyszczenia bądź regeneracji filtra FAP / DPF lub katalizatora.

Loader

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Dzielnice:

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer