Czyszczenie filtrów DPF / FAP i katalizatorów - Łódź

Czyszczenie FAP/DPF i katalizatorów w Łodzi

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.67

Krótka historia Łodzi

Miasto położone w województwie łódzkim w środkowej Polsce. Pełni rolę ośrodka akademickiego, przemysłowego i kulturalnego dla całego województwa, przed rokiem 1989 była centrum przemysłu włókienniczego i stąd też nazwa „polski Manchester”, którym łodzianie określali miasto oraz przemysłu filmowego. Jest trzecim miastem w Polsce pod względem liczby ludności oraz czwartym pod względem powierzchni.
Łódź graniczy z Aleksandrowem Łódzkim, Zgierzem, Konstantynowem Łódzkim, Pabianicami oraz gminami Aleksandrowa Łódzkiego, Ksawerowa, Pabianic, Strykowa.

Historia miasta nie należy do długich, jeżeli chodzi o pochodzenie nazwy Łódź, istnieje kilka hipotez. Możliwe, że nazwa ta wywodzi się od nazwiska Łodzic, które prawdopodobnie nosił założyciel osady, kolejna z nich głosi, że pochodzi od imienia Włodzisław lub od określenia wierzby szarej – łozy.
Dawniej mała wieś leżąca na ziemiach łęczyckich, pierwsza wzmianka o niej pochodzi z 1332 roku. Prawa miejskie uzyskała wraz z prawem do organizowania targów w 1423 roku, nadał je Władysław Jagiełło. Początkowo Łódź rozwijała się głównie w kierunku rolnictwa i stała się dzięki temu lokalnym ośrodkiem handlowym i rzemieślniczym.
W okresie powojennym z uwagi na mniejsze zniszczenia oraz istotne położenie w nowych granicach kraju miasto pełniło funkcję stolicy. Mimo dużych trudności związanych z powojennymi zniszczeniami, miasto dość szybko rosło w siłę, rozwijało gospodarkę, a co za tym idzie, zwiększało liczbę mieszkańców. W 1945 roku powstała tu Wytwórnia Filmów Fabularnych, która w krótkim czasie stała się największym ośrodkiem produkcji filmowych w kraju.
Według starego podziału administracyjnego Łódź dzieliła się na pięć dzielnic: Bałuty, Widzew, Śródmieście, Polesie i Górna, jednak obecnie zrezygnowano z tego podziału i dzieli się ją na 36 osiedli.
W mieście znajduje się bardzo dużo obiektów wpisanych do rejestru zabytków, warto odwiedzić ul. Piotrkowską i położoną przy niej klasycystyczną Białą Fabrykę Geyera, neogotycką bazylikę archikatedralną, eklektyczny pałac Juliusza Heinzla, który pełni funkcję Urzędu Miasta, księży Młyn, Muzeum Kanału Dętka, Centrum Manufaktura.
Od lat gospodarkę Łodzi napędzał przemysł włókienniczy, obecnie ma on mniejsze znaczenie, ale nadal działa tu kilka firm liczących się w branży np. Redan S.A., Monnari oraz Zakłady Tekstylno-Konfekcyjne Teofilów. Dziś miasto rozwija się i inwestuje w branże technologiczne, infrastrukturę oraz pozyskuje inwestorów z usług dla zaplecza biznesowego, logistyki i AGD. Oprócz lokalnych i krajowych przedsiębiorstw swoje siedziby mają tu również zagraniczne firmy, to właśnie tu znajduje się największa na świecie fabryka Gillette, ABB, Pelion Healthcare Group, Comarch, Ericpol, Dell i wiele innych.
Łódź jest ważnym węzłem komunikacyjnym w województwie, krzyżują się tu autostrady, drogi ekspresowe oraz drogi krajowe: A1 Gdańsk-Cieszyn, A2 Świecko-Warszawa, S8 Wrocław-Białystok, S14 Pabianice-Zgierz, DK14 Łowicz-Walichnowy, DK72 Konin-Rawa Mazowiecka.

Jak podaje łódzki wydział komunikacji, w mieście porusza się ponad pół miliona samochodów i nadal przybywa ich w zastraszającym tempie. Wzrost liczby aut to nie tylko cyferki w urzędzie, przede wszystkim widać to na ulicach, w godzinach szczytu kierowcy regularnie stoją w korkach. Najwięcej zarejestrowanych jest oczywiście samochodów osobowych, ale są to również pojazdy ciężarowe i dostawcze, ciągniki samochodowe, ciągniki rolnicze, motocykle i motorowery. Wśród tych wszystkich pojazdów większością są te z silnikiem wysokoprężnym, diesel. Od wielu już lat jednostki te są najczęściej wybieranymi pojazdami przez kierowców, którzy liczą na niski koszt ich eksploatacji. Jeszcze niedawno samochody te zachwycały niskim spalaniem i długą żywotnością, przy czym narzekano na głośną pracę silnika i jego niskie osiągi, obecnie w latach turbodoładowania sytuacja uległa zmianie. Kierowcy cieszą się z osiągów, jednak problem pojawił się w zaawansowanym technologicznie osprzęcie, którego naprawa zazwyczaj jest bardzo kosztowna. Największą bolączką wszystkich kierowców jest chyba filtr cząstek stałych, wymuszony przez europejskie normy emisji spalin i Parlament Europejski.
Zadaniem filtra cząstek stałych jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy powstałych przy spalaniu oleju napędowego. Proces wypalania DPF-a możemy zainicjować sami bądź zrobić to w autoryzowanym serwisie regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Czyszczenie pasywne odbywa się w trakcie jazdy, problem pojawia się, gdy używamy naszego samochodu tylko i wyłącznie do jazdy miejskiej, gdyż drastycznie skraca ona żywotność filtra. Dlatego zalecana jest jazda od czasu do czasu na dłuższym dystansie, najlepiej autostradzie gdzie przy większej i stałej prędkości jesteśmy w stanie zainicjować taki proces. Warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów i w przypadku zapełnionego filtra DPF/FAP zregenerować go w pracowni. Wymiana filtra na nowy to nie mały wydatek, zwłaszcza nowy, kupowany w ASO jest bardzo drogi. Nawet do takich samochodów jak FIAT czy FORD, gdzie części powinny być stosunkowo tanie, za filtr zapłacimy około 3000 zł. Na szczęście dla wielu kierowców na rynku pojawiło się sporo zamienników, ich cena jest sporo tańsza. Dlatego też rozsądniejszą opcją dla wielu klientów jest regeneracja starego filtra w autoryzowanym serwisie.

Katalizator w samochodzie Land Rover w Łodzi
Regeneracja filtrów DPF FAP i katalizatorów Łódź


Profesjonalny proces regeneracji filtra DPF/FAP w Łodzi

Zdemontowany przez naszego mechanika filtr cząstek stałych trafia na stół w pracowni regeneracji, tam odpowiednio przeszkolony pracownik dokonuje fizycznych i wizualnych oględzin filtra, sprawdza stopień niedrożności oraz ocenę sprawności fizycznej filtra. Następnie montowane są do niego specjalne adaptery, dzięki którym zostaje umocowany w maszynie. Pierwszy etap to sprawdzenie za pomocą przewodu powietrznego przepływu powietrza przez DPF, w tym momencie pracownik pobiera z maszyny wydruk parametrów mówiących o jego zanieczyszczeniu. Następnym krokiem jest dodanie do filtra odpowiedniego środka chemicznego i podpięcie filtra do przewodu wodnego. Woda pod wpływem wysokiego ciśnienia wypłukuje z filtra wszelkie zanieczyszczenia, popiół, cząstki sadzy i pyły. Proces mycia filtra trwa zazwyczaj około godziny, pozwala to na całkowite oczyszczenie powierzchni filtra. Po ukończonym procesie mycia następuje ponowny wydruk parametrów, a ich wynik powinien być określany poniżej 20 mbar. Jeżeli wynik mimo wszystko nadal jest wysoki, proces czyszczenia zostaje powtórzony. Po prawidłowo zakończonym procesie następuje suszenie filtra gorącym powietrzem, tak aby pozbyć się wilgoci z jego powierzchni, trwa to około 20 minut. Kolejny krok to zmiana powietrza na zimne i chłodzenie filtra przez 50 minut. Ostatni etap to demontaż adapterów z filtra, mycie wlotu i wylotu filtra oraz ponowna ocena wizualna. Każdy klient wraz z filtrem otrzyma 2-letnią gwarancję oraz wydruk parametrów sprzed i po regeneracji.
Jednym z nagminnie wykorzystywanych w ostatnich latach rozwiązaniem radzenia sobie z filtrem DPF/FAP było usuwanie filtra, obecnie metoda ta jest zabroniona prawnie, a za nie posiadanie filtra w krajach zachodnich można otrzymać mandat w wysokości kilku tysięcy euro. Samochód z silnikiem diesla z usuniętym filtrem cząstek stałych emituje dużo więcej trujących spalin, mających wpływ nie tylko na środowisko i jakoś powietrza, ale też na nasze zdrowie, gdyż znajduje się w nich ogromna ilość rakotwórczych komórek.
Mimo zakazu prawnego wiele zakładów nadal oferuje usuwanie filtrów DPF czy FAP z samochodów, oczywiście robią to bardzo fachowo tak, aby nie można było zauważyć jego braku. Należy rozciąć obudowę filtra i wyciągnąć jego wkład ceramiczny, nie jest to proste, należy to zrobić tak, aby nie uszkodzić czujników. Ponadto konieczna jest zmiana oprogramowania sterownika silnika tak, aby pracował prawidłowo bez filtra. Nie jest to metoda polecana, pomijając już prawo, samochody są tak skomplikowane, że nie lubią, gdy ktoś wtrąca się w ich konstrukcje, a to może powodować kolejne problemy. Wiele zakładów czy serwisów samochodowych w celu prawidłowej eksploatacji zaleca korzystanie z usług czyszczenia filtra DPF, mycia filtra FAP, płukania filtra cząstek stałych, procesy te są nie tylko polecane z racji skuteczności ale również i ceny gdyż jest ona znacznie niższa aniżeli usunięcie filtra DPF/FAP. Cennik usług dla miasta Łódź podany będzie w tabeli poniżej.

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów w Łodzi

Cena i koszt (netto)
Czyszczenie filtra DPF w Łodzi 398
Regeneracja filtra FAP w Łodzi 398
Mycie katalizatora w Łodzi 398
Płukanie katalizatora SCR w Łodzi 398
Naprawa filtra cząstek stałych w Łodzi 398
Czyszczenie płukanie DPF/FAP i katalizatorów do samochodów ciężarowych w Łodzi 1490
Wycinanie filtra DPF, usuwanie filtra DPF w Łodzi 0 *
Serwisowe wypalanie filtra cząstek stałych w Łodzi 250
* metoda prawnie zabroniona

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer